Annadagen

Ny dag och nu är det annadagen.
Hjälp vad julen har gått så fort.
I dag ska vi till farfar och åsa och träffa gammel farmor o farfar
och fredriks bror och hans tjej.
Ska bli jätte kul fast vi träffade dom i går :-)haha men det är roligt
och träffas lite då och då.
Vi ska vara hos farfar kl 1 gick upp 09:30 fast jag vill sova längre
men innan jag vi ska till farfar ska jag i väg på rean ska bli spännande om
man hittar något :-) alltid kul med något nytt.
Fredrik får sitta barnvakt det blir lättast så hatar och köra på folk
när det är kaos i butikerna.

Men i alla fall när jag kom ner till stan så fanns det kannpt inga folk
där måste bero på att jag var så duktig på och komma i tid eller vad tror ni?
Ja men i alla fall så gick jag till kappahl men dom hade nästan bara tjejkläder
som dom reade på för 98 - 104 fanns det inga pojk kläder snacka om
att bli besviken på kappahl.
Jag som var shopping sugen :-D
Men jag hade inte jätt upp hoppet gick till index men hittade inte
heller något där så jag gick på en promenad och kom till maxi.
Där hade dom halva priset på julsaker haha jag som skulle shoppa kläder
började shoppa jul saker ;-)
Jag köpte bland annat en liten mysig gran till Filip som han ska ha nästa jul
i sitt rum och en adventskalender som man hänger på väggen och läger
små söta paket i. Och till oss köpte jag en jul lampa som man kan dessigna
om till en fin sovrums lampa och ha hängande på väggen.
Kommer bli så fint i våran nya lägenhet till slut om vi får
någon lägenhet. Hatar att jag är så kräsen ut av mig.

När jag kom hem blev det lite julklappar här till killarna.
Sött och se dom båda så glada ut av att få julsaker ut av morsan
haha synd bara att inte maxi hade skrivit i tidningen att det reade ut julsakerna
då had ejag kunnat komma tidigare nu var nästan allt slut tur att jag hittade lite
jul saker :-) man sparar ju på det.
Jag ko mhem gasnska sent kl var efter 12 så jag fick skynda mig och byta om
och filip också så vi blev fina när vi skulle till farfar det var bara pappa som var klar.
Först så klart börja jag med mej sen filip så vi var lagom klara till halv 1
sen så kunde vi åka till farfar och fira jul hej hopp.

Nu har vi kommit till farfar nästan alla är där väntar bara in J och S
så vi kan börja hugga in på maten.
Blir ju nämligen kalkon som man äter i Usa på julafton den 25 då
dom firar jul......När J och S kom blev det mat och det var lika gott som
det alltid bruka bli när farfar gör mat efter maten börja filip
på och springa runt så jag var tvungen att gå i från sen när jag hade
ätit upp.känns lite tråkigt att behöva lämna bordet men man måste
se så inte Filip går upp för trappan sen är det skönt att
röra på sig lite när man har ätit mycket :-P
Efter att Filip undersökt trappan blev det hopp och spring i soffan
till slut så lugnade han ner sig efter någon timma då satt han där
och smilede för sig själv och flörtade med alla som tittade på han.
Man kan inte låta bli och skratta.Och sen drar han av sig strumprna och kastar
det på golvet och man ska ta upp dom och så kastar han ner dom igen.

Efter allt bus blev det efterätt glass och grädde och hallon.
Det var smaskens tyckte filip så han fick en omgång till men
då var det nästan bara hallon för det var det som var godast tyckte han.
Efter det börja vi på att diska och satt oss i soffan sen var det
paket öppning och ingen tomte kom kasnke skulle ha blivit för mycket då.
Räcker med 2 tomtar haha.

Filip tittar på alla paket innan farfar ska dela ut dom.
Jag fick en jätte bra sak som jag hade önskat mej och ni som läser
min blogg borde veta vad jag ville ha som jag bruka gnälla över hihi.
Jag fick nämligen regnställ ut av min svärfar tack tack tack jätte bra.
Så bra det känns nu kan Filip och jag hoppa i vatten pölar tillsammans.
kanske inte direkt men jag kan gå ut med honom fast det regnar utan
att tänka o nej jag kan inte gå ut hjälp det regnar.
Byxorna var svarta och jackan var love rosa tack.
Filip fick kläder och presentkort  på kappahl.
Fredrik fick ut av sin pappa lite smått och gott.
Men det som var mysigast som vi fick tillsammans var
pressent kort på pizza för 120 kronor.
haha ska bli kul och se nästa gång vi äter pizza om vi får något :-P
Förstår att inte farfar hunnit med och köpt så mycket han har ju fått jobbat jobbat
så mycket stackarn hoppas det blir lugnt efter jul....
Hjälp nu är det mörkt och kväll kl redan 6 vi båda är trötta så vi planerar att
gå hem men när man väl kommer hem får man turbo krafter och blir as pigg.
Men lilla fjonekn somnar vid 8 medans vi andra 2 är uppe och huliganar.
Vi ser på tvn och på film.
När natten kommer går jag in på hm på internet dom har jätte mycket rea på alla
kläder jag köper 4 par shorts till Filip blir as bra till sommaren kostar mellan
24 och 39 jag och ett linne för 29 med ränder kom bara upp till 160
måste köpa för 190 så jag får köpa en vit plus till mig för 79 men
den var fin och så ska ajg åka i väg till Örebro någon dag nästa vecka
och se om man kan hitta något mer där.
Men jag handlade bara för 230 as billigt ju så ska det vara nu när sverige
går skit för ekonomin.
Jag blir så glad när jag hittar snygga nya kläder då mår jag bra av att
vara arbetslös fast det gör jag inte jag vill ha ett jobb det är min önska.
Fast det viktigasde nu är att få en störe lägenhet tack.
Sen så klart vill jag ha et lite litet djur kanske en katt eller en dogman.

Jag o min familj önskar er alla en riktigt gott nytt år och en fortsättning
på julen och det kommande åren en bra fortsättning.

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
OCH ETT BRA ÅR 2009
HOPPAS ALLA KÄRA BLOGG LÄSARE
FÅR DET KANON PÅ DET NYA ÅRET.

Kommentarer
Postat av: michaela

-Gott nytt år ni med!

2008-12-28 @ 13:06:29
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0