busfröet badar :-)


Hej o god morgon på er alla.
I dag var jag morgon pigg för en gång skull kanske beror det
på att det inte regnar just nu men himmlen är grå och i alla
fall är jag lite piggare i dag :-)så det känns skönt det.
Jag var uppe med tupen i dag redan kl 7 då vixade
jag till mej sen så vaknade Filip då passade jag på att
bada honom då kl bara var 07:30 så där satt han och hade skoj
i en halvtimma.Fast jag blev inte så poppis när jag tog upp honom ur
sitt lilla badkar då var han arg på mej.
Men lugn bara han blev faktist gladfis när jag tog på honom kläder och
han fick gröt.
Okej dum som jag var så lät jag honom äta själv men det bruka han alltid få
göra nu för den delen de är ingen som får mata honom längre.
Tänk att min lilla bebis har blivit min mammas stora bebbis.
Ja i alla fall så fick han skedd till gröten då åt han men sen
när jag tittade bort börja han kladda med fingrarna men
jag hade tålamod i dag så jag lät honom göra det.
Han ska ju också ha kul och göra det han vill fast
det är jag som får städa men men det är smäller jag får ta *fniss*
Så när Filip var klar så var det bara in i badrumet tvätta händerna
och ansikte sen kom tandborsten och den tycker Filip är jätte
spännande och rolig.Och ni vet väl att jag inte får borsta tänderna så
ofta på honom nu så det gör han själv och jag måste säga att han är
jätte jätte duktig på det han vet precis hur man ska göra :-)

När vi var klara så gick vi till dagis det var jätte skönt ute
synd bara att det är så varmt nu när det snart  är jul
jag vill ha snö.
Filip o jag gick  små pratade på vägen och varje gång det kom en
bil så sa han titta då svarade jag alltid emd vad bilen hade för färg
fast det blev lite jobbigt till slut när amn kom till vägen där det åker
typ 100 bilar och alla bilar är typ jätte tråkiga i färgen som
svart vit o silver.Fanns tyvär inga färgglada bilar ute när
Filip o jag var ute i morse :-( men men han fick i alla fall lära
sig dom färgerna svart  vit o silver.
När vi var framme på dagis var alla barn inne i eett annat rum och
julpysslade och höll på och Filip han ville inte gå in på dagis då han inte
såg till några av kompisarna.Så han gick ut igen in till badrumet
där klättrade han upp på stolen och börja spegla sig och tänkte
ja vad snygg jag är i dag ;-) så tänkte han i alla fall ny duscha och
fin i ansikte och luktar gott bättre kan det inte bli.
Så när han hade speglat klart börja han leka med vattnet som
finns vid spegeln och handfattet och hade roligt.
Nu ville jag gå hem så jag bar in filip igen till dagis då kom den
en fröken som bruka vara där i bland på hans avdelning men
han ville inte Filip följa med så hon fick ropa på en av det andra
fröknarna som kom och då gick det jätte bra.
Så i dag julpyssla Filip säkert på dagis.
ska hämta honom sen tänkte att vi skulle gå till affären
efter dagis det kan vara kul och få vara ute lite med mamma.
Då mamma har varit så dålig på att gå ut nu på sistondet.

Nu är jag hemma jag ska passa på och diska
har faktist inte så mycket och göra i dag :-)
Jag ska också jul pyssla ska göra ett par
fina korgar till min mormor o morfor o farmor
dom som jag ska träffa på julafton.
Och när korgarna är klara ska jag fylla dom med italiensk choklad.
Den chokladen är jätte jätte god och det finns så otroligt mycket
olika sorter men allt som jag har smakat på har jag tyckt om.
Jag ska också ta och måla korgarna sen i någon fin jul färg :-)

ha en trevlig bra dag vet inte när jag kommer in här ska till
farfar sen så Filip får busa med honom halva natten :-P
För Filip ska ju bo hos farfar under helgen då vi
åker till göteborg :-)
Farfar o Filip bruka alltid ha kul tillsammans busa och göra
massa hyss hemma hos farfar.
Hoppas bara inte det blir för jobbigt och ha Filip under helgen.
jag får tänka på att det kommer att gå bra :-)
/mammatingeling

Titta själva ni ser det finns ingen färgglad bil som man blir glad ut av.
Alla bilar är jätte tråkiga nu bara svart vitt och silver *blä*
det tycker jag.
om jag hade  bil skulle jag ha en rosa bil för att jag älskar rosa
men om jag inte ska vara som en barbie ;-) då väljer
jag en klar blå volvo xc70.

Kommentarer
Postat av: michis

jag vill ha en gul eller orange metallicfärg på min framtida bil =D

2008-12-09 @ 19:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0