Dagen före julafton


Nu bjuder jag på en liten julafton dagen före jul :-)
Här har jag dukat upp mitt lilla speciela julmyss med
massa god mat.
När jag var hos familjen så passade jag på att göra julmat och jul pynta
hos dom när det inte var hemma.
Snacka om att det blev glada över det kul var det i alla fall.

För i  Söndags när vi kom hade det inte alls jul pynta mycket snacka om att
jag blev i choktillstånd.Ja bara what har ni inte jul pynta ska granen vara
så bar?Ja säger morsan och far det ser bra ut jag säger nej den är bar ni har
ju bara pyntat i mitten det är fusk det ser inte bra ut :-(
inget  mer prat om det.
Kommer in i alla andra rum inga julgardiner men jag förstår att
dom har haft mycket jobb fram för sig så det inte hunnit med,
Men i alla fall tur att det hade tagit fram ljustake och julstjärna så det var fint.
Fast lite tråkigt var det ju att se det blommiga gardinerna man fick inte in den
riktiga julkännslan hos dom.
Hemma hade jag ju stått i och julpyntat upp och ner i hela hemmet.
Men när far o mor inte var hemma på dan före dan fick jag nog helt enkelt
jag började huller och bullra i hela lägenheten och ner i källaren och hämta
jul saker.
Först börja jag med och pimpa graner skit snygg blev den kan jag lova er.
Efter det gick jag till köket och satt upp juldukar på bordet och i vardagsrumet.
Där det hade varit blommiga sommar dukar.
I vardags rummet satt jag en lång vit duk och på den vita duken satt jag en
rad small duk ,,,och det blev fint.
Till slut så kom jag till köket där börja jag med att pimpa om advents ljusstaken
som bara hade 4 ljus.
Den fick små julsjtärnor  under ljusen och bredvid ljusen kom kottar så det blev
jul mysigt i alla fall.
Sist men inte minst satt jag upp en jul gardin i vardags rumet med kulor under,
Efter jag var klar med det börja jag med maten.
Blev bland annat potatis sylta korv sill köttbullar och jansons med mera.
Pling Pling det plingar på dörren lagom när det var klart och det var så klart
mor o far som kom hem.
Kan ni gissa om att det blev chokade när det fick se allt jul pynt som det ska
se ut nu till jul :-) haha så chokad som jag blev att det inte fanns några julsaker
när jag kom så kändes det för dom när jag hade julpyntat saå fint.
Far var i alla fall jätte nöjd och belåten både med maten och med allt pynt.
Medans morsan satt i chokc och grupplade om vem som skulle ta bort allt
jul pynt,...Men heregud tänk inte på det julen är lång och nu ska man njuta ut
av den för att det är jul :-)
Så någonstans så är hon säkert nöjd kan jag lova er.
/mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0