GOTT NYTT ÅR!



Jag vill önska er alla ett rikitgt gott nytt år.
Hoppas ni får kul i dag och hela kvällen lång.
Men snälla var rädda om er.

Min nyår blir lugn kan jag lova er.
Ska inte göra något specielt bara umgås med
min kära familj det har vi aldrig gjort.
Föra året festade vi då var Filip hos farfar usch vad tomt
det blev utan honom och alla andra år har vi bara festat med hans kompisar.
För jag vet när man var ung då var det värst att sitta ensam på nyår såna tankar fanns
där hela tiden tänk  om man blir ensam på nyår usch stackars , och så funderad man
på vem man ville fira nyår med och vad man skulle vara o göra.
I dag blir det jag o killarna vi ska äta gott spela och dricka sen när lilleman har
somnat.Innan kl 12 så ska vi väcka Filip så han får se hur man fira
det nya året ska bli så roligt att få vara med honom fast han kommer säkert
och sova men jag vill att han ska vara vaken liten.
I år blir det inga smällare tänkte köpa jag har alltid köpt smällare varje år
har man inga smällare så känns det tomt.
Men i år ska jag hedra min hund genom att inte smälla några
ska tänka på alla andra djur vet själv hur rädd min hund
var för alla dumma otäcka racketter.
Det är bra att Fredrik lyssnade på mej när jag sa att vi inte skulle smälla
några i år då jag sa att vi ska hedra scott på det allra bästa sätt genom
att inte avlossa några smällare.
Sen sparar man pengar på att inte köpa några :-P och ett stort
plus är att man inte skräpar ner naturen *håll sverige rent*
För det som smäller bruka aldrig plcoka upp efter sig det gjorde
i alla fall inte jag.
Så med åren har man lärt sig och blivit en duktig flicka :-)
man ska inte ta några risker när man kan bli av med
fingrar och tår och ansikte skulle vara synd och förstöra
sig genom en liten raket.
Tycker så synd och så hemskt för alla människor som
råkat illa ut och så hemskt för det djur som måste
ner i kälaren och darra eller bara yra omkring i hemmet.
Tänk på alla som inte har överlevt dena natt.
Jag tycker det är jätte fint med smällare och så
men med åren har jag hört och lärt mig
hur lätt någon går bort den natten.


I dag gick jag upp med tupen fast jag inte ville det :-P Filip väckte mej och var
as förbannad för ingeting.Han var varm och törstig.
Jag var så hjäkla trött satt mej i vardags rummet och kollade i vårens halens
katalog som jag fickhem i går. Måste bara påpeka att den var väldigt tun och
fanns inget som föll mej i smaken.
Typ sama mode som föra året så i år behöver man inte köpa nya kläder om
man inte vill :-) jag har ju så svårt och låta bli det alltid kul med något nytt.
Efter jag läst katalogen blev det till och leka med racebilar sånt är kul
jag åker i väg med dom filip efter och tillbaka till mej.
Väldigt rolig lek kan jag lova er.
Kl 10 så kom mannen upp och då åt vi alla nyårs frukost.
Filip vägrade att äta gröt så han åt macka gott gott.
Sen så fick han fruktsoppa.
Efter frukosten så gjorde jag en gäggig kladdkaka
hoppas bara den smakar gott sen efter maten.
Den ser så fantastiskt mumsig ut så man vill prov smaka den
redan nu.Men det får väntas tills jag har gjort maten
och vi har ätit den.
Blir nog så att vi äter vid 6 i dag och då ska vi ha levande ljus och
dricka i våra allra finassde glas.
Jag kanske ska göra en bomb sen vi får se
hur länge Filip sover ska också passa på och diska
men annars hade det varit kul.

GOTT NYTT ÅR OCH EN FORTSATT TREVLIGT
NYTT ÅR.
2009
/MAMMATINGELING.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0