Hemma från Götet!


Nu är jag hemma fast jag kom hem i går men så trött jag var i går då orkade inte
jag med att sitta här och blogga , och ni skulle set hur trött jag var när jag kom hem
i går.Hemma kl 8 gå och lämna sakerna i hemmet ta bilen till farfar och hämta
Filip och hans miljoner leksaker packa packa packa som tog 1 timma att få
allt in i bilen.Så kan det gå när man har för mycket leksaker med sig hihi....
Vi har i alla fall haft det jätte jätte bra i Göteborg synd bara att tiden går så fort och
att vi inte kunda vara kvar några extra dagar hehe det är aldrig fel det.
Kl 6 åkte vi till tåget och tåget kom 06:30 så lite sent var det var fel på bromsarna.
men vi klarade hela vägen till Trollhätan så var det buss och det var skönt tyst och fort
gick det så jag sov den lilla biten. Vi kom fram kl 11 då var direkt att gå till hotellet lämna
väskan sen i väg att lshoppa och leta rätt på frukost.
Till slut hittade vi ett frukost ställe det var lite dyrt men vad fan jag var hungeig 60 kr för
en macka med räckor på.Fast mackan var inte så god för det priset godare med bagutter
tycker jag :-) Hela dagen gick vi affärer och runt Göteborg och hade så mysigt tillsammans.
Massa belyssningar och tomtar så otroligt fint var det.
På kvällen åkte vi till Lisseberg oj oj vad vackert det var vi gick runt där och kollade
och tog massa lotter och så sen blev jag så sugen på nougat det är min favo choklad.
Dom hade allt såt där gammeldax och sånt och brända mandlar men ingen
nougot snacka om vad besviken jag blev :-( Jag älskar nougot nu får jag vänta fram
till sommaren då jag går på marknad och kan köpa det...
Förut en gång gjorde jag en jätte god kladdkaka som smakade precis likadant som
nougot men sen när man har gjort kladdkakor igen blir det alltid olika smaker.
Jag vill vara duktig på och göra kladdkakor och så , och jag tillå med misslyckades
med min mat som jag gjorde i dag :-( skulle göra brocoliegratäng men vitsåsen
blev inte alls bra allt blev vavnig och äcklig så det blev en hamburgare....
Vidare i Göteborg vi var på Lisseberg vi vann i alla fall gossedjur och chips
ni vet ju att Fredrik älskar chips.
När kl var 9 tog vi spårvagnen hem till hotellet då var jag as hungrig som bara den
och var jätte sugen på pizza vi gick runt och letade i 2 timmar för att komma
till en pizzeria men dom hade bara pizzahatt i centrum det vi kunde hitta och där
ville vi inte äta det var små och tjocka pizzor *blä* pizza ska vara tunn.
Så till slut hamnade vi på en torggrill där fick fredrik äta en hamburgare
jag tog en kebbab tallrik var jätte sugen på kebbab , men fy så otäck den
kebbaben smakde den smakade som skorpor den var bränd och
smakade ingeting fyfan vad äckligt säger jag bara men jag åt lite
då jag var hungrig.Och den där tjejen som jobbade i kassan hon var inte
ens sercise inriktad jätte otrevlig och så och stressad.
Hon glömmde bort en stackars gubbes mat han satt där och väntade
i 15 minuter där inne till slut gick han fram och frågade var hans mat var då
sa hon oj är det den där hamburgaren som ligger vid disken? stackars
gubben svarade ja men skit i den jag betallar inte för den jag går till
något annat ställe. Tycker synd om gubben och stackars tjej som kommit
till fel ställe hon ska nog inte servera mat för den delen.
Jag var jätte hungrig hela natten till slut somnade jag och på morgonen
gick vi upp  kl 8 och åt jätte smarig frukost fanns allt som i ett paradise
köttbullar prinskorv äggröra pannkakor sylt socker mackor flera olika sorter
massa pålägg och mycket mera till efterätt fanns det pepparkakor muffins
sockerkaka och winebröd *mums* snacka om att man blev proppmätt
och tivngade i sig mer o mer för att det var så gott.
Söndag blev det inte alls lika stressigt vi gick i affärer och så sen åkte vi till vasa
och skulle till haga men vi kom aldrig fram då vi inte är så bra på kartor men
vi hade det i alla fall trevligt i vasa får jag väl säga.
Sen så kom vi till nordstan efter några timmar där fortsatte vi och handla julklappar.
Vi gick i massa butiker och fredrik hittade många dyra julklappar till mej snacka om
att jag kände mig som en söt liten prinssea han är värkligen hur underbar som helst.
När vi hade gått lite såg vi ett stort stort djur och vi var tvungen och gå fram och kolla var det
var för något jo ni nu ska ni få höra vad vi såg vi träffade på en kamel och en åsna
det ni det kan man inte tro att man ska se i göteborg.
Jag gick fram och klappa den medans Fredrik fotade den.
Snacka om att man kände sig som i egypten när man ståg där hos kamelen
fast han borde använda axe för han luktade inte så gott och efter jag hade
klappat honom var jag svart på mina händer.
Kamelen får mins sagt ta sig ett julbad tycker jag ;-)
kl gick o gick till slut åt vi mat jätte mycket var vi på en resturange
massa folk och köer fick man stå i innan man fick mat tog 2 timmar
innan vi var klara.Sen var det bara springa till tåget.
Allt gick jätte bra på resan för utom när vi skulle till Lisseberg ajaj
jag klämde mig på stolen bredvid shhh det är en hemlis det vet inte
så många om och F fick veta det sen efter 1 timma då kund ejag inte
hålla mig länge.Snacka om att det gjorde så hjäkla ont och klämma sig
på grannens stol ajaj hela mitt finger var blå och nu är det trassigt ajaj.
Jag kan inte böja det gör så ont men det går nog över.
nu ska jag slå in julklappar ha det bra alla i morn kommer granen fram :-)
hej så länge /mammatingeling

Kommentarer
Postat av: Dessi

Va mysigt ni verkar haft det =o)

2008-12-16 @ 10:09:15
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/
Postat av: [email protected]

<http://www.cat-boots.org/

2011-09-06 @ 03:42:01
URL: http://www.cat-boots.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0