JULAFTON

Nu har den stora dagen engligen kommit i dag är det julafton tjoho så kändes det när
jag vaknade på morgonen jäsp kl var 10 när vi gick upp.
Lilla Filip var redan uppe med mormor o morfor och satt och åt macka.
Dom väntade in mej då vi skulle äta tomte gröt så gör vi alla i min familj,
Äter man ingen gröt då kommer det ingen tomte.
Efter gröten fick vi öppna ett paket både Filip jag o Fredrik.
Filip fick ett bamse paket hjälp vad tungt det var och i paketet var det
ett bord och 2 stolar som vi ska ha i lägenheten om vi nu får någon.
Känns ju som vi aldrig ska få någon lägenhet med ett extra rum :-(
Och i vårat paket var det ett jätte stort överkast till våran dubbelsäng
det var jätte fint kommer bli perfekt,
Vi fick även lite andra paket med choklad och godis i så det var gott
det efter gröten.
Morfar o gammel farmor åkte till mina kusiner jag hant tyvär inte
följa med skulle fixa till oss och det tar ju ett par timmar och göra det.
Men så här bra blev det.

När vi var klara med det så var kl 3 gissa vad man gör då?
ja inte så svårt och gissa hela sverige stannar upp och sätter
i gång tvn och självklart gör jag också det och bara njuter ut av
och se kalle ankas jul med hans vänner.
Bara mycket besviken på svt och lilla Lasse kroner året julvärd.
*arg* vadå förstöra julen med lila? jag vill ha rött som det alltid ha varit.
Julen är röd men lila är fint men julen är röd då ska man inte förstöra den
med huller o buller färger.Skäms svt.
Men sen när kalle och hans vänner visade som man väntat på as länge
det är det bästa emd julen så fick man in julkänslan igen.
Filip kollade också på det så klart.

Vi hade även fått lite snö :-) på julaftons morgon och det snöade fram till kalle
så det blev en hel del.
Och vi fick en vit jul det måste ha varit gud som hört alla barns önska
så han gav oss snö på julaftons morgon.
När klockan var 4 och kalle var slut gick vi till gammel mormor o morfor
och firade jul ojojoj vad mycket folk det var plus en hund.
Vi var 13 st 14 med en hund .
Men lite trångt var det vid julbordet det var nackdelen men annars var det
jätte mysigt ska jag säga er.
Efter maten fick vi glass och grädde och jordgubbar gott gott.
Efter det börja Filip o Tindra springa runt men dom blev lite lugna
när jag sa att jag såg tomten så jag ställde upp alla vid fönstret och
sa till Tindra ser du tomten och hon kollade och roppade på pappa.
Hihi jag såg ju ingen tomte och min syster gick ju på det haha.
Man måste ju hitta på lite saker för barnen att tomten finns men
min syster gick också på det haha :-) fast det var inte menningen men
hon tror på allt vi säger hihi.
Här tittar barnen ut genom fönstret efter vart tomten kan vara.

Till slut så kom tomten med massa paket hjälp vad mycket paket tomten
hade med sig men det visar ju bara hur snälla vi har varit 2008.
Vi var faktist riktigt snälla i år för barnen fick fullt med klappar ut av tomten
även jag fick massa paket hjälp blev en stor hög med julklappar som täckte
hela mig.
Innan vi öppnade paket fick Filip sitta i tomtens knä det var kalas det tyckte
Filip var skoj han blev ju vän med tomten fort och det bra för tomten ska man
vara snäll i mot annars får man inga klappar.
Bara Tindra gumman som blev lite rädd för Tomten stackarn
kanske blir bättre nästa år.
Men tänker man efter så ser tomten lite läskig ut kan jag säga er.
Tomten Filip... och min syster som råkade komma med på bilden.
Men alla 3 blev ju jätte bra.

Bästa julklappen som Filip fick var en bil som låter och blinkar
även kusinen ville ha en sån moster bil.
Hoppas Tindra också får en sån bil någon gåmg.
Filip och Fredrik fick en julklapp ut av mig som det blev kära i
och kan ni gissa vad det blev?Där har ni honom.

Där blev årets bästa julklapp för killarna.
Men ingen vet vad han ska heta det är bara jag som vet
att det är en han för det har jag bestämt.
Stora grodan hetr han just nu :-)
Har ni något förslag var inte rädda och skriv då.
För vi vill ha ett namn på våran andra son i vårat hus :-)
Den är tillå med störe en lilla Filip haha...
På kvällen efter vi hade öppnat paket och fikat
gick Fredrik o jag hem och nattade Filip
efter det kom mormor och morfar hem då var kl efter 23:10 så
Fredrik o jag sprang till kyrkan vi skulle ju på midnattsmäsan så klart.
Den var inte så bra sorry men fint o mysigt var det.


God jul vi hade världesn bästa jul kan jag lova er.
/mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0