Juldagen

Juldagen hemma hos Filips farmor och bonus farfar.
Vi åkte i från Eskilstuna innan 1 vi skulle vara där vid 3.
Snacka om vad stress det blev men vi klarade det i alla fall
för vi var hemma innan 2.
Men så ringer farmor och säger att vi kan komma 4 för F bror skulle inte hinna
dit dom vill inte ha så mycket stress förstår dom ju jobbigt med stress.
Så vi var hemma i någon timma innan vi åkte.
Vi tog det lugnt innan vi åkte och det kunde behövas.

Filip var i alla fall glad på morgonen innan vi åkte hem.
Men tiden gick fort kan jag säga.
Redan halv 4 då åkte vi till farmor o bonus farfar.
Där doftade det jul och mat tack o lov blev det inte julmat
hade ju fått det 2 dagar i rad nu så i stället fick vi kykling
och strips gott gott var det.
Och det var kul och få träffa alla snackade och drack lite :-P
Efter maten blev det lugnt Filip var lite trött men han höll sig vaken
och sprang runt och herjade med alla :-) haha mammas busunge.
Här har vi han som är en liten tomte nisse.

Phu vad tiden gick fort för redan kl 7 kom tomten en till tomte
tänkte Filip ööö tomten var hos oss i går.
Ja det var han men vi fick en extra tomte 2 tomtar i en smäll.
Bara roligt med tomtar filip blir vän med alla tomtar o tomtarna
gillar våran Filip.
Så tomten kom med paket jag bara o heregud nu får vi mer paket
vart ska alla paket ta i vägen? vi får inte plats i lägenheten.
För det var ju inte så att tomten kom med en lägenhet precis som
jag hade önskat mig.
Jag vill skrika rätt ut att jag vill ha en ny lägenhet.
Massa leksaker i en trång lägenhet nej tack nu vill jag ha störe...
Tittta titta här kikar tomten in genom vårt fönster *ops* vad
är det för konstig figur tänker Filip.
Och den bästa julklappen här var ju en
tåg bana ut av gammel mormor o morfar.

Under tiden när vi öppnade paketen somnade Filip.
Men paket är inte så kul tycker Filip han tycker mer
om att få träffa tomten och dra tomten i skägget :-)

Filip springer runt här och ser alla andra när dom öppnar sina paket.
Filip tänker säkert vad är det för konstiga människor som öppnar paket.
Filip är i alla fall jätte gullig för varje gång han fick ett paket ville han
ge tillbaka det till tomten tack och gav det till tomten heheh
skit gullig är han och han charmar alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0