Lång dag som gick för fort!


Heregud vad trött jag var i morse vaknade inte förän 08:30 Filip skulle vara på
dagis vid 9.Snacka  om att det blev full galop på mig ut ur sängen klä på sig
ge Filip mat och klä på honom sen sprang vi till dagis.
Så var man hemma efter en stund då Ville älskling att vi skulle åka i väg
några mil och shoppa,Ja vad kul tänkte jag det är det bästa jag vet.
Så in i duschen och göra mig ren och sen sminka mig.
Allt gick så bra jag blev så söt i ansiktet men sen är det
hårets tur och då blir jag arg en hel gävla 1 timma
höl jag på med utan att få någon snygg frisyr.
Det är tunt och äckligt känner mig så äcklig i mitt tunna
hår *blä* Så jag bestämmde mig att h utsläpt men hela håret
kändes som man inte hade duschat det.
Men jag var tvungen att åka till slut.
Från 11 tills 7 så var vi hemma en hel dag och massa julklappar här
hemma.Jag har jätte mycket julklappar nu vet inte vart jag ska
gömma dom? det stora paketet som är till Filip o Fredrik ligger på
vinden.Några paket syns och Filip har redan sätt dom och varje dag
står han där och pekar på dom och säger titta.
En gång hade jag glömmt lagt upp ett paket och gått där ifrån
när filip var i närheten och när mamma var borta dansade filip på
bordet,ja ni förstår vad jag menar? han hade gått till paket och försökt
riva upp det.Men det roligasde var att paketet är till han och det är stort
och bra.Mammas stora busunge han kan göra massa bus som gör mig
så lycklig räcker bara han säger titta då värmer det i hjärtat på mig.


Jag var och hämtade Filip för en stund sen Fredrik är på hockey nu och
jag ska vara själv med Filip.
Så i kväll när jag var hos mormor hade han tagit fram alla leksaker som
hon har det såg ut som en oreda en riktigt stor oreda *usch*vilken chock
jag fick när jag såg att han hade tagit fram så mycket.
Sen frågade mormor vad Filip önskade sig jag sa att han önsade sig
en tåg bana och leksaker och lite kläder.
Då sa mormor jag tycker filip ska ha massa hängsel byxor då kliver
han inte på det.
Ja bara typ nej han använder inte hängselbyxor och han har
massa byxor sa jag.
Hon kunde tuvär inte lyssnar på mig,,,
men jag hoppas inte hon köper det.
För jag hatar värkligen 80 tals hängselbyxor usch tycker att det
är svårt och jobbigt.
Dels varje gång man ska byta blöja på Filip så måste man knäppa
upp hängslerna och sen drar ner byxorna
Fan det tar 100 år och jag tycker inte det är så snyggt
heller vill att min son ska ha fina tuffa kläder som går
i min o pappas smak.
Tycker inte om när släktingar köper något som dom vet jag inte
gillar.Jag tar det typ aldrig på Filip då om han inte ska sova eller
om han är sjuk eller att jag vet att vi är hemma i dag.
jag är nog alla fall liten kräsen när det gäller
ävens filips kläder.
Även om jag säger till folk att inte köpa det jag inte gillar
gör dom det endå så.
Fan det är slösseri med pengar det han inte använder.

Nu sover Filip jätte sött och jag har en hel kväll för mig själv ;-)
tycker det är kul men inte sen när jag ska sova då blir det ensamnt,
Men nu har jag disco ska hinna med att slå in julklappar det är nr 1
nr 2 är att jag ska skriva god jul på alla pepparkakar med klasyr sist
men inte minst nr 3 är att jag ska göra rent badrummet.
Oja mej  hjälp det tar tid.
Vet ni jag är lite sur på Fredrik då han åkte kolla på hockey
för vi hade faktist pratat om att ta julkort i dag på filip
och nu blir det inte av :-( så jag är lite besviken
och det har jag rätt i och vara.
/mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0