piroger!


I dag var det första gången jag gjorde egna piroger jätte kul vart det
och baka det och lätt var det.Men det tog en stund att göra det.
Men gud så gott det blev kan jag lova er tillå med min son tyckte om
mammas mat ;-) men sorgligt nog så vågade inte min man på sig
och smaka den maten :-( lit tråkigt måste jag få säga.
Han misade faktist något gott nu.
Det jag hade i pigogen blev köttfärs svamp lök cremfresch
och så papprika i röd färg och lite krytor och ketchup.
Mums mums vad vi åt och vad fort man blev mätt.
Hoppas bara inte farfar kommer snart har ju lovat
att bjuda på fruktsallad och nu sitter man här och är inte
suget på något så mätt jag är.

Jag har Hunnit med en hel i dag måste jag få säga er.
Det frösta jag gjorde var att börja packa ner det sista som vi hade
kvar nu är det bara klapparna som vi ska packa sen gör säkert det i morgon
vågar inte ha det i bilen under natten kan ju komma konstiga filurer som inte 
ska vara där :-P
Efter att jag hade packat ville jag gå ner till stan där köpte jag en julklapp
till min far och en bricka till Filip som han fick i dag där han kan måla och
leka med.
Sen så kom man hem tog det lite lugnt för Filip sov då.
Men det var inte länge då passade jag på att göra mat.
Sen så åt mat och efter maten blev det att diska massa
hjäkla  saker.Fan vad mycket det var men det tog inte
så lång tid som jag hade trott och det var tur det.
Hatar ju och diska när det är mycket :-P

Nu ska jag ta de lugnt och vänta på besök.
trevlig kväll på er /mammatingeling 

Kommentarer
Postat av: michis

låter jättegott!!!

2008-12-20 @ 18:20:58
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Alina

God Jul! :)

2008-12-20 @ 18:26:58
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0