Sjuk Sjuk!


God dagens alla bloggisare :-)
Dagen började kanon kan jag lova er Filip var pigg o glad jag
var bara lite trött men det gick an.
Fast lite problem var det i morse för Filip ville inte äta någon frukost
annars bruka ahn ju göra det men inte i dag.
Så jag gick satt på honom klader och så och sen tog jag en macka till honom
men nej den skulle han absolut inte ha så jag var ju till slut tvungen att gå till
dagis och hoppas på att han äter frukt vid 10.
Vi tog bilen till dagis var så otäckt kallt ute *brrrr* å jag som fryser så lätt.

Efter det åkte vi till gammel mormor och lämnade lite saker där hon ville
ha Filip i dag och vi hade ändå inget för oss och hon tycker så mycket om
honom så vi kunde bara inte säga nej klart hon ska låna våran son.

Nu när vi var barnfria passade vi på att åka långt i väg från stan och shoppa
loss till en annan stad med mycket mer affärer det gillar jag.
Fredrik får gå fint med mig som en jycke i koppel fast han har inget koppel :-p
Men han gillar också att gå i affärer bara det inte blir för ofta.
Vi kom även förbi ikea ni vet jag som inte gillar ikea så mycket ska typ
alltid vara folk där och sen bruka jag aldrig hitta något där.
Men i dag hade jag tur inte alls mycket folk då passade jag på att shoppa
dom hade mycket bra rea tyckte lilla jag.
Hittade bland annat en ram som jag ska sätta vid sängen på scott nicholls o mej.
Sen så köpte jag pressent papper och lampor och en julsak jätte fina
kristal in bitar som tindrar jätte fina.

Efter Ikea bar vi av till centrum där blev det ännu mer shopping stackars fredrik *fniss*
Han fick lida av att gå på stan med mig var så mycket folk *hälp komma och hjälp mig.
Så kändes det inte alls kul och shoppa men jag hittade i alla fall en jätte söt tröja till fililp
med en cowboy nalle på och med glitter på ;-) sånt tycker jag är snyggt.
Efter den köpte jag en damm mopp som man kommer genom små trånga utrymen
jätte bra sånt kan behövas ha.

Jag blev jätte jätte hungrig men jag var inte sugen på och köpa någon mat var
mer sugen på att åka hem och göra mat fast jag var hungrig som en varg.
Så när man kom hem så gjorde vi kykling och strips med sås jätte gott var
det att få mat i säg.Men man blev mätt så fort tur det.
Efter maten blev jag godis sugen och åt lite godis en godis råtta som jag är.
Jag hade jätte jätte ont i huvudet när jag kom hem fast jag drack mycket när
jag var hemma så räckte det nte känns som mitt huvud ska sprängas
så hjäkla ont gör det i dag :-( så jag passade på och villa lite i soffan.

När jag hade slappat lite ringet telefonen och det är gammel mormor som säger
att Filip är sjuk han hade vägrat äta mat på dagis men han busade för fullt där.
Hemma hos mormor hade han lyckats med att äta något i alla fall
sen var det nästan bara skrik men mormor är bra på och få Filip och somna.
Så 2 timmar sov han i gammel mormors knä *gött det*
När han hade vaknat ville han bara ha nyppon soppa och springa runt
och riva ut alla hennes saker.
Och så trött och febrig han var.
Så vi var tvungna att åka och hämta han.

När vi kom till gammel mormor satt Filip där och drack nyppon soppa
och var jätte glad att vi kom och hämtade han.
Men så fort vi kom hem var han grinig och ville inte ha något
fast han fick gott gott men det var sängen han ville ha.
Så nu sover våran underbara son.

Tänk att i morgon är det ny år.
Så jag vill önska alla mina kära vänner och alla mina
kära blogg läsare som besöker min blogg ett riktigt
GOTT NYTT ÅR OCH FORTSATT 2009.

I morgon blir det en hemma kväll med familjen tänk vad kul
hoppas jag att det kommer att bli.
Vi ska umgås med Filip hela kvällen så länge han orkar.
När han sover kommer alkoholen fram och massa gott
ni vet chips godis mm
Sen ska vi passa på och spela roliga wii spel kan vara roligt det
på fyllan haha.
På natten ska hela familjen ut och kolla på raketterskoj det ska bli.
Under dagen blir det till och baka en glassbomb och en riktig
smarrig kladdkaka *hopppas bara jag lyckas*
Men det ska vi ha till efterätt för jag har lovat killarna
att jag ska göra en jätte god mat
det blir fläsfile gryta med  potatisgratäng o grönsaker.
Men min älskling får strips då han hatar potatis.

Nu i kväll såg jag 2 jätte bra lägenheter som jag vill kanske ha
men i alla fall på det område men nej det är fortfarande bara
högstupp jag vill på längst ner vill inte ha störttrappor ner och upp.
Jag vill ha plan mark så klart.
Kan inte någon flytta nu jag vill värkligen flytta ditt NUUUU NUUUUU NUUUUU.
Jag orkar inte vänta längre men jag vill och hoppas på att det blir
någon ledig så man kanske har tur att få någon bra lägenhet.
men så blir det säkert inte för folk som bor där vill inte flytta.
För dom som bor där är gammlingar och barn familjer.
Det var i alla fall en 3a och en 4a kallas bra om det hade varit längst ner,
Men så synd att det var högs upp.
Hoppas hoppas någon flyttar.

Jag har fortfarande jätte ont i mitt huvud så jag ska passa på och
villa nu kanske somna tillå med om john blund kommer och
spelar för mig.
John blund var jätte tidigt hos Filip och har jag tur så kanske han
är kvar i lägenheten för jag känner mig så trött.
Sov gott alla dröm så sött.
GOTT NYTT ÅR
*LOVA MEJ VAR RÄDDA OM ER I MORN*
/MAMMATINGELING


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0