snö dag


Tjoho hela dagen har det snöat härligt härligt tycker jag
jätte gött med snö då det är vit på marken och det inte
är så mörkt på kvällen nu.
Vi var ute förut i dag och gick på pormenad 3 km och lite
till så i 3 timmar var vi ute i snön.
Filip tyckte det var skoj med snö så det blev lite lekande i alla fall.
Om snön ligger kvar ska vi göra snögubbe i morgon för det hant vi inte
med och göra en i dag.
Vi gick ju ut vid 1 och var inte hemma förän 4 så då var jag tvungen och
passa på och göra massa mat dagens lunch blev så klart
kykling stekt potatis och jordnöttcurry sås ,väldigt gott måste jag faktist
säga att det blev. Filip o Fredrik åt så klart kykling med strips
men 2 potatisar fick filip.Nu i kväll har jag packat ner massa leksaker
som Filip ska ha med sig till farfar där han ska få huligana så mycket han vill.
Så fort man vänder ryggen åt filip gör han bus nu har han kommit på ett nytt bus
och det är att riva fram alla cd skivor det där busiga busfröet så han plockar
ut alla cd skivor från cdstället och kastar i väg dom och i bland kommer han till
mig och ger dom.Fast jag säger till honom flera gånger och vis att man inte
får göra det så är han där igen.
Ett annat bus som Filip tycker är kul det är att pussa på min bak när jag gör
mat och  ibland biter han mig i baken snacka om att det gör ont då.
Så man är lite halv rädd när ahn står där och pussas på min bak.
Jag tar det som riktiga kärlekspussar då han tycker om sin mamma :-)
han är så himla gullig.
I morn ska han vara liten tomte nisse det är nämligen lucia i morn på dagis på
eftermiddagen.Synd bara att Fredrik ska jobba och jag förstår att han måste
jobba då vi behöver pengar man får inget av att gå hemma.
Men jag har i alla fall lovat f att jag ska filma allt.
Hoppas jag kan filma för jämt när jag ska titta på något
så får jag alltid en häst framför mej ;-D *arg*
Ni vet väl vad jag menar med häst det är när man själv är kort och
får en jätte lång person framför sig det är fan inget kul.
Får jag en lång person i morn framför mej sätter jag mej på
personens axlar jag är kort jag vill också kunna se på min son
när han går i lucia tåget.
Nu ska jag ta det lugnt
god natt alla blogg läsare god natt god natt sov gott
/mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0