Snö snö snö :-)


God morgon alla kära läsare.
I dag är jag så pass glad gissa det ni? jo ni ser
det snöa här vad roligt tycker jag , och i dag är filip hemma
och plus pappa så kan vi passa på och vara ute och åka pulka
och är det kramsnö kan vi göra snögubbe och en snölykta.
Det tråkigasde är när man har gjort en snögubbe eller snölykta
eller varför inte både och då är det alltid någon störe person
ett störe barn en störe ungdom som tycker att det är jätte kul och
förstöra snögubben eller snölyktan.Varför vad är det som är
så roligt och förstöra andras saker som man har ute?
Det är det värsta med att bo i lägenhet att det finns så mycket
andra barn och ungdomar som älskar att förstöra det man gjort :-(
Bygger någon en snögubbe eller något annat låt det vara
för jag tycker det är fint och titta på.
Och om ni som förstör har lust att paja en snögubbe bygg en
egen och paja den sen och se om det är lika kul? det tror jag inte att
ni tycker för när man vill göra en jätte fin snögubbe med allt på så
tar det faktist 1 timma.Förstår ni inte att barna som bygger tycker det
är kul och sen gå in och titta på den även på natten när dom ska sova
vill dom ju säga godnatt till snögubben men då är det någon typiskt hjävel
som har varit där och pajat.Då blir det ett hjäkla skikande på barn och dom blir
jätte ledsen.Förstör inte anras saker tänk på barnen hur ledsena dom blir.



I dag blir det att gå ut på promenad det snöar det tycker jag är kul då ska
jag passa på att gå ut med hela min familj och ha det kul.
Senare i dag efter det har jag inga stora planer mest ska jag packa ner allt.
Filip åker till Farfar i morgon och kommer hem på söndag kväll.
Fredrik och jag åker på en resa till Göteborg en förlovningsresa.
Blev ju inget i sommras när vi hade förlovat oss så nu får det bli en liten
söt resa till Göteborg.
Det ser jag fram i mot jag ska ta massa kort lovar jag er.
Jag ska även packa min väska i kväll så man inte behöver packa sista minuten
P kommer över sen och ska titta på film med F så dom ska typ ha en tvkväll
sånt som inte jag hinner med då jag har andra saker för mej.
Tyck inte synd om mej för jag gillar och packa för då får jag bestämma
vad mina killar ska på sig i helgen och sånt tycker jag är kul ;-)
och sen när jag gjort det ska jag måla klart korgarna som jag ska fylla
med choklad sen och till min mormor o morfar och farmor med italensk
choklad.mums den är så god tar jag en kan jag inte låta bli och ta fler än 10.
Väldigt gott men farligt farligt för kroppen.
Jag tycker det är kul och måla och ge bort saker sen sånt är väldigt trevligt :-)
Nej nu måste jag gå och klä på mej vi hade sovmorgon här så man var väldigt glad när vi
vaknade snön snöde och ljus var det och kl var ca 11 när vi gick upp.
Så nu ska jag bli snygg och sen ska jag ut i snön :-)
Ha det bra alla snöänglar och tack för ni läser min blogg.
puss /mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0