bakat pepparkakor


Okej okej jag vet att det är väldigt tidigt och börja baka pepparkakor.
Men hallå jag hade jätte tråkigt i dag och var trött och viste inte alls
vad jag skulle hitta på.
Så Fredrik o jag bestämde firekt att vi skulle baka pepparkakor.
För deg hade vi ju hemma affärena har redan börjat sälja degen.
Då är det inte för tidigt och baka pepparkakor sen så är det gott
så det hinner man äta upp innan lucia så det kanske blir mer julbak senare.
Hoppas ju på det.
Men pepparkakorna gick fort och göra och goda blev det.
Sen till jul ska vi göra pepparkaks hus och lussebullar gott det.
efter baket blev det färjan då sov filip han har redan vaknat till 2 gånger
hopaps han sover hela natten.
sen när färjan var slut passade jag på och göra en fin ljusbricka.
Måste bara ha hem massa blockljus nu så blir det jätte fint på brickan.
Sen ska jag ha vatten i ljusbrickan och ha limeskivor så et dotfar citron
här hemma :-)
Såg det i en tidning så det ska jag fixa med i morgon om jag komemr i väg.
nu ska mammatingeling sova sov gott.

Gott med julbak måste jag säga.
fast så synd att det ska vara lika dyrt att baka som att köpa.
När amn var liten var det billigt och baka nu är det nästan billigare och
köpa färdiggjort.
Men när det gäller julbak då bakar jag då får det kosta skjortan om det vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0