Gardiner.


I dag satt jag upp Filips gardiner :-) gissa om han kommer att bli glad
sen när han kommer hem.Han älskar ju elefanter och massa andra djur.
Så dom gardinerna kommer passa honom helt utmärkt.
Tillå med jag älskar det härliga vilda gardinerna.
Tur är man får bestämma lite i alla fall.
Snart så är det jul då vill jag bestämma hur det ska se ut och så.
Men sen så bor man ju trorts allt med en kille som är alldeles för
dessignad :-( Är det jul så är det jul så ska man pynta upp massa
tomtar och härliga jul gardiner om jag får bestämma.
Men F åsikter är helt annorlunda han vill bara ha röda gardiner i
vardagsrummet och det andra vita gardinerna på.
Vart är julen på väg igengligen?varför pyntar man inte
som man gjorde för i tiden det var då riktigt jul.
Nu håller julen på att försvinna bort känns det som.
Då allt ska vara nästan i enfärgat och granen blir alla
mjöliga crasy färger.
Usch vad synd jag som älskar jul vill ha en riktigt jul och
bevara den svenska hedliga gammla julen precis så som
mina äldre släktingar har :-)
Dom kan jul.
Men i alla fall ska ajg ha kyrka och krubban frame vet bara inte
vart dem får plats men någon stans ska jag väl slå ner det :-)
Usch inte ens det ville F ha frame men det är mitt hem också jag vill
också vilja bestämma hur det ska se ut annars är det tråkigt så man
blir ledsen :-(
Och granen vill han bara ha röd silvriga kulor i medans jag vill
ha alla möjliga kulor i.
Tänk vad olika det kan vara i från hem till hem.
Jag vill ha en rikgtig jul känlsa i alla fall.
Jag älskar värklgien julen/
mammatingeling 


Så här är nog en dröm för alla barn :-)
Specilet dom barn som tittar på kalle och vill
ha en sån där riktig kalla ankas julgran :-)
Självklart är det väl lite för mycket i men för den
än en rosa gran eller för lite pynt.


Kommentarer
Postat av: michis

men adventsljusstakar i fönstren kommer ni väl ha? och en sån där där man tänder 4 levande ljus på köksbordet?

2008-11-20 @ 21:56:39
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Cizzi

Ja det är självklart vi ska ha det :-) det måste man ha annars kan man lika gärna strunta i och fira jul. F tycke rinte om såna dära advenstljustackar med smala ljus.Så föra året gjorde han en jätte in ljuststake med små ljus i.och sen hade vi vita små stenar som såg ut som snö och lite små tomtar och svampar :-) faktist blev det jätte bra måste jag säga :-)

2008-11-20 @ 22:20:12
URL: http://mammatingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0