Klar


HMM vart vill jag bo?

Nu har vi varit och kollat på lägenheten.
Filip var hos gammelmormor under tiden vi var borta.
Men det hade nog gått bra att tagit med honom då det
var fullt med andra mammor med sina vilda barn.
Vi var 5 st som kollade på lägenheten.
Tur är det att jag inte blev kär i den.
För allt var gasnka lite sen är det den första jag
kollar på.
Så då har man god tid och hitta någon annan mysig lägenhet.
Efter lägenheten gick vi ner till stan då köpte vi massa godis
och mycket italensk choklad som smakar hur gott som helst.
har aldrig ätit italenskt choklad tur att jag köpte mycket det är
så gott mums säger jag bara :-)
När jag kom till mormor och skulle hämta Filip hade han bombaderat allt
gissa han hade rivet ner allt som fanns bland leksaker och pennor.
Ojoj och det var jag som fick städa.
När vi fikade somnade filips i mormors famn.
Det gör han aldrig hos mig då vill han jämt hoppa på mig om han blir trött
han kan inte slappna av hos någon av oss bara hos mormor.
Filip sov i 2 timmar farmor hant och komma förbi en sväng.
Sen så vaknade filip.
Jag passade på att gå runt och kolla lite såg en sån där 50 tals barbie docka
som mormor hade när hon var liten.
Den såg ut normal precis som barn ska leka med.
Ja ni vet nu förtiden så ser barbie ut som riktiga fula modeller.
Stora pattar och massa smink och korta kläder.
helt fel signaler till barn.
annars är det till för att vuxna ska leka med barbie men det gör vi inte.
Så den barbie dockan hon hade
hade inga bröst helt platt och långa kläder och gröna ögon.
Jätte fin faktist tror att vilket barn som helst skulle vilja leka med den.
Varför ska man börja göra stora bröst på små dockor för?
Heregud det är barn som ska leka med det och då ska det väl föreställa barn
och inte bimbosar.
Vet inte vart världen är på väg.
Nej nu ska jag inte gnälla något mer haha.
I alla fall gick vi hem sen skönt det jag var kissnödig
det snöade när vi gick hem filip var arg för han var rädd för snön ;-P
Den kom i mot honom och han skrek och tyckte det var mitt fel hihi *fniss*
men det var det ju inte.
När vi kom hem var han lite tröttis han frös hade röda små ros kinder.
Jätte mysigt och se men brr vad kallt det var ute.
Skönt att man är inne i värmen nu.
Ska ta det lugnt nu.
Puss mammatingeling

Ser ni vilken skilnad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0