Lussebullar.


Hallå alla mina kära bloggläsare.
Phu vad dena dag har gått så fort har hunnit och gjort en hel del faktist.
i morse lämnade jag Fjonken på dagis gick hem satt mig framför tvn och
blev jätte trött.
Men så plötsligt vaknade jag till och fick värstan idien att jag skulle baka.
Ja snart är det första advent då tänder man första ljuset då blir det alltid
en pepparkakka och lussekatt.Så jag bestämmde mig snabbt att jag skulle
baka lussekatter i dag.
Tog Ganska lång tid och göra det hihi men när dom var klara smakade det bra.
Tur är det synd om man misslyckas då man tänker på att saffran är så dyr
så det är inget man ska leka med.
När bullarna var klara passade vi på och hämta Fjonken.Han hade varit på
utflykt med dagiset hade haft jätte kul.
Tråkigt bara att mamma o pappa kom och hämtade honom han blev så arg
på oss han ville ju vara kvar på dagis.
Skrek jätte länge och var inte alls glada på oss.
När vi kom hem gjorde jag kykling och strips och då blev Filip glad igen :-)
efter maten passade jag på och diska blev jätte fint efter allt bakande som man
höl på med i dag.
Pustade ut lite efter disken och gick sedan och lekte med bilarna som Fjonk har.
Självklart fick jag köra rosa bilen :-) tack gosse min mamma blir så glad när du lånar
ut alla dina leksaker till vem som helst :-)
Så skulle alla barn vara.
Filip ville leka med sin blåa bil det är typ jans favo bil så det är hans.
men den har jag också fått lånat ett antall gånger.
Och den kör mycket fortare än alla andra bilar mer trim på den.
Nu så är det kväll och jag håller på och tvättar ska snart hämta tvätten
och fixa så filip somnar F ska snart i väg och tvätta våran bil det behövs.
Sen så klart ska vi åka långt på lördag då vill man så klart åka i en blänkande
volvo som blänker när man åker om någon ;-P
Så i kväll får cokså volvon ett bad det uppskattar faktist bilen :-) *Smille*
Pirrig i magen är jag nu ska i väg och kolla på lägenhet i morgon.
lägenheten ligger jätte nära stan öhhh vet i fan om jag vill bo där.
Men det är svårt och veta vart man vill bo men jag känner att jag inte
vill bo för nära stan massa fylla och sånt.
Även om det bor 1000 barn i område så vill jag helst inte att min son ska
bo så nära stan och tänk på kvällarna när man ska sova höra massa fyllon
utanför fönstret.
Måste nog ta och kolla lägenheten sen ta och fundera på den i någon timma
efter jag varit och kollat på den.
Så vi får se vad vi kommer överns om.
/mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0