pepparkakshus :-)


I dag har det varit en kall dag.
Både Fredrik och jag  var julsugna och Filip var på dagis.
Vet ni vad vi passade på och göra då?
Jo vi passade på och göra ett pepparkakshus och vi lyckades
det blev faktist jätte fint och så bra :-)
Nu är det bara några små tomtar som saknas sen är det perfekt.
jag ska julpynta den här veckan för nästa vecka är jag bortrest.
Och sen är man lagom hemma när det är 1 advent och då är det mycket
bättre och ha julpyntat klart.
Jag älskar värkligen julen specielt när man har väntat på den.
Pepparkaks huset tog lång tid och göra det var frösta gången för oss
båda så det tog 3 timmar och göra det men det blev faktist jätte fint.
Och i dag är vi stolta föräldrar som lyckades med det.
Efter julbaket ville jag baka mer hade inte så mycket hemma så
det blev bröd och fredrik blev så klart glad han som älskar mitt
hem gjorda bröd good boy :-)
Vill baka lussekatter snart men när man väl skaffat saffran så saknas
ytligare mer saker till lussekatterna :-(
Så på torsdag ska jag ha allt hemma har jag bestämt.
Snart ska jag göra fisk och potatis till Filip o mig gott så länge sen
man åt det bara.
Fisk är inte så billigt så då blir det inte så ofta.
Nu har vi varit och handlat så på torsdag kan jag baka och julpynta :-)
Här i stan har folk redan börjat med allt jul härligt tycker jag.
Och en till nyhet som gör mig glad är att vi ska gå på visning på fredag.
Kul tycke rjag för jag vill flytta men tror inte ens att jag ska bo där men alltid kul
och kolla.sen slutet av nästa vecka blir det en till visning :-)
Men jag vill bo lungt område och så längst ner så jag får uteplats och en liten
tomt och leka i med filip :-)
Hoppas det kommer såna lägenheter snart.
För då blir jag glad hoppas man kan få en lägenhet till våren.
Då vi alla nästan fyller år för då kan alla släkt komma samtidigt.
Som föra året när Fredrik fyllte år kom bara hans mamma o pappa o mormor.
Det var lite tråkigt skulle ha varit kul om alla hade kommit samtidigt.
Så nästa gång jag flyttar ska jag ha stort kök och ett extra rum.
Nu måste jag i väg göra mat hungrig som luden ben.
Mitt pepparkashus kommer hit senare då jag julpyntat klart hela
hemmet då ska ni få se hur fint vi får det i år om ni orkar vänta.
Puss mammatingeling.

vist längtar man att få äta god mat och träffa hela släkten
och se alla fin klädda släktingar i sina röda härliga klänningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0