Ams.


God morgon alla nu har jag just varit i väg och lämnat Filip på dagis.
Dom skulle ut i skogen  lagom när vi kom.
Så i dag är Filip ut i skogen hela dagen och leker och ska grilla korv och ha massa myss.
Tänk vad kul dom kommer att ha det och plus att dom får kanon väder.
Det tycker mamma om då vet jag att sonen har det bra.
Piss jag ska snart till ams dom öppnar inte förän 10.
Ska bara lämna in mitt ativitetersättning som jag får.
då jag är inskriven där.
Så då måste jag alltid gå dit i böran av månaden.
Men det tråkigasde är att min handläggare hör aldrig av sig till mig
fast hon lovar :-(
Allitd är det jag som fått ört av mig så jag kansek måste kontakta henne snart igen.
Men det känns trist att det alltid är jag som ska höra av mig till henne.
Sa redan föra månaden att jag tänker inte höra av mig till henne tänker vänta
tills hon ringer.Men som ni ser så har hon inte hört av sig på jätte länge.
Undrar igengligen vad ams och handläggare har för sig?
Jag trodde ams o handläggare var något som skulle hjälpa en och att man
skulle få lite stöd.Men där hade jag fel.
Men så ska det ju vara.
För ams är bara inte till för att hålla koll på arbetslösheten.
Men dom är så hjävla lata i min stad.
det enda dom kan är och tjata på oss stackare som inte har något jobb.
Men hallå vad tänker dom med.
Det finns inte alls många lediga jobb och man vill inte flytta 60 mil.
jag kan tänka mig och pendla 10 mil om det ska vara så.
Men man måste kunna få något jobb i sin hem stad tycker jag.
Efter jag varit på ams vet jag inte vad jag ska göra.
Hänga in lite tvätt och diska sen dax och hämta filip säkert.
Ha en fortsatt bra dag tack för mig.
/mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0