en sida för barn och ungdomar


Tonåring                                                                                                                                          

Låt mig få vara en trotsig tonåring, jag kommer att bli vuxen.

Låt mig få skrika och springa min väg, jag kommer att återvända.

Låt mig få hitta en egen väg, jag kommer ändå att försöka.

Låt mig få deppa och vara sur, jag kommer att bli glad igen.

Låt mig få hitta mitt eget liv, jag kommer ändå att lämna er snart.

Låt mig få ha hemligheter, jag kommer att berätta dem sen.

Låt mig få prata när jag behöver det, jag klarar inte det här själv.

Låt mig få gå när jag är redo, men släpp mig inte helt.

Låt mig få komma igen och vara liten, jag vill inte alltid vara stor.

SÄTTA GRÄNSER                       

En dag när våra barn blir stora nog för att förstå den logik som styr föräldrar ska jag tala om för dem att:

Jag älskade dig tillräckligt för att tjata, för att få reda på vart
du skulle, med vem och hur dags du skulle komma hem.

Jag älskade dig tillräckligt för att låta dig snava, falla och
misslyckas så att du lärde dig att stå själv.

Jag älskade dig tillräckligt för att hålla tyst och låta dig
själv upptäcka att din nyvunne vän var falsk.

Jag älskade dig tillräckligt för att stå och vaka över dig i
två timmar medan du städade ditt rum, ett arbete som hade
tagit mig en kvart.

Jag älskade dig tillräckligt för att strunta i att alla andra får.

Jag älskade dig tillräckligt för att inte tolerera näsvishet och
dåligt uppförande.

Jag älskade dig tillräckligt för att tvinga dig tillbaka till
affären med en chokladkaka med ett bett och erkänna:
Jag har stulit den här.

Jag älskade dig tillräckligt för att räkna ut att du ljög om
att festen var föräldrar fri och sedan förlåtit dig för det efter
att ha konstaterat att jag hade rätt.

Jag älskade dig tillräckligt för att acceptera att du är den
du är och inte den jag skulle vilja att du var.

Men framför allt älskade jag dig tillräckligt för att säga nej
när du hatade mig för det. Och det var svårast av allt.

-Okänd författare-

Barn behöver gränser! En stor del av problemen som vi har idag, beror på att barnen inte har fått satta gränser hemifrån!

 

Om någon retar dig, så blir du ledsen! Varför retar du någon?
Om någon talar illa om dig, så kan du bli sårad! Varför talar du illa om någon?
Om någon slår dig, så gör det ont! Varför slår du någon?

Trilla inte dit för grupptrycket, våga vara dig själv och säg till när du tycker att det är fel! All form av mobbning är ju av ondo både bland barn och vuxna!


Ingen ska behöva må dåligt pågrund av andra medmänniskor, ta till dig dom här orden och sprid dom gärna vidare!


 


Kommentarer
Postat av: Dessi

Ja hon har en hel del på huvudet =o) Får klippa det hela tiden! Du får lägga till mig på bloggkoll så missar du inte mina inlägg. Ska jag fixa en sån åt dig? Man samlar alla bloggar man gillar där o så fort dem skrivit ett inlägg så ser du det på den sidan.

2008-10-21 @ 18:54:54
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/
Postat av: Cizzi

Jag klipper bara Filip i bland för Fredrik blir inte så glad när jag klipper bort lite ut av det långa håret som filip har där bak.Därför låte rjag det växa men det tar tid :-( och nu tycker han inte om och bli klippt :-( förut älskade han det.

Jag vet bara inte hur man gör en bloggkoll men om du kan o vill får du jätte gärna hjälpa mig.för jag älskar och läsa andras bloggar.kram

2008-10-21 @ 23:38:48
URL: http://mammatingeling.blogg.se/
Postat av: Dessi

Tack ska du ha =o) Vi köpte tapeten på MIO. 300:- kostade dem båda för att det var 50% just den dan. Så vi hade tur! Annars hade vi fått ge 600:-

Då fixar jag en sån sida till dig...hör av mig när den är klar!

2008-10-22 @ 12:04:28
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen! Nu har jag skaffat en sån sida till dig. www.bloggkoll.com (jag la till min, camilla o maddes blogg, samma lösen som du gav mig till bloggen) Sen är det bara o lägga till fler bloggar du vill läsa (klicka på "bloggar" så kommer du fram till ett sökfält)

2008-10-22 @ 12:10:15
Postat av: Sara.

Heej! Kolla in min blogg, och kommentera gärna:)

ha en bra dag!

2008-10-22 @ 12:14:21
URL: http://gaddii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0