Inget byte!


Det blev faktist inget byte :-( Så jag får väl ta och skippa mora träsk i kväll
och umgås med er :-)

Kan ju börja med att jag har kommit på en jätte bra idie det handlar
om att vara en bra föräldrar i bland så känner jag mig som en usel
mamma och det tror jag nog alla har känt någon gång?
Tänk er en dag när lägenheten är jätte stökigt ni typ bara måste
fixa till den och sen har man ett eller fler barn som vill leka med dig.
Ja vad gör man då?
Ska man skita i och städa eller ska man leka med barnet?
För mig så går det inte och städa när jag har ett barn som skriker.
Så det slutar med att jag leker med barnet och sen efter några
timmar lägger jag barnet då kan det sova en stund.
Det är då jag passar på och diskar eller gör något snabbt.
För tiden går fort efter bara någon timma är barnet vaken o
pigg igen.Då är det bara att gå ut och gå eller se på film
eller gör något som barnet tycker är kul.
Jag bruka få ånget direkt när jag inte hinner leka med
filip när han väl vill det men jag tycker också hemmet är viktigt.
Så nu har jag kommit på en jätte bra idie.
Både jag och Fredrik är arbetslösa men han kan få jobba
i bland som tur är :-)

Så i går när jag tänkte hmm hur ska jag kunna bli en bättre mamma.
Jag vill ju finnas där jämnt.
Så på torsdagar när Filip är på dagis ska det bli så att jag ska ha en
städ dag då under den tiden han är på dagis :-)
På fredagar när han är hemma så har jag kommit på en sjuk bra
idie.
Fredrik o jag ska nämligen börja med tema veckor
en dag i veckan och det ska bli på fredagar har vi kommit överns om.
Det är kanon då inte Filip går på dagis och han har hela helgen
fram för sig det kan bli väldigt långtråkigt då.
Då är det bra att avsluta veckan med något rolligt.
Som jag har kommit på så kan det vara att man
går ner till parken och matar änderna.
Det kan vara att man går ut och hoppar
i vatten pölar och när man kommer in så
lägger man sig i ett varm o skönt bad.
Någon gång om man har pengar kan man åka till en
annan komun och hitta på något.
Eller ut och gå i skogen och till lunch grilla körv.
Ja det finns ju hur mycket saker som helst.
jag kom i alla fall på 16 st saker i går när jag skrev.
Jag tror det kommer att fungera bra.
man gör saker som barn tycker är kul eller att
få uppleva för det är det dom vill.
Men jag är mer orolig att Fredrik ska palla sig ur det och
det vill jag värkligen inte.
För jag gör det här för mycket för filip skull men även
för att vi alla 3ska umgås och ha kul och inte bara vara hemma.
Och att vi kan se fram i mot fredagar.
Då vi just har börjat med det och att det är fredag i mörn så
behöver vi inte köra i gång direkt.
men jag har i alla fall bestämt mig att jag ska göra något
kul med Filip i mörn.
Fredrik ska ut och spela knöll gölf med sin släkt i mlrn så
han ska väl inte vara med på tema dagen i mrn men nästa
fredag kommer han inte undan då hjäkla blir jag förbannad.
jag avskyr väkrligen gölf specielt att han tar sin kära bror o mamma
före sin egna son.Det gillar jag värkligen inte det gör mig svartsjök.
Men i mörn så kanske det skulle regna då kasnek det får bli
att gå en promeand och leka ute sen när vi kommer in
ska vi bada tillsammans och efter badet blir det sagostund.
Och på kvällen blir det bamse film med popcorn.
Får nog faktist kila till affären och köpa hem majs så
man kan poppa pocorn.

Jag satt ju uppe as länge i går vid datan.
Och jag känner mig sjuk dålig på att komma på idier
när det gäller att pyssla med barn.
På dagis kommer dom på så mycket och sånt
men där känns inte rätta ställe och fråga fröknarna
vad man kan pyssla med.
Det känns lite fel.
Så jag googlade i går och jag hittade en jätte bra sida.
Jag gillade henne direkt hon är dagis fröken och kommer
på massa ider som hon lägger ut på sin sida.
och det är jätte bra för i går fick jag massa
tips som jag hittade hos henne.

Ni vet när det är höst och så då vill man ju gärna pyssla lite
med barnen.
Så nu har jag i alla fall kommit på vad man kan pyssla med.
Men det är lite svårt och veta hur mycket filip klarar av så
det blir nog mycket att hjälpa till.
Här har ni länken om ni också vill pyssla med era barn.
jag hade i alla fall jätte svårt och komma på innan vad man
kan göra för pyssel.
Men nu har jag fått massa klocka idier.

Fast om några månder är det jul och jag vet faktsit inte än
hur man gör en smällkaramel eller vart
man köper det där smällkaramlell pappret
någon som vet???
jag vet bara att man ska ta en toa rulle eller en hushållsrulle.
Men sen vet jag inget mer hur man gör.

När ajg var barn så älskade jag att pyssla
men med tiden så glömmer man bort allt man gjort
och hur amn gjorde.
Har ni några bra länkar till någon bra pyssel sida????

Den här sidan tyckte jag var kanon bra.
http://www.ingelaslekstuga.se/Barnmeny/barnmeny.htm
http://www.ingelaslekstuga.se
Ni får testa er fram hoppas ni kommer rätt.

Tack för mig nu ska jag sova sov gött
pöss på er mammatingleing.

Kommentarer
Postat av: Knixie

Vad skoj att du gillade sidan ;)

2009-08-28 @ 11:25:49
URL: http://knixie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0