Marknaden ute i NORA :-)


Vist så klart blev det marknad för oss :-)
Fast det var lite oroligt i morse Fredrik hade inte sovit
en blund i natt.
Hans tandtroll hade lekt i hans mun så han hade tandvärk hela
natten och i morse :-(
Fast på måndag har han tid hos tandläkaren bra det hoppas
den fruktansvärda tandplågan vill ge sig ut av.
För här hemma ser Fredrik ut som sju svåra år
och bara gnäller super kvarten.
En riktig grinnOlle nr 2 fast en ny i dag haha.
Hoppas inte tandtrollen vill komma till min mun usch jag som
har massa hål i min mun ska fixa ett på tisdag skönt det.

Så i morse gick Fredrik upp redan vid kl 05:30 och självklart
skulle lilleman också upp då.
Så det var bara för Fredrik att sätta i gång tvn och barnprogmet
för filip.
Så där satt dom i några timmar och göttade sig.
Fredrik låg i soffan lilleman satt i fotöljen och såg
rakt in i tvn helt inne när han ser på nalle phu :-)
Jag kom i alla fall upp kl 8 då började jag med mig själv
o fixa till mig så jag blev snygg.
Fast jag gjorde ett stort misstag i går jag duschade håret i går
och i morse när jag vaknade hade jag värsta knöllruffset
och det gick inte heller att kamma ut det :-(
Så det blev att sätta hårspännen i håret och sätta upp håret
till en hästsvans.Så jag såg väl inte klock ut men helt okej i alla
fall när sminket i ansiktet kom på :-)
När jag var klar med det så gnällde Fredrik ajaj jag har så ont
så jag trodde inte vi skulle komma i väg till marknaden :-(
Så jag passade på att inte vara i vägen för min kära man så
jag tog sonen och så vi satt och åt en mysig frukost.

När kl var 08:30 så tog jag mod till mig och frågade min man
vad han ville göra i dag? han vet att han kan såra mig lätt
så han svarade med att vi ska åka till makrnaden för det ville han med :-)
Super bra det och farmor lovade att ta filip :-) Och det är jag jätte
tacksam för.Usch jag hatar att vara på marknad med barnvagn känns som
man inte alls kan titta på lika mycket då :-(
Blir väl bra nästa år då kan filip följa med om han vill gå annars så bär jag
honom :-) Blir nog att åka på nora makrnad nästa år också då måste vi bara
åka tåget som går där :-)

Vi träffade farmor vid bilen kl 09:30 och så byte vi bil på parkeringen.
Gött att få åka i en ny årsmodell volvo v 70 :-)
En sån bil vill jag ju ha men man kan inte få allt men jag har inte
en någon combi och en combi borde alla barnfamiljer få
rabbat på :-) Fan det behövs ju.
Hör du min önska nu herre där uppe? jag vill ha en ny bil.
Kanske dax att ta och börja spela lite bingolotto och hoppas
på vinst??? vem vet då kanske man har tur och vinna sig en ny bil.

Vi kom till marknaden kl 10:45 och det var mycket bilar men
tur att man fick hjälp och hitta parkering där i alla fall.
Lugnt med folk när vi kom men pang så mycket
folk när kl blev efter 12 då började barnfamiljerna
att vakna till liv.
Fullt med barnvagnar vart man än kom.
Okej jag ska inte klaga nästa helg ska vi o min familj
på oxhälla marknad då ska vi köra vagn för filip ska nämligen med.
Haha undra hur det kommer att gå? Schit hoppas vi alla kan turas
om att köra vagn.Jag bruka vara stor och klumpig och köra
på fötter haha.Men i alla mina år så har jag blivit påkörd ut av barnvagnar
så det är väl min tur att ge igen eller vad säger ni?
Jag har i alla fall fyndat jätte mycket i dag och jag är super nöjd med
det jag köpt.
Jag köpte 2 linnen och en klänning för 99 spän tillsammamns tillå med.
Jätte fina kläder tycker jag så jag är super nöjd.
Jag hittade även en kort klänning för endast 49 kr går
säkert att använda som tunnika också.
Den är turkos och till svarta leggings tror jag blir grymt snyggt :-)
Jag ska väl leka glamour modell i kväll och Fredrik får
väl vara med på mitt vilkor att han får vara Bingo rimer fotograf ;-)
Så då kan jag lägga ut bilderna någon dag nästa vecka.
För  i mörn  har jag väl hela dagen fullt upp.
Ska göra något med svärmor undra vad det blir det får jag allt
se i mörn? men hoppas på att ut och plocka svamp för det
är riktigt gött det.
Fredrik o jag köpte även nougat det är så hjäkla mummsigt men
stackars tänder som får ta ett kok stryk.
Men nougat äter man inte ofta.
Jag har inte ätit det på lägne jag var jätte sugen på det i jul
kom jag i håg men jag hittade inget då :-(
Sen nu när det varit sommar marknader och så då har det
varit för varmt då blir man inte sugen på det.
Så hjäkla vad vi mummade i oss *mumma så gött*
Just det vi hittade även 4 tavlor som vi ska sätta på väggen
med lasse åberg.
Så det var mysiga tavlor 4 st för 100 kr så det slog vi till på.
En 100 lapp är inte alls mycket att bli av med när man går på marknad
man får mycket för pengarna.
Fredrik o jag kom till ett marknadstånd där det var fullt med
massa fina leksaker men det dummasde var att han som sålde inte
hade något pris på det leksakerna :-(
Sånt tycker jag är så dumt för jag bruka inte våga fråga
*jag är en liten fegis i bland* :-(tyvär så är det.
Jag såg ett jätte fint leksett med tåg och traktorer tänkte å det
vill jag ha och ge till filip.
Sen fick man med sig en räls och ljud och ljus var det och
det såg jätte dyrt ut.Och så tänkte jag det är säkert
dyrt så jag tänker inte fråga och ska föröska glömma bort
det leksettet för oftast så går marknads leksaker sönder :-(
Så Fredrik o jag gick där i från o jag bara sa fredrik vi skulle ha
frågat vad det kostade.
Men Fredrik sa det var tåget du ville ha vi kan titta efter något annat.

Så vi gick där på marknaden i några timmar så kom vi till ett
annat marknadstånd där dom sålde fleccejacka o byxa.
Jätte gulliga tyg och så.
Och det fick jag köpe för Fredrik och han valde att Filip skulle
ha med bilar på *tuffa killen så klart*
Flecce jacka plus byxa endast 200 kr det är bra och
specielt tisdagar då han är mycket ute.

Fredrik gick in på apoteket jag hängde med han skulle köpa
alvedon mot sina tänder.
Han blev kvar där länge och jag var inte alls sugen på att vara
där så jag dumpade fredrik inne på apoteket och fortsatt att
gå på marknaden :-)
Om ni känner mig så tog jag mod jag skulle allt gå tillbaka den
långa vägen där ajg såg den gryma leksaken till filip.
Jag måste ju ta mod och fråga ut i fall vad den kostar.
Usch så mycket folk det tog tid att gå till det marknadståndet men
jag hittade tillbaka dit :-)
Fredrik ringde och undrade vart jag var jag sa jag vet inte jag går
på markanden nu du får gå själv :-( Sen sa jag hej då.

Till slut efter en lång evighet så kom jag till leksakerna :-)
Oj vad mycket folk det var där nu men vad bra då kanse man
kan höra något pris vad andra leksakerna kostar om det är
någon annan som frågar.
jag tryckte mig fram in i folkmassan så jag kunde höra vad folk sa.
Och sen ståg ajg där och tittade på tåget med traktorer.
Så äntligen hörde jag hur en barnfamilj frågade vad bollarna kostade.
Ni vet såna bollar som finns på maxi och köpa för 99 kr  som man
har i en poll eller i bollhav.
Men påsen var dubbel så stor och han som sålde ville ha 250 kr
och jag bara tänkte usch vad dyrt om bollarna kostar 250 kr vad ska
tåget kosta då???? Så jag bara nej jag kanske ska skita i och fråga
för jag är ganska pank.
Men barnfamiljen tyckte det var dyrt och sa nej då sa han ni får
bollarna för 100 kr.
Då tänkte jag äh jag tar väl också mod och fråga nu.
Han som ståg och sålde kom fram till mig jag sa hej jätte
artigt nu vet väl att jag är en snygg brud som charmar folk lätt.
Så jag frågade vad tåget settet kostade han svarade 100 kr.
jag vara vaa så pass billigt jag som trodde att minsta pris var 250.
Så jag blev jätte glad och äntligen kunde jag köpa något billigt till min lilla
prins :-) 100 kr för så mycket grjejer det var billigt det.
Såg andra saker när jag gick uppåt och där kostade bara en traktor
150 till 200 kr så han kanske ville bli av med tågsettet.
men jag blev i alla fall super nöjd.
100 kr för ett tågsett och trktorer med det var billigt så
jag blev värkligen nöjd.
Sen ringde jag Fredrik och han viste väl direkt vart jag hade varit.
han känner ju mig jämnt när han blir dumpad då tänkter han att
jag ska tillbaka så han hade gått tillbaka till det ställe också.
Och han hade tagit en annan väg som gick mycket fortare och han
väntade på mig men jag kom aldrig så han gick vidare.

På vägen hem stannade vi och åt pizza så hjäkla gott
stora tunna pizzor det är smaskens det.
efter maten drog vi hemmåt och lastade ut bilen.
Jag slåg in 2 paket som filip skulle få i kväll.
Fredrik ringde till sin mor men inget svar och jag
var as trött och ont i bollen hade jag.
Så jag somnade så ringer telefonen det är farmor
dom hade varit ute och gått i 3 timmar i skogen och plockat
svamp ochse man på filip hade gått hela tiden.
Schit så duktig att han orkar gå 3 timmar han vägrade sitta vagn.

30 minuter skulle vi hämta hem filip jag fortsatt och somna om.
sen väcker fredrik mig öhh vi måste åka jasså.
han hade också somnat vist ;-D
Så vi åkte och hämta filip han blev inte alls att se oss han sa
gå ut och höll på att knuffa ut oss.
Men sen fick vi en bamsekram som man vill ha.

Jag fick lite scrappboknings papper ut av svärmor
och det tackar jag för *tacktack* Det går alltid åt.
Men nu var det enfärgat men det finns ju massa saker
och göra på det annars går det att pyssla med det.
Bra att ha så kan man pyssla med filip.

När vi kom hem blev det gröt och en macka o mjölk.
Sen sjöng vin o låten vid matbordet så det var lite
rocken roll vid kvällsmaten.
Så efter maten så blev det lägg dax.
Sago stunden i kväll blev den vilda beben för första
gången för filip och det var något han gillade :-)
Så den ville han höra igen men det får bli en annan natt.

Nu sitter jag här ska snart gå och sy göra om ett par gardiner.
Ska göra små panellgardiner ut av dom som ska hänga vid dörren.
har så stort fönster så nu vill jag ha lite hemtrevligt.
Får väl se hur det går men jag får testa mig fram det
är så man lär sig här i livet.

Aja jag har blivit så hjäkla hård i magen och bajsnödig är man
men tror ni inte att det vill komma ut???
Nej nej nej det sitter som berg och magen är som en stor
ballong och det känns som den bara växer o växer.
Hjälp undra vart lilla jag ska ta i vägen kanske slutar
med att jag blir en stor luftballong och åker i väg hehe.
jag vet inte jag har ätit russin och druckit massa kaffe
men nej inget vill komma ut :-(

Nej nu ska jag sluta och skriva jag får väl lätta på trycket sen
när magen vill ge sig.
Nu ska jag ta och sy.
Å det är så mycket jag vill hinna med om kvällarna då man har sin
egna tid.
Fredrik vill se på film med mig och jag vill ju sy i kväll.
Eller hålla på att scrapbookning blir så grymt snygga bilder.
Det blir mer liv i bilderna.
Synd bara att matriall ska vara dyrt men nu har jag sparat på lite :-)
Då är det mycket roligare att hålla på.

Gött natt alla kära blogg läsare ha det gött pöss på er
/mammatingeling

Ojoj den där bilen är ju inget fel på :-)
Så tänk om man kunde ha råd med dena pärland.
Tänk vilken lyckaost den ägaren måste vara.
Men jag har rätt att drömma.
Fast nu har det blivit så att jag drömmer om nya saker varje dag.
Men en vovlo v70 vill jag ha.
Just nu har vi en fjut 850 natruell haha ni förstår att vi
har barn men ingen combi det måste man ju ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0