NERVÖS


Så här finklädd var min son i går när vi sprang i väg till dagiset.
Skit så NERVÖS jag är i dag!
I går började min lill here på dagis han har pratat om alla komisar
och om dagiset hela sommmmmmmmmmmmarlovet men men.
I går när det väl var första dagen efter sommarlovets slut då var jag inte
alls nervös att han skulle huligana och härja på dagiset.
Trodde självklart att han skulle vara den glada spraliga killen som man
bruka få höra :-) Jämnt så får man beröm över hur lätt det är att ha
honom på dagiset,
Så  i går när jag lämnade honom på dagiset så var jag inte alls nervös
gick hem och städade lägenheten och det tog 5 timmar och inte blev man
klar med allt :-( Men men bara fortsätta och ta igen sig mer i dag.
Ska väl även passa på och baka snart.
Måste fixa in för helgen då jag har bjudit min släkt på inflyttningsbesök :-)

Så i alla fall när jag skulle hämta honom så var han inte alls sig lik.
Han höl faktist på som en riktig aik huligan fast 7 gånger värre än dom.
Han skulle ha uppmärksam hela tiden och fick han inte det så skrek han
och gjorde massa konstiga höga ljug i från sig.
han var värkligen bestäm på dagis och nappen skulle han ha när han åt
mat och även sin elefant berättade en fröken för mig.
Tutte tutte sa filip hela tiden och fick han inte den blev han arg men
fröknarna gav inte upp till slut så kastade filip mat talriken från bordet
då åkte han i säng.
Ja så händer de när man gör såna dumma hyss *ajajbaja*
Så han fick äta efter han hade sovit då gick det lättare.
Men han hade varit väldigt skrikik i går på dagis :-(
Men men det var nog för att det var början av dagis tror
faktist det blir bättre senare när han väl kommer in på rutinerna igen.

Fast i dag är jag jätte jätte nervös över hur han uppför sig i dag.
Så jag går runt här hemma och yra runt och tänker hela tiden på filip.
Men jag förstår ju också att filip är så för dom har nämligen gjort om grupperna
nu så nu är det 1 till 3 i den gruppen han går i.
Så det är bara en fröken som han har kvar sen tidigare annars är det nya från andra
avdelningen som har kommit in nu.
Usch jag gillar inte dom så mycket för jämnt när man såg dom fröknarna föra
terminen så såg dom så sura ut och bara blängde på en och sa man hej till
dom så tog det några sekunder innan dom sa hej,.
Så surmupparna har filip fått som fröknar.
Ajaj då men jag hoppas dom är trevligare nu när dom har min son att ta hand om.
Annars gör det värkligen ont i hjärtat och lämna honom där.
Surmupparna som inte alls är så glada som är missnöjda med sitt
jobb kanske borde ta och tänka på om dom skulle gå i förtids pastion eller
vad vet jag????
Jag vill ha glada fröknar som mötter mig både på morgonen och på eftermidagen som
kommer och mötter oss vid dörren.
Men men man ska aldrig avgöra en person som man bara har träffat några gånger
jag har lärt mig att man ska ge folk en chans innan man börja snacka skit.

Nej nu ska jag ta och baka massa gott inför helgens stora fest haha.
jag tror inte det lär bli mycket drickande för alla kommer ju med bil.
Men någon drink ska jag väl allt fixa till sen får dom andra något annat gött :-)

Pöss pöss på er alla mina kära blogg läsare.
Har jag tid kanske jag skriver mer senare men nu ska jag baka.
pöss pöss/mammatingleing

Japp i mörn så drar vi i väg till ikea igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0