Nu har vi börjat!


Den bilen vill jag ha så kan brudarna o jag åka runt och ha
parttaja i bilen :-)
Drömma får amn faktist göra :-)

Japp nu har vi satt i gång med tema veckorna ska bli varje fredagar
då vi ska göra massa kul med filip.
Blir väl att göra massa roliga saker som minst få ta 3 timmar eller
längre tid.
I dag började vi med en mysig frkost fast inga ljus den här morgonen :-)
efter frkost var det bara att klä på oss och fixa till sig sen så blev
man tillräcklig snygg så man kunde gå ut.
Men självklart så ska det börja regna på oss och Filip ville inte
gå in och byta till regnkläder :-(
Så vi blev allt lite blöta men var gör det?När det nämligen
är Filip som får välja vad vi ska göra.
Så i dag var det ute tema blev att vara på gården och köra bil och
leka i sandlådan sen drog vi allt ner till stan.
Där gick vi till en lekpark och gungade.
Gick även runt tänkte titta massa på snygga bilar
som dom hade ställt upp på stan.
Såg en as grym snygg bil som var barbie rosa å den gillade
vi båda faktist grym snygg var den.
*vill ha den*
Filip tröstade mamma med och säga mammas bil :-)
Så då blev man ju jätte glad tänk om det hade varit min bil.
Fast det var mycket bilar som ddunkade på bra ajaj kanske ska
ta och köpa ett par hörselskydd till filip senare?
För bilar bruka vi gå och titta på hoppas det blir crussing i kväll.
Fast det var många bilar dom dunkade musik då det blev ett enda
O ljud så ajaj stackars öron.Men i kväll ska hela familen
ut och kolla på bilar :-)Hoppas vädret håller i sig.

När vi hade varit på stan passade vi på att gå till en annan lekpark
men den ville inte Filip leka i förstår ju det.
Luktade ju värsta katt dyngan där.
Fy fan vad äckligt.
jag har inget i mot katter men bajs där i mot är hjäkligt äckligt.
Jag har ju både haft hund o inne katt.
När jag hade hunden var det lag på att ta upp bajset det gick ju kanon
bra luktar inte så skarp i alla fall :-)
men katten som var inne katt där behöve jag också ta upp bajs
och det lukta pyton usch men jag klarade i alla fall :-)
Fast det är konstigt att man inte kan ta upp katt skit efter sig?
Vist nu finns det ju 50 katter runt omkring stan eller mer
då är det väl svårt och hålla koll vems katt som bajsade i sandlådan.
Men det är ju så otroligt äckligt när barn ska vara där och sitta o leka i sanden.
Kom i håg en gång för länge sen att en unge satt och mummsade i sig kattskit.
Fy fan höll nästan på och spy när man hörde det.
Så jag försöker för det mesta att inte leka i den sandlådan med Filip.

När vi kom hem så gjorde jag mat jag fick så hjäkla ont i magen som
mag kramper ajaj vad ont jag fick.
Filip fick mos och köttbullar jag tog också lite sånt gott :-)
Efter rätten blev allt att äta glass.
Ska väl föröska lägga honom nu så han får sova en stund.
jag vill också sova en stund då jag känner att jag behöver få
bort magkramperna nu.
Så vi kan ta och gå till Maxi senare och köpa hem fredags sallad.

Fredrik skippade oss i dag och valde sin kära mamma o bror och
spela gölf med :-( Men men framöver som nästa fredag och alla
fredagar har jag bokat in honom på tema dagarna :-)
Han ska också vara med menningen är ju att hela familjen ska umgås
och ha kul :-)
Och Filip Behöver ju komma i väg då och då och inte bara vara hemma.

Jag passade på att städa lite kort på uteplatsen såg ut som hjälp
vet inte vad.Så nu ser det bra ut har även ställt ut massa sandleksaker
vid ett hörn.
Fick så otroligt mycket sandleksaker när Filip fyllde tror nog nästan
alla skläktingar köpte något sandsett så det blev mycket.
Men i veckan hade också Gammel mormor fyndat massa sand leksaker
fullt med spadar hinkar och massa annat.
Så där sorterade jag i dag.
Visa saker fick han ha kvar det andra ska till sommar stugan.
men där har han också massa sandleksaker vet bara inte vad man ska
göra av allt.
Hittade även ett hopprep till miiig ;-D
Jag ska ju börja hoppa här hemma nu när man inte har några grannar där
nere och tänka på :-)
Fast vist går ljudet uppåt får väl grannarna komma och säga till då får jag
väl ställa mig ute och hoppa.

Senare i kväll blir det till och popapopcorn till Filip så han kan
sen på bamse eller något sånt bra tv program.
Efter det drar vi ner till stan.

I morgon så far vi till marknaden ut i Nora.
Hoppas farmor kan ta Filip i mörn.
jag avskyr henne när hon väl ha lovat att hon skulle ta honom
och nu i veckan sa hon bara kanske.
Hon sa att Hennes man ville ut med båten så synd bara att hon inte
vågar stå att de är hon som vill ut med båten.
jag blir så förbannad på henne när hon inte kan stå för det är
hon som vill eller om hon har gjort fel.
Sen hatar jag henne när hon ändrar sig så fort och att hon måste ha
så lång tid på sig och tänka.
Det var som när Filip fyllde år då så ja ni får vara hos oss.
Men sen säger hon jag vet inte måste tänka.
Så vi börjar ju planera att vara i sommarstuga men sista minuten så
säger hon att vi får vara hos henne.
Men då har vi redan köpt allt som vi ska ha och hon vill att vi ska ha något
annat.
Och det värsta med att hon vill grilla och jag vill ha paj som jag redan hade
gjort så det blir båda sakerna.
Men hon skyllde ju självklart på att det var jag som ville ha paj
och det var mitt fel att pajen inte var klar.
Fast det var hon som hade glömt bort att värma den och det
var hennes uppgift och fixa det.
Synd att höra att det är jag som glömmde det fast
det är hon som gjorde det.
Hon vågar aldrig stå för att det är hon som gör fel.

Nej nu ska jag föröska lägga Filip vi hörs senare pöss pöss
mammatingeling

Min lilla naken fiss ska snart bada :-)

Kommentarer
Postat av: Dessi

Vilken fin blogg du fått!

Kul med temadagar. Synd att Fredrik inte kunde vara med er. Ni verkar iaf ha haft det kul med så många lekparker.

2009-08-28 @ 14:04:40
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0