Käftsmäll!


I Fredags fick jag min första käftsmäll *ajaj*
Vad ont det gjorde fast inte på käften mer i hjärtat.

Det var i fredags när jag kom hem från praktiken.
Jag öppnade min brevlåda och jag hade fått post.
Ett brev som var till mig ;-D

jag gick in i mitt hem och öppnade brevet och
direkt jag öppnade brevet så fick jag mig en kall
käftsmäll det var hyran som skulle gå upp i pris *arg*

Snacka om jag började böla fan man kan inte höja en hyra
när sverige redan ligger ner hur lågt får man sjunka???

Jag kan förstå om dom vill höja hyran när nästan alla
jobbar men nu när jätte många barnfamiljer och andra människor är arbetslösa
hur i helvete kan man komma på att höja då????

Jag har inte valt att vara arbetslös och jag söker arbete än i dag
fast jag har praktik.
Det är en annan sak om man inte vill jobba men nu är det
så att jag vill jobba och jag är inte själv.
Det är mycket mer fölk som är hemma om dagarna som också
vill jobba.

Jag tycker svergie är ett sjukt land.
Det finns många par och familjer som inte
alls har det bra med sin ekonomi och endå så ska det höja hyran.
Det känns som någon jävel har sprakat ner mig till marken
och jag ligger där fortfarande och får fortsätta ta i mot fler sparkar.
Hur fan kan man gå på svaga människor som redan ligger där.
Och soc är väl inte till någon bra hjälp heller.
Alla som söker bidrag får inte bdrag har ståt så mycket om
det i tidningar.
Men en sak som jag inte förstår.
Om inte soc vill hjälpa människor som bor i det här landet
hur kan man låta släppa in hemlössa barn i det här landet???
Det är fullt med flyktingsbarn som kommer att komma men
vem fan ska försöjra dom???
jag har inget i mot folk som kommer men det jag ser är att
man måste ha råd att hjälpa dom och kan man inte hjälpa
sitt folk först så bör man inte ta in fölk från utlandet.
Det fölket kan ju komma till våra grannländer eller till andra länder
som har det bättre än oss.
Jag tycker sverige ska hjälpa det arbetslösa först och dom som
behöver hjälp innan det tar in några.
man vill ju att alla människor ska ha ett hem ett ljus kläder
mat och mycket mycket mer.
Men tar man in folk som inte bor i landet då kan man ju
tänka att sverige är säkert smyggrika fast dom inte
vill säga det till fölket som bor här.
men men det är ni som jobbar som får betalla allt nu
från era skattepengar måste kännas surt för er att
bita i det hårda äpplet.

Tyvär så får man ju inte bestämma vart sina skattepengar
ska gå och det är ju synd :-(
Usch jag vill bara ha bort mumintrollet.

Vist finns det en likhet mellan fredrik
och Muminmamman?

jag tycker dom ser väldigt lika ut bara väskan som
saknas för snöbben.

Kommentarer
Postat av: Michis

Hyror höjs alltid lite varje år. Iaf överallt jag bott. Tråkigt men vad kan man göra =(

2009-12-13 @ 19:53:26
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Josefine Designar Bloggar

Ja de vill höja hyran här också med 100kr men får se om det går igenom... jaja vad ska man säga...

Men när jag bodde i en lgh i Örebro för 4 år sen då fick jag bred att de sänkte min hyra med 6 kr.. "Oj inte mer" tänkte jag då men man ska väl vara glad att de inte va tvärtom..

2009-12-13 @ 20:49:33
URL: http://designarbloggar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0