Synd!


Synd att visa människor ska lägga sig i saker som inte
angår dom.

jag träffade nämligen min kära S i dag.
*tant som ni säkert vet vem det är*

Det var i kväll vi träffade henne och hon hade
ett jätte dumt förslag som F tackade ja till.
Nu handlar mitt ämne om julen.
För mig betyder julen jätte mycket i alla fall.
Och jag kan säga att jag tamefan glad över att inte
behöva fira julafton med henne :-)
För den dagen vi ska fira med henne sa hon till oss
att vi inte behövde köpa jul klappar att vi skulle fira
en vuxen jul i år :-(
Men F har ju redan köpt julklappar till henne.
Synd att hon ska vara så sent med allting.
Så vi skulle inte köpa något till dom och dom skulle inte
köpa något till oss då vi är över 20.
Men har hon glömt att hon har köpt julklappar i alla dessa år till
en annan nära nära anhörig som är lite över 30.
Synd att vara minst i familjen i så fall.
Slutar man att köpa till en person när den har fyllt 20
då ska man väl fortsätta och köpa till den andra personen
fyller 20.
Nu blir det ju orättvist för han som är lite över 30 har ´ju fått
massa dyra saker i julklappar och pressenter.
medans den som är ca lite över 20 får också aceptera det.
Hoppas värkligen inte att min fanilj kommer på tal om sånt
skit snack.
Alla människor vill väl ha hårda klappar??? *alla fall jag*
Sen sa tant att  vi kan få saker när man behöver.
men vad är det för något?
man ska väl inte behöva ringa och säga ge hit en matta
jag behöver ha en matta?
Så fungerar det ju inte.
När jag får julklappar så får jag inte alltid det jag vill ha och det
är så det vara vara.
Så länge det är något fint eller en gåva i från den personen så
värmer det i mitt hjärta :-)
Tycker att det är barnsligt det hon tänker.
Det är min åsikt sen får ni tyca precis som ni själva vill :-)

Fast det som gör mej mest ledsen är att hon lider mer än vad
vi gör för att vi är panka.
Hon tror och sa att vi inte skulle ha råd med julklappar
då vi inte har så mycket pengar.
jag kan säga att vi klarar oss det räcker och visa
månader kan vi tillå med ha tur att det blir pengar över :-)
Synd att fölk ska lida mer än vad vi gör :-(
Det svider i mitt hjärta att få höra det.
vist lider jag lite av att inte ha en fast inkomst men jag vet
ju att jag inte är själv att vara det :-)
Bara att gå in på familjeliv där finns det bevis.
En mamma hade skrivit att hon hade köpt mat betalla rakningar och
nu hade hon bara 150 kr kvar att leva på den här månaden.
Det är en tröst av jag inte är ensam om att vara pank men
det är ingen dans på rosor att vara pank.
Men jag har alla fall 500 kr kvar den här månaden och fredrik
har väl också lite så vi lär klara oss :-)
Men jag blir så förbannad ledsen av att tant ska trycka ner oss.
Och min man bara sitter där och håller typ med.
jag ber till gud att vi snart ska få ett jöbb det skulle göra
livet änklare att leva.

jag är jätte jätte rädd av att tant ska bjuda oss på en
resa till fjällen eller någon annan skit skid semester.
*jag vägrar att åka med*
För hon sa så ja ni kan ju åka skidor i vinter.
F svara Cizzi tycker inte om att åka skidor hon kan inte.
Tant svarar hon får lära sig.
Ska svara ärligt på svar på tal.
Vist kan man alltid lära sig åka skidor men man måste ha viljan
och värkligen vilja lära sig åka skidor och tycka det är sköj.
annars lär man bara slå på arlset.

nej nu ska ska jag inte skirva mer är tillräckligt krossat
i kväll så det räcker för min del.

Höppas allt är  bra med er.
/mammatingeling

Kommentarer
Postat av: michis

Det är läskigt men lite roligt att åka skidor =) Fast jag vågade bara åka barnbacken hela tiden :P

2009-12-03 @ 21:22:57
Postat av: Josefine

Ähh säg till tant S så hon kommer ner på jorden. Du måste lära stå på dig!

KRAAAAAMAR

2009-12-09 @ 18:11:53
Postat av: [email protected]

http://www.cat-boots.org/

2011-09-06 @ 03:40:09
URL: http://www.cat-boots.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0