Blogg semester!

God morgon alla nu har jag bestämt mig jag behöver blogg
semester bloggen kommer inte öppnas förän på måndag.
Då ska jag blogga igen....
Känner att jag behöver en paus i det hela och sen
så fungerar inte internet så bra här.

Jag kan börja med och säga att här är allt bara kanon
nu när man bor mitt inne i skogen i en röd liten stuga.
Sen ligger huset jätte nära landet så massa djur finns det
må ni tro minnsan :-)

Vi flyttade hit i söndags kväll jag hade lite prottester
när man bara skulle flytta så där så jag funderade
på att vara kvar hemma men det skulle bli för ensamnt
och här finns det fullt med saker man kan göra.
Gå fina skogpromenader som jag gillar.Man kan
även åka skidor och skriskor med mycket mera...
Jag trivs värkligen på landet muuuu som kossan sa.
Tänk att 1 hel vecka kommer att gå så fort det
är tråkigt tycker jag om man har det kul.

I går så var det måndag och då fick Filip åka
till dagis där han inte varit på länge.
Dagis har varit sjuka och Filip har varit mycket sjuk.
Men nu är vi alla friska så nu är det nya tag som gäller.
Under tiden Filip var på dagis i 5 timmar så åkte vi hem
till lägenheten och stor städade den gösses vad mycket skit.
Hjälp så skitigt har vi nog aldrig haft det men vad ska man göra
när man varit sjuk och inte har kraffter då låter vi det vara.
Så nu har vi villat upp oss och så och blivit mycket friska
så i går var det stora hårda tag och börja städa.
Golv skåp kyl o frys inväntigt på allt för allt skulle
städas och bli fint .
Badrummet tog vi sist och det blev rent ovh hela
lägenheten luktade citron mmmm så gott.
NU är jag nöjt med att det luktar gott och är fint.
Hoppas inte katterna bajsar för mycker för grannarna
som har katter kan nämligen inte städa efter
deras toabesök äckliga grannar som inte ska ha djur.
Men jag hoppas det luktar gott när jag åter vänder hem...

I dag är det dagis tajm för mammas gulleplutt.
Han var jätte sprallig i morse men efter frukost
gösses vilken gnällspik han blev han ville helst inte
åka till dagis han ville vara hemme med gossedjur och sånt.
Men tillsut så fick vi med honom och det blev mycket roligare
när vi kom till dagis då blev han jätte glad och börja busa runt
med dom andra barnen.
Efter vi hade varit på dagis så åkte vi och handlade mat och sånt.
Blev inte alls mycket skönt det.

När vi kom hem såg vi en räv oj det var länge sen jag såg
en räv så det var riktigt roligt och se en bara så där :-)
I dag ska vi äta taco mmm det kurrar i min mage redan.
Ska väl även ut och röra på mig och sen ta ett varmtbad
och det är inte helt fel....

Det är lite urket kallt ute så jag frysser hade solen tittat fram
så skulle jag ville ta och testa på och åka skidor det måste jag bara
hina med och göra innan lördag.
I morn ska vi äta våfflor och det är gott det och på
fredag på förmiddag ska vi ut i skogen och grilla korv
om vädret håller i sig.

Nej nu ska jag inte skriva mer nu ska jag gå på semester.
Välkommen åter /mammatingeling
Ps tack för ni läser min blogg och ha det jätte bra
och sköt om er dena veckan puss.

Kommentarer
Postat av: Desiree

Ha så kul på landet =o)

2009-02-17 @ 11:51:37
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/
Postat av: Desiree

Du har en utmaning hos mig!

2009-02-19 @ 12:07:28
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/?tmp=19120546

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0