Fettisdagen :-)


God morgon alla i dag är det fettisdagen :-) ni vet då man får
äta jätte mycket semlor i alla fall 1 och gå upp ett kilo eller
något sådär.Jag ska i alla fall inte äta någon semla
för det tycker jag inte om så därför tar jag
mig en bulle senare i kväll och njuter ut av fettisdagen.
Vill bara att alla mina bloggläsare inte glömmer bort
dagen då man fåt äta semlor och mums.
Jag tycker i alla fall om mina semlor som jag gör
nämligen vanilj semlor med grädde jag avskyr ju mandelmassa
så vidrigt *BLÄ*

I går blev det inte så mycket och göra hämtade Filip på dagis
tillå med F var med och vi bestämmde att vi skulle
gå på promenad direkt efter vi hade hämtat Filip.
Vi var i alla fall ute och gick i 2 timmar fan vad gött känner
mig stolt att man fick ut F så länge annars bruka han vilja gå hem.
Vi träffade först LInda gumman å så kul vi bestämde att dom
skulle komma till oss och äta på fredag å så kul,
Men tråkigasde är att hon flyttar här i från snart :-(
Hon är också trött på stan sen så har hon träffat en kille
som bor i hus ;-) så jag förstår ju henne att hon vill satsa på det.
Det skulle jag också ha gjort hon gör helt rätt.
Efter vi hade pratat klart så gick vi då plötsligt träffade vi Fredrik o josefine.
Så roligt och träffa dom för dom ska nämligen ha en bebis till våren å så roligt.
Spännande för dom jag fick tillå med klappa på magen :-) den var riktigt hård
men ingen bebis ville sparka på mig haha.
Sen berättade att dom höll på att flytta nu så vi ska träffas sen när det är klart.
Dom har fått en lägenhet där jag vill bo och plus på botten plan lylos dom.
Jag vill också flytta.
Jag vill ju så hjäkla mycket usch det är det värsta med mig.
I går kväll flög det i mig att jag ville ha en herqules spin 3 hjuling
alltså en barnvagn.
Jag får se hur det blir med den saken :-)
I går kväll så somnade Filip hyffsat tidigt då passade
jag på att pyssla lite påsk pyssel blåsa ägg och måla
dem gjord ejag i går kväll.
Det var riktigt kul.För snart så är det påsk då får jag
ta fram påsk riset.
Jag längtar till påsken för då är det vår och då
har säkert vår blommarna titttat upp.
Wózek Herqules Raptor 3 Spin kolor Black Lime 

I dag så har jag just varit i väg till dagis Filip är så rolig haha.
han är värkligen så grymt coll.
För när vi kommer till dagis så vill han inte gå in en till
slut så går han in men det tar några minuter och sen
när jag ska hämta honom då vill han absolut inte gå hem
då springer han i från mig och leker pajas och jag är cowboy hehe.
han bruka alltid springa långt in på avdelningen och jag av med skorna och sen så
springer han upp för rutschikanan och vinkar till mig :-)
Tillslut så lyckas jag få hem honom.Men då är jag svet och nu till vintern
ska man ha på så mycket kläder overollen är det jobbigasde kan jag
lugnt säga den är seg och få på.


I dag så startar även bokrean kanske ska man ta en sväng
och gå och titta på böcker.
Jag har så mycket böcker men man kanske kan hitta några i alla fall.
Ska väl gå snart i så fall ska föröska få upp herren i huset så han
också kan följa med och kolla på böcker.

Vet ni jag fyller nämligen snart ojoj det är inte sant tiden går
så fort var inte alls så länge sen jag fyllde känns det som.
När jag var liten kändes det som en evighet och bara vänta
tills man fyllde nu går det som ett spjut.
Även mammas pojke fyller snart 2 år ojoj i maj men
det är inte långt kvar då blir det kalas kan jag säga.
Vi fundera på att fira Filip i sommarstugan om värmen
tillåter det.
Då ska vi även försöka dra i gång en tippspromeand
som handlar om FIlip o massa annat skoj.
Det ser jag fram i mot att få göra :-)

Nej nu ska jag gå och mysa med min älskling
och föröska få upp honom ur sängen.
puss mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0