Helgen fullt össssss.

klicka här för att skicka ett mail till oss. Öppnas i ett nytt fönster.
Måttabell. Klicka här för att se olika storlekar och mått.
 

Hej hopp alla nu är jag tillbaka vid datan.
Jag måste också  får vara data helg ledig kan inte
alltid upadera jämnt vad som händer varje dag hehe
Så nu är det måndag och jag ska berätta hela helgen
för er :-)

På Lördag jobbade F hela dagen Filip o jag passade
på att baka bullar med vaniljsås som blev jätte
mums mumsiga hehe.
Efter allt bull bak blev det ju så klart
lite gäst över och det blev till
att baka sallads bröd alltid bra och ha det hemma
när man ska äta sallad eller som kvälls bröd.

På lördags efter middagen blev Filip lös i magen
ajaj blev så klart jätte rädd att Filip har dragit hem
massa baciller i från dagis.
För en liten tjej hade kräks på dagis sama
dag som Filip var där *blä* äckligt kom inte
hit med dena hjävla kräk bajs sjukan *RÄDD*
Ja jag blev värkligen rädd för jag är fullbokad hela helgen
och nästa vecka måste vara frisk annars blir det knas.

Till slut på kvällen kom pappa hem Filip var lite trött
och så fortfarande löss i magen jag var
jätte rädd att han skulle åka på influnsan då vi skulle
ha gäster på söndag och tårta hade vi ju köpt.

På natten så sov Filip jag sov jätte dåligt
var så rädd att någon ut av oss också
 skulle bli sjuka eller att Filip skulle spy.

                        SÖNDAG                                  
Nu är det söndag vi har just kommit
upp ur sängen *gäsp* blev inte alls mycket
sömn här så vi är båda trötta vi har en hel del
saker att fixa till här innan gästerna kommer.
Filip är mycket bättre i dag inget bajs i byxan.

Jag börja stor städa innan mina föräldrar kommer
som ska komma 3 timmar tidigare än alla andra ;-)
Måste ju få umgås lite med bara mina föräldrar innan
alla andra kommer.

Vi 12 så börja jag ducha av mig och fixa till mig för
nu har jag i alla fall en fin lägenhet så nu är det
fint när folken kommer hit.
Efter att jag fixat mig blir det lite mat till Filip
så under tiden Filip äter fixar jag håret på honom.
Filip blir jätte söt nu är det bara kläder som han
ska ha på sig.
blir mörka jeans och en kort ärmad *ROSA* skjorta
till Filip jätte jätte fin o söt blev han.
Ska lägga ut bilder här senare när jag orkar.
Han passar värkligen i rosa han skinner upp
som en glad sol.
Inte långt kvar till Filip fyller år det är ju trots allt i maj
men det kan gå fort men även om det inte går fort dit
så vill jag bara säga en sak som  sitter i järnan på mig
nu att alla som kommer o firar filip om ni köper
kläder köp gärna något rosa för han passar värkligen
 i rosa :-) men helst inga rosa byxor det tror jag inte skulle bli bra
men rosa tshirt eller tröja skjorta finns massa fint i rosa till
bara killar ;-) han kommer bli som sin mamma en riktig
super star hehe som man känner sig i bland.

När kl är 13:30 kommer mina föräldrar självklart
så bjuder jag på kaffe och kaka så vi får en prat stund
efter det blir det ut i snön och leka och åka
pulka med Filip kalas kul och åka pulka med morfar
det är inte helt fel.
Vi hade så kul ute hehe.

När kl är 15:00 så springer vi in dax att börja duka
här hemma gästerna kommer nog snart ska vi nog få se.
Jag börja sätta i gång kaffet och börja fixa fram kakor
och bullar och massa gott i gott.
15:30 kommer den första gästen gammel mormor
filip blir så glad när det plingar på dörren och
springer dit direkt och säger välkommen ;-)
När kl är lite efter fyra så är alla gäster
samlade vi börja fika och prata om allt.
Efter alla små kakor o ch stora bullar
blir det nämligen tårta oj vad mäktig
den var men fyfan vad god den var.
Jag behöver ett gym kort nu så man kan tappa 2 kilo
Magen blev nog allt lite störe under en helg haha
hjälp.....

Innan gästerna åker hem så öppnar Fredrik paket.
han får bildelar ut av sin pappa till o laga bilen jätte bra det.
ljustlykta och pengar får han ut av sin mormor pressent kort
och godis ut av mina föräldrar går alltid åt nu när det snart är vår.
En tshirt och 500 kr ut av sin mamma får F :-)
Han nöjer så nog med det han får.

Vet ni jag skulle gärna vilja skriva lite mer om hans pressenter
alla fall om ett paket som han fick ut av någon men
jag kan inte vet ju aldrig vem som läser min blogg.
Men det jag ska komma till så är det endå så orättvist
om man endå så är bröder.
Ojoj nu håller jag på att avslöja mig jag vill värkligen
skriva det skriker i mina fingrar att det måste ut men
jag vet inte om jag ville skriva det.
Men i alla fall är det orättvist tycker jag men F har inte
sagt något....Men ett paket som han fick av någon kär
kär person en väldigt nära person som står honom närmast
av alla som han känner.vart totalt värt ca 600 kr jag sa 600 kr.
inte 6000 jag sa 600 kr så ni inte missförstår mig.
Hans paket var värt det pengar och en sak medans en annan
som fyller får en resa till utlandet.Tycker inte ni att det är orättvist.
Nu pratar jag nämligen om syskon o bröder ska det inte vara jämnt
då? för min syster och jag har alltid fått för sama suma i bland
har hon fått bättre saker än mig i bland har jag fått bättre saker
än henne och det har slutat med att vi nästan har slagit ihjäl varandra
men heregud varför bli så arg på det?våra saker var värda lika mycket.
Nu när en sak är värd ca 600 kr och en annans är värd ca 8000
ja jag sa 8000 då vet i fan vad jag skulle göra.
jag vet bara att det inte är rättvist mot sina barn..........

Så det är lite tråkigt att inte se F reagerar men han
kanske inte är en sån rättvis person annars
kanske han inte vågar säga något jag vet inte.
Jag vågar inte tjata för mycket för då kanske han
blir som mig och det vill jag inte.
Men jag vill inte heller att om Filip får syskon någon
gång så måste det vara lika för dom.
Det är det viktigasde jag fick lära mig
när jag var barn även om det höll på och
sluta illa i bland så blev alltid min syster och
jag vänner för vi var ju syskon och hon
kommer alltid vara min syster
och vi har endå så fått för lika mycket :-)

Puss på er alla kära blogg läsare pöss pöss
mammatingeling

Kommentarer
Postat av: [email protected]

http://www.cat-boots.org/ity. </p>

2011-09-06 @ 03:39:13
URL: http://www.cat-boots.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0