Helgens bild



I dag är det Fredag och för mig känns det som en början
Till helg ska bara umgås med min kära familj och bara gossa
Med dom så mysigt det kommer att vara.
På söndag blir det allt till att ha gäster här och det ser jag fram i mot.

I dag vaknade jag kl 06:30 höll ju på att glömma att jag skulle åka
i väg i dag och hämta tårtan.
Killarna sov så jag fick panik väcka dom F blev lite förvånad och fågar
varför jag väcker honon? Jag bara vi måste hämta tårtan sen ska du i väg
och jobba och i morgon hinner vi inte då ska du också jobba.
Efter det får jag upp honom ur sägen drar upp rullgardinerna och kollar ut
fullt med snö som anfaller oss.
Usch blir inte alls sugen på och hämta tårtan men det måste bli av
annars blir det ingen tårta.

Sätter på mig kläder och springer in i köket Filip sover så gott tror
nog att han drömmer lite.Jag bärja göra frukost till oss alla
och så vaknar Filip och är inte alls glad att jag är i köket.
Hehe mammas son är ju gasnka trött på morgonen
har nog det efter mig då jag har ett jätte häftigt humör *fniis*
Jag är ett riktigt litet yrväder på morgonen alla måste
akta på sig.


Efter frukosten blir det till att ta på filip massa kläder
ut och borsta av all snö.
Sätter oss i bilen och åker i snö ovädret som anfaller oss bra.
Usch vad mycket trafik det var fast vi var ute på motorvägen blev
det till att köra mellan 70 och 80 och ingen ville åka om och vi
ville inte heller köra om så förste man bestämde farten :-)
Lugnt och säkert lika bra det.
Väl frame så är det många som är inne och köper tårta
och bröd o lite små kakor.
Förstår väl att det är fredags fika på dem flesta jobb hehe.

Efter man fått tårtan som kostade 220 för 12 personer är det
bara att åka hem.
Och den här gången går resan mellan 30-50 hem
fullt med stora trafiken långtradera bilar och bensin bilar
ute *usch* tycker inte alls om och åka om bensin bilar.
Dom körde väldigt sakta vi åkte om en men då kom vi
i kapp en annan som också körde lika sakta sen
åkte vi våra 50 ända hem.
Var hemma vid 9 igen F var tvungen att gassa på
fort till jobbet så han inte skulle bli senare än vad han var.

Här hemma blir det till att städa ser fan inte klockt ut här
i dag fullt med smullor damm och massa hjävla papper mm
har inte alls orkat städa när jag varit sjuk.
jag känner mig som en gris.
Usch usch skärpning nu.
Ska ta i hårdhandskarna och börja städa bort
allt.  imorgon blir det till och tvätta.


Dagen blir det inte så mycket mer än städa och försöka
komma ut lite.
Usch jag har ju inget regnskydd till vagnen och Filip gillar
värkligen inte och få snö på sig.
Hoppas det slutar och snöa då kan vi gå ut.

I kväll blir det pizza+lets dance=sant
Min kväll hoppas jag på att den kommer bli underbar.
Pusis mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0