Leka!


I går var det så klart fullt ös hemma hos oss.
Först åkte vi i väg till en annan stad då F skulle
på arbetsinterljuv gick väldigt bra kan jag säga
men sen vet jag inte om han får jobbet :-(
Men det var 16000 som hade sökt det jobbet det visar
bara hur många som är arbetslösa som finns i sverige.
Och det var 45 st som hade kommit in på interljuv Fredrik
var ju en av dom och dom ska bara ta in 10.
Så jag hoppas så klart att han får jobbet men man ska aldrig
hoppas för mycket heller.
Nackdelen med jobbet  är att alla som söker får bara deltid
jätte dåligt men i alla fall något.
Och sen så tar det 30 minuter till jobbet så bensinen kommer
att kosta om han ska rulla med bilen till jobbet.
Men jag blir i alla fall glad om han får jobbet.

Under tiden som F var på ams så gick Filip och jag runt i butikerna
kollade lite och så.
Tänkte köpa lite disnye cars kläder till Filip i st 98-104
eller spindelmannen men jag hittade inget till Filip :-(
Fast inne på Hm så hittade jag en skjorta till Fredrik
som han ska få på alla hjärtansdag ni vet väl om att det
är i morgon och att vi ska i alla fall fira det :-)
Får väl se om man får mer kärlek i morn.
När Filip o jag hade varit i varje butik blev det till och gå
in på willys hjälp mig vad mycket folk det var där och jag hade barnvagn
och en röd liten korg.
Så tur var så kom Fredrik och han tog med sig kundvagn vad glad jag blev jippi.
Så nu var det bara att handla på.
När vi kom till mjölken hade dom fullt med alla hjärtans dag saker
och filip blev genast intresserad ut av det så det frösta han får
tag i är en groda som först smaskas sen säger den i love you.
Så hjäkla gullig den var och filip skulle ha den för han
total vägrade och släppa den,
Så i stället för någon nytt plagg så fick han en jätte
söt kärleks groda :-)
Klart att filip också ska få något på alla hjärtans dag vi älskar ju
våra grabb.
Hela vägen hem så fick Filip ha grodan i knät och man fick höra
hela tiden i love you hehe.
Men nu har jag slagit in grodan i ett paket.

När vi kom hem gjorde vi pannkakor gott gott
var det vi hade inte ätit på hela dagen förutom Filip han
åt lite innan vi åkt hem.

Efter maten blev det till och leka och jag tog fram leran
så det var riktigt roligt tyckte Filip och leka med den.
Blir säkert att vi tar fram den igen i dag eller
om vi ska leka med fingerfärg det är också kul.
Filip tycker det är så kul och leka med händerna.
Nu sitter han och leker med bilar.

Filip la sig vid 7 och jag la mig lite efter 12.

I dag är det ny dag och här blir det bara
lugnt vill så klart gå ut som vi hade
pratat om i går att vi skulle gå ut i skogen
om solen sken som den gör nu :-)
Det som är felet är att det är 10 minus grader
inte så skönt vi som hade tänkt
låta filip åka pulka i skogen får väl ta det
någon annan dag.

Nu vet jag bara inte vad som händer får väl se
vad vi hittar på kanske gå på stan här haha
ähh jag vet inte men kanske.
Annars får jag väl ta och diska det behövs göra
jämnt varje gång man har ätit.

Puss ha en bra dag alla mina kära
blogg läsare /puss mammatingleing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0