Onsdag *paus*


Hej alla kära blogg läsare i går (onsdag) så hade jag ingen
lust eller varken ork till och blogga.
Hade ju jätte mycket saker som skulle fixa här.
Så nu ska jag berätta om i går.

Vi är fortfarande sjuka här förutom lilleman
han springer runt och har kalas kul när inte
mamma är i närheten pappa är på jobbet.
I morn lär det nog bli dagis om mamma orkar gå hehe.

I morse tog vi det lugnt satt och kollade i bak böcker
jag ska nämligen baka en del här massa bak kommer
det och bli här framöver även om jag inte
är frisk så måste det fixa så man har något
och bjuda på när gästerna kommer
F min underbara hjälpte till och ringa och
beställa tårtan som vi ska ha *mums*
Och det roligasde i det hela är att vi
åker 5 mil för att hämta en mumsig tårta hahaha.
Men den tårtan finns inte här därför måste man
åka dom 5 milen...
Jag tycker F är jätte duktigt då han ringde och beställde tårta
för jag är lite rädd för telefoner och sen är det ändå så han
som ska hämta tårtan.
Men varför jag tycker f är så duktig det är för att han
inte gillar tårta och då ställer han upp och beställa och hämta
den :-) jag blir så glad.
man vill ju inte ta bussen och åka med en tårta vem vet kanske
buss chauffören äter upp den då bättre och ta bilen.

Efter frukosten blev det disk jätte mycket disk har inte
haft tid eller lust till och diska så det var bara och sätta i gång massa
hjävla disk.Men det blev fint när det blev klart.
Och jag som hade tänkt baka men det kom jag inte långt med
då hela min kropp var slut.
Så det blev en stund sova med Filip.

Fick även hänga in rena kläder i dag då allt var blöt efter jag
hade tvättat i går (tisdag) usch hjävla tårktumlare hade
hängt sig så alla kläder var kalla och dyn våta.
Så på tisdags kvällen var bara att hänga upp
massa kläder i hela lägenheten.
Det kunde ha blivit en stor loppis här hela
huset var fullt med kläder.

Efter lunch hade jag möte på ams
men innan det gick jag och lämnade Filip
Till gammel mormor hon skulle ha honom
och jag ville gå själv till ams.
Jag kom till ams när kl var 13:00 skulle vara där 13:15
på mötet men tror ni inte det var ingen som ropade upp mig
som dom bruka göra *fan* vad arg jag blev.
Väntade tills 14:40 sen fick jag nog och gick.
Satt där vid en data och väntade och väntade och jag såg
även till min handläggare.
Men i alla fall så gick jag till Filip o mormor där blev det
kaffe så då blev jag lite lugnare haha bra medicin.
när kl var efter fyra så gick vi hem.
Filip hade fått massa saker ut av henne både
mössa skor och tidningar o cd skivor jätte bra ju :-)
Böcker och cd skivor kan det aldrig bli för mycket ut av.

När jag kom hem så sprang jag till köket och skulle
titta på ams lappen som låg på köksbordet
och det var i dag jag skulle vara där kl 13:15 hmmm
undra vad som händer nu.
Men det jag såg sen så såg jag att det ståg ett annat namn på lappen
och då gick det upp ett ljus för mig jag har nämligen fått en
ny handläggare och ingen har sagt något till mig.
Jag har haft 3 st nu hur ofta ska man behöva byta???????
Och det värsta är när man byter handläggare så får man
svara på dom frågor man redan svarat på och det känns
som man börja om på 0 noll.
Fan jag blir tokig på ams fast det är jag redan.
*GE MIG ETT JOBB SÅ JAG INTE BEHÖVER SE AMS*
Dom kan ändå så inte hjälpa folk dom kan bara tjata
och sätta press på en stackars människor.

Så efter det så gick jag in på min mail
och skrev till honom att jag hade kommit
innan 13:15 och så vidare.
Tycker det är så dumt att dom byter handläggare igen till mig.

På kvällen så kom pappa hem och då ville Filip
upp och busa så vi kom inte i säng förän 22:00
sen sov vi så gott hela natten.
och innan vi la oss så snöade jätte mycket
så det blir väl att åka pulka i morn med lilleman.
/mammatingeling

Kommentarer
Postat av: michaela

internet har krånglat för mig så jag har ej kunnat kommentera. Jag kan rita av filip i blyerts och kol. om jag får en bild på Filip som ni vill ha så är det inga problem =) sen material såklart. Behöver nåt att rita på, jag har bara A4 ritpapper. Om det duger kan jag fixa utam o få pengar, bara du ger mig en bild på filip,, du kan ju mejla lr vad du vill. kramis

2009-02-05 @ 15:52:27
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0