Sjukstugan.


Välkommen till sjukstugan i dag är nämligen vi sjuka förutom
Filip han har smittat ner oss.
Han fick feber föra veckan och nu är det våran tur och lida
med dom där små bacilerna.
Morgonen gick jag upp 8 då jag skulle se om Filip mådde bra och han
var ju pigg och busig hela morgonen så jag tänkte vi kan ta en promenad
till dagis och där kan han vara i dag.
Då kan vi passa på och sova när han inte är hemma man måste
ju få sova lite extra när man är sjuk.
Fixade till Filip och väckte F han skulle också med till dagis.
Det tog tid och sätta på Filip kläder då man inte
har några starka muskler nu när man är sjuk dom är helt borta....

Det var svin kallt ute i dag blir ju extra kallt när man är sjuk
när vi kom fram till dagis så ståg det på tavlan att små barnen
skulle vara ute hela dagen i dag.
Och då ändrade vi oss och gick hem till sjukstugan även Filip
fick följa med.
Ville inte ha mammas o pappas pojke ute  i den här kylen när han
varit så sjuk.
Får väl se om han får gå dit och leka på torsag ska väl ringa dom då.
I morn blir det att gå ner till ams och Filip ska vara hos gammel mormor
under den korta tiden jag är där.

När vi kom hem så gjorde vi ordning varm saft det var gott det
för halsen som gör så ont när man pratar.
Filip var hur pigg som helst i dag medans vi andra var jätte trötta.
Vi gick och la oss i sängen medans Filip var uppe och lekte lite
med sina leksaker sen kom han till oss och la sig.
Då kunde vi koppla av och somna till.
När jag hade sovit 1 timma så var inte Filip alls i sängen
så jag russade upp och inne i badrummet var han och lekte
med toa papper.Hade rivit ut alla rular och en hade han stoppat i
toastolen hehe busungen.
Så den var bara att kasta när jag kom in i lekrummet hade han röjt till
riktig hyffsat så det var bara plocka upp.
När man var klar med det så gjorde jag mat till FIlip.
Jag var även att gå på toan och när jag går in på toan och lyfter
på sittsen då ser jag att Filip har stoppat toa borsten där i hehe
riktiga busungen är han i dag.

Farfar kom även över en sväng efter vi alla hade ätit han har
fixat bilen nu :-) yes nu har vi i alla fall en bil som ska
besiktas i morn hehe hoppas den går igenom får väl
se i morgon vad dom säger.
F ska även jobba i morgon så det blir lugnt här för oss.
Farfar hade även köpt mjölko och bananer till oss det han
hade glömt som vi helst ville ha var våra älskade
hjälpnings medel halstabbleterna hade han glömt :-(
Men men det fixar väl sen i kväll.

Nu har F gått till Frisören och klippt bort halva håret :-)
Fredrik har även lovat att gå förbi apoteket så jag
får se om det blir halstabletter annar blir det treeo och
det gör ju suussen när man mår dåligt i sjukstugan.
jag längtar redan efter treeo den får ta och komma snart.
Min älskling har varit så duktig i dag :-) om han köper
treeo hehe jag hoppas i alla fall det.

I kväll blir det andra avenyn och taco gud vad gott
det ska bli.Så synd bara att andra avenyn är så sent
på kvällarna vid 21 var bättre när det var 20:00 och 2 dagar
i veckan höll ju på lite längre då ;-)

Nu ska jag ta och fixa maten pöss alla kära
läsare ha det bra /mammatingeling

I dag får Fredrik känna sig som super man då även han är sjuk
men ändå så vågar gå ut och klippa sig och
köpa älskade treeo till mig :-)

Kommentarer
Postat av: caroline

å stackars krya på er nu!! har hört att dom där små bacillerna är värst;)

kunde inte hålla mig för skratt med din superman bild haha...



kram

2009-02-05 @ 05:52:44
URL: http://missfashionfreak.blogg.se/
Postat av: [email protected]

<http://www.cat-boots.org/y. </p>

2011-09-06 @ 03:36:55
URL: http://www.cat-boots.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0