14 - grader här *buuurrrr*


Hej alla blogg läsare så kul att ni tittar in här i dag.
Det är Fredag den 2 januari det kan mani nte tro hur fort tiden går.
Och jag börja tappa bort dagarna också känns det som först jul afton sen
ny år. Den här månaden lär väl också gå fort då det är mycket man ska göra
kolla efter pressenter både till Tindra och till älsklingen.
Usch så svårt och veta vad dom vill ha och så mycket som händer nu i början av året.
men i alla fall kan jag säga att det är lättare och köpa saker till Tindra än till min älskling
han är svår och köpa till :-P
Men något ska jag väl komma på hoppas jag på.
Jag ska i alla fall föröska ligga lågt med lägenheter men det är svårt
och få någon nu men också svårt när det inte finns någon som jag vill ha
och ännu svårare är det nu när man bor så lite och få plats med allt.
Men jag vill bara inte flytta till en lägenhet för jag vill ha störe jag vill
ju också kunna trivas i våran lägenhet....

Dagen har varit bra förutom att Filip ville gå upp och busa redan vid 06:30
och jag som hade haft jätte svårt och somna i natt var så orolig och låg
och fundera på allt och tyckte så synd om mej själv :-P
Men när kl var 02:50 så somnade jag i alla fall tur det för
Filip ville upp vid 06:30 och det var jag som fick gå upp *jäsp*
Snacka om att ja var jätte trött gav  Filip mjölk och macka.
Sen lekte han 30 minuter jag låg i soffan och såg på tvn.
Men sen fick jag nog och la Filip i sängen och han somnade
så jag hade tur så jag gick och la mig igen.
Vi sov alla tills kl blev 11 då var det dax att gå upp och äta riktig
frukost då var man allt hungrig.
Efter frukosten gick vi ut...Fast innan vi gick ut kollade vi ut och det var
14 minus grader ute *buuuurrrrrrrr*
Så det var först att ta på sig Filip massa kläder 2 par byxor och 3
par tröjor sen en stor overoll såhan inte skulle frysa.
Jag tog på mig lite extra kläder,,,och så fort vi kom ut sprang Filip
runt i det lilla snön som var men hade kul i alla fall bra att han rör på
sig när det är så kallt....
Efter en stund gick vi till bilen och tog ut vagnen och tänkte nu tar vi en
promenad till affären och handlar lite mat.
Det blev ganska mycket som vi köpta kan jag lova så det var tungt att gå hem
men vi kom hem i alla fall i det kalla väder.
Men tur att solen lysste på oss.
När vi kom hem hade jag fått my love Hm katalogen.
Jag älskar värkligen den och jätte fint mode var det och så fina färger kommer
det att bli nu till våren och sommaren.
Men jag ska i alla fall inte köpa något nu för jag har inte alls mycket pengar nu
och sen kanske det kläderna kommer ut i butiken.Då är det billigare
och köpa direkt från Hm butiken.

Efter jag hade kollat i Hm katalogen gjord ejag varm choklad till Filip och mej
så gott det blev.Bara Filip som tyckte det smakade konstigt då han aldrig smakat
oboy tidigare.Det är så gott och dricka varm oboy när man är kall.
Filip fick också lassange när vi kom hem och nu ska jag börja med maten.
Nu ska han ha potatis korv som han har fått ut av gammel mormor som han tycker
är så gott jag tycker det smakar så där så därför väljer jag och äta
jul korven som vi har kvar.
Får väl se vad  F ska äta han får göra sin mat själv.

I går var det i alla ffall lugnt farmor och hennes man och hans son var här
och vi åt mat jätte trevligt fast vi bara åt pizza och kebba.
Kebbaben var inte så gott då den nästan bara smakade svart peppar *blä*
För svart peppar när det blir för mycket.
Efter maten spelade spel dom spelade bil spel sen var det hockey tajm
på tvn och självklart skulle det titta på det.
Så 4 timmar var det här sen fick vi lugn och ro i stugan sin.
Så då passade jag på att spela wii fitt i 3 timmar.
Gött och röra på sig när man har smaskat i sig för mycket mat.

I kväll blir det lugnt nu ska jag börja med maten.
Trevlig helg på er.
kram Mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0