Bebis bilder


I dag blir det ett tema jag bjuder på några bebis bilder.
Specielt till Dessi som ville se mer ut av Filip när han
Var bebbe.
Tänk så liten han var här och nu är han en stor bebis och
springer runt här hemma.
Tänk vad fort det går man kan aldrig förstå det.
Så njut ut av bebis tiden.
Jag njöd värkligen ut av bebis tiden men vist
kände jag en press i bland när man kom till
Bvc eller kompisar som snackade om sina barn.
När barnet var en vis månad skulle dom kunna
det o det.
Snälla bvc läkare lägg av och snacka ni skrämmer
ju föräldrar.
Jag kan säga Filip har aldrig varit efter men jag
har alltid kännt mig pressad av att känna
den pressen av vad han kan och inte kan.
Men snälla alla barn är olika, i bland går
dom inte förän dom är 2 år.
Och det är sant och visa lär sig aldrig men för det
är barnet en människa som ska behandlas lika dant
som alla andra barn.
Jag vill aldrig mer känna den pressen.
Även nu på dagis får man känna press men
det är inget som fröknarna har bestämt de är
någon annan hjävel.
Snälla låt ett barn vara ett barn och låt det
ta den tid det tar för en utveckling.
Varför ska man redan när dom är små för
och kolla massa.
Visa barn pratar ju hur bra som helst när dom är 2
andra dröjer det till tills dom blir 4.
Varför ska man känna sig pressad varför ska
det vara så????
Varför sak barn redan på dagis lära sig
lära sig läsa och räkna.
Tänk på dom barn som inte går på dagis
dom kommer kanske ligga efter i skolan.
Jag gick aldrig i skolan och jag låg
faktist efter en hel del.
Men jag är den person jag är i dag och jag har lyckads
med något jag alltid viljat och det är det bästa
jag har nämligen blivit mamma och jag
har en man som älskar mig för den jag är.
Skolan har ingeting med det och göra bara för
att jag låg efter men för den delen har jag inte
så bra betygg och det hindra mig att få
ett jobb.
Vad fan är sverige på väg?
Jag vill öppna en ny framtid bara för
att jag är duktig på massa saker ska väl
inga betyg hindra mig för det.
Men tydligen gör det mycket.
Jag ville bli hår frisör då jag kan klippa hår
men mina betyg hindra ju mig från att bli det.
Så därför får jag bara klippa mitt hår.
Jag ville även jobba med massa andra jobb
som jag tyckte vad kul och hålla på men
mina betygg hindra mig från allt det.
jag tänker inte sätta mig på en skolbänk igen
även om jag kan sakna det någon gång.
Jag vill att man ska få ett jobb när man går
ut skolan men så är det inte i dag.
Nej nu ska jag inte skriva mer nu kommer
det bebis bilder



Kommentarer
Postat av: michaela

tyvärr är betyg allt som räknas nuförtiden =/

2009-01-29 @ 22:56:09
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Desiree

Jösses va liten han var! Sååå söt =o)

2009-02-02 @ 14:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0