Helg.


Nu är det helg och det märks värkligen på grannarna att det är helg.
Usch vilken natt man hade med dom.ska berätta för er sen efter jag
har skrivit om min lördag.

I dag vaknade vi alla kl 11 då vi inte la oss för än 12 i natt till åmed Filip
kunde inte somna innan 12.Men som tur var fanns det massa program
och se på tvn så det var lugnt och Filip var väldigt mysig och
busig på natten.Så det var inga problem att ha honom uppe.

Så på morgonen passade vi på att äta frukost innan vi skulle
i väg och handla blir så sugen på och göra massa mat
men så tråkigt och göra mat till bara filip o mej
roligare och bjuda in några.
Men det är inte lätt när man inte har några vänner här.
Så då vill man inte ställa sig och göra thaländskmat fast
det skulle vara skoj.Men är det bara jag o filip som äter så
blir det som en vanlig middag förutom att maten har tagit längre
tid...Jag hoppas jag kan göra Thaländsmat någon gång med
mina vänner som bor flera mi l ifrån mig.
Det är det värsta jag saknar dom så mycket så jag känner
mig så ensamen här.

i alla fall så åkte vi till affären och köpte det vi skulle
köttfärs ägg grönsaker och lite till.
Urk fan det var en hel del folk i affärena och vi sprang
nästa på varandra med våra kundvagnar haha.
Jag hatar och handla på torsdagar men nu var det
lördag med massa folk
i rörelse hela tiden *hjälp*
Tur att vi inte behövde stå i någon lång kö.

När vi var hemma gjorde jag mat till Filip
och sen fick han sova jag tog det bara lugnt
och slappnade när han sov kollade lite på
tvn men fanns inget bra.

När Filip hade sovit sina 2 timmar gjorde jag mat till oss alla
blev bagutter så gott var det.
Bagutter för mig det är rikitg snabb mat och fort går det
men även mätt och gott är det så man klarar sig.
Efter maten satt jag mig här och skriver nu i min blogg.
ska väl ta och dricka kaffe snart men innan jag ska göra
kaffe måste jag i väg och tvätta :-)
Jag får tvätta på kvällen och det tycker jag om.
tur att jag kunde ändra min tid när ajg var nere i källaren
annars var lördag upptagen men nu ledig :-)
annars hade jag tvättat på tisdag morgon.
*jäsp* orkar inte gå upp vid 7 och tvätta
det är jag för trött för haha.

Nu ska jag berätta om min fruktansvärda kväll med mina
hemska grannar.Det är i alla fall ett par som stör mig riktigt bra.
Urk fan vad man hatar dom.
Dom är tysta som möss på dagen man hör aldrig dom
men på kvällen då hjäkla blir det kallabalik hos dom.
Okej nu ska ajg berätta lite här för er.
Mina grannar som jag hade förut det var en mamma o en son
och dom var jätte lugna men så en dag förändrades mamma
hon träffade en ny karl och han gjorde så hon börja
dricka jätte ofta varje dag och det var bråk här för jämnan.
Och har man såna grannar så blir man rädd och mår dåligt.
Men i alla fall hon hade en son på ca 7 år och han svår och hade sig.
Precis som sin mamma och hon använde inte det trevligasde orden
när hon pratatde eller om hon blev arg gud vilka ord hon kunde säga.
Ord man aldrig själv  skulle kuna säga rätt ut eller komma på ens.
Hon var så arg nästan hela tiden hon skrek och bråk var det och
värre och värre blev det hon slåg tillå med i dörrar och vägar.
Så man trodde hela huset skulle rasa och hög musik
både dagar och natt.
Men till slut så blev det lugnt ängligen kunde jag pusta ut.
Tills ett yngre par kom dom såg värkligen ut som pundare.
Men när dom flyttade int hörde man inget ljud i från dom :-)
fan vad skönt det var jätte bra grannar trodde jag.
Men sen när dom hade bott här i 2 månader så
började kallabaliken hos dom.
Dom blev precis likadana som föra grannkäringen.
Usch tycker det är otäck med nya grannar som blir precis som
föra grannen.Man kan börja fundera på om det är något mysitsk
i den lägenheten under oss???????
Man vet aldrig vad det är.
Usch jag vill inte bo kvar här i alla fall jag börja tillå med
bli rädd för mina grannar.
men men i natt så var det värkligen störande det skrek och sparkade
och slåg i dörrar.
Det låter så hemskt när någon slår i dörren på natten då allt ska vara
tyst men man hör dörrar slå då blir man rädd.

Nu ska jag i väg och ta hand om tvätten.
pöss mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0