Hemsk natt


Natten har värkligen varit jätte hemsk.
Börja med att F lägger Filip redan vid 6 då han vill
sova han orkar bara inte vara uppe så då lägger
F honom.
När jag kom hem så sover Filip sen så åker F och jobbar
i några timmar blir själv här hemma.
Ser lite på tvn och så och kan inte slappna av tänker bara
på mammas lilla son hör ju hur mycket han hostar och har sig måste
vara jätte jobbigt det för honom....

Vid 23:00 så kommer F hem då tar vi och kollar på en kort film
som inte håller på så länge ca 40 minuter så vi tar en till då
det är så spännande och kolla film.
Så när kl är 00:00 så gör jag mig iordning för sängen
jag bara längtar efter den.
Just när jag lagt mig hör jag Filip hosta och jag bara
russar upp och springer till min lille son.
Då är han glad och pigg när jag kommer och utan tvekan
så tar jag upp honom.
Har inte alls träffat min son så mycket då han nästan
hela dagen legat sjuk i sängen och inte alls varit sig själv.

Så det vi börja med det att byta blöja och ge honom alvedon.
Efter det så går han och äter mackor med massa smör ;-) då han
ska få i sig lite fett för han åt inte alls mycket förut.
Filip är jätte glad och pigg så vid 00:40 så står jag i köket
och gör natt mat till Filip som han vräker i sig *mums*

Klockan går och går vid 01:00 så springer han in i lekrummet
och ska leka med alla sina bilar och river ut allt.
Han är jätte pigg men lite feber har han i alla fall.
Men nu börja jag bli trött och F har fasna framför datan och
spela fotboll.
Till slut blir jag så trött och arg så jag säger nu orkar
jag inte vara uppe längre din tur att ta hand om Filip.
Så vid 01:30 får jag äntligen gå och sova :-)
Filip blir uppe ett tag till men inte alls länge
snart sover han med.
Vid 03:00 så lägger F sig och såna fasoner gillar jag inte
man ska sova på natten.
Så jag ska prata med honom senare om det.
Gäller att man har regler här hemma.
För F kan vara som ett barn i bland hehe specielt
på natten och när man ksa äta.
Han vill äta det han äter och när han är hungrig
och sånt tycker jag faktist inte om då
jag vill att en familj ska äta tillsammans annars
kan ju Filip bli som sin pappa och det vill jag inte.
Tänk vad mycket man missar då om man inte ätet
tillsammans det är ju jätte viktigt och äta tillsammans
när man är en familj och få umgås lite vid köksbordet.
Det gäller ju att man börja tidigt så Filip lär sig att man
ska äta med hela familjen men problemet sitter nu hos
hans pappa och sånt ska jag också ta och prata med honom om.
Jag bruka prata med honom om det flera gånger men inget blir ju
bättre av det och det slutar med att jag blir sur och tvär och är arg på
honom resten av dagen.
Jag vill bara ha regler och ordning här hemma det är det
minsta jag begär när man bor med mig.
Jag blir som en hönsmamma men jag vill bara
att vid maten ska man umgås och prata lite
och sånt är viktigt för mig.

Vid 06:30 börja Filip och sjunga men han är
inte arg då kan jag sova.
Nu är det en ny dag gick nyligen upp vi sov
alla till kl 10:00 men inte F han sover fortfarande.
Filip somnade nog i alla fall fast han var uppe en stund och sjöng.
I dag händer det nog inte alls mycket vet bara inte
vad jag ska göra i dag.
Hoppas man kommer på något kul.
I dag är Filip i alla fall lite bättre inte alls lika varm
som han var i går så han kanske kan följa med
i morgon på 31 års festen man hoppas ju det då det
är hans farbror som fyller år.
Så skönt att han nästan ä frisk i dag får väl se
om vi tar en liten promenad i dag kanske bara för
att komma ut lite.en liten mina mix promenad.
Å jag är jätte sugen på frukt och jag har inga frukter
hemma och tuggimi är jag med sugen på och det är också
SLUT allt värkar vara SLUT här hemma hos familjen *Knass*
Kanske kommer in hit senare och skriver något
Ha en bra dag pöss mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0