Kollat på lägenhet


Hallå hallå!
Dagen har varit skit jobbig och seg orkade inte göra klart mina
jobbsökande i går så jag fick ju ta det direkt på morgonen
efter jag lämnat Filip på dagis.
Snacka om att det är svårt och skriva och allt vad man har gjort.
Jag som inte ens haft något fast jobb kan bara skriva skola och
praktik och vem vill ha en person som inte har jobbat något?
Känns som jag aldrig kommer att få jobb :-( jag som vill ha jobb
men i alla fall tog det mig 2 timmar och skriva det har fortfarande
lite kvar och göra då det är svårt och komma på vad jag ska skriva om
när man inte alls har gjort så mycket.


men i alla fall när kl var 11 så drog jag ner till stan och skulle
kolla efter ett par hyffsade snygga jeans som var billiga men hittade
inga fanns inga i st 170 som jag behöver ha.Så det fick vara så nu
ser jag fram i mot våren så man kan gå med slitna jeans ;-)

Vid 12 så var jag hemma igen då blev det till och söka lägenheter
men hittade inga lägenheter som tände till på mig.
Så när kl var 1 blev det till att gå till stan där skulle vi gå på visning.
Men den lägenheten låg precis vid centrum och jag är tveksam om jag
vill bo precis vid stan.Ni kanske tycker att jag ska ta den direkt då många
drömmer om att bo i centrum men jag vill hellre ha någon km till stan.
jag vill bo på landet med kossor som grannar ;-)
Jag vet inte om stan är det bäste heller för filip fast det bor
många familjer där men mycket rafik är det ju. *nej* jag tar den
lägenheten inte nej nej.
Och när vi kom in i lägenheten så var den hel vit och man skulle
bara få tappserat i ett rum där det var ett jätte stort hål i vägen så
den var inte alls så fräsch som jag vill ha det och plus att den ligger
vid centrum. Skulle jag få en vit lägenhet på en dröm plats så
skulle jag fixa dit exna tapetter.Men jag har ingen lust och fixa
tapetteroch göra om när man känner sig osäker.

Så när kl var 2 var vi tvungen att springa och hämta Filip på dagis
där hade han haft det jätte bra :-)
Även en liten kille som är mindre en filip kom fram till mig
och nöpp mig i benet och han var jätte mysig inte ett dugg blygg av sig
han tyckte jätte mycket om mig han var så otroligt söt :-) lilla V riktig
gullunge kan jag lova er.

Efter dagiset tog vi oss en promenad runt hela stan först till F
jobb där han jobbar extra och skulle fixa pappar så när
man kom in där blev det gull i gull med Filip haha där trivdes han.
Sen så gick vi ut sen så var F klar då passade vi på
att gå till affären och köpa lite mat och så.

Hemma igen vid 4 då var det mat att börja laga.
Blev grekigsallad då det var ett tag sen filip åt
strips mos och hamburgare fick plocka själv
hur mycket han ville ha :-)

Nu i kväll så har vi lekt och i morgon blir det
nog till och träffa L blir inte så mycket av
och träffa henne då hon pluggar och så.
Nästan alla pluggar här i stan hehe förstår det
då det inte finns några jobb här.
men jag kommer nog inte att börja plugga
jag som är så seg haha lär nog inte få vara kvar då.

Snart börja mitt program ha det gött pöss pöss
mammatingeling

Såna där tappeter skulle jag kunna tänka mig och ha vid yterdörren precis när man
kommer eller i något hörn. jag som gillar mönster


Fonns ju så otroligt mycket snygga tapeter nu för tiden.
men frågan är ju hur länge kommer det att vara inne med mönster?
Jag vet på 90 talet när vi fick nytappserat så valde alla blommor
och dem tappeterna sitter kvar än och dom är inte ett dugg inne nu.
Så frågan är ska man tappsera dit såna får man nog räkna med
att dom kanske är inne ett tag och man bör kunna sätta
dit tapeter själva om man vill ändra.
men annars tycker jag väldigt mycket om dem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0