KRIG...


Ja du eller vad ska man säga?
det var så att i natt så hade jag somnat hyffsat tidigt bruka aldrig
somna tidigt men  i går gjorde jag i alla fall sen efter någon timma
kommer F hem och ska dra ner gardinerna som aldrig jag bruka göra
för jag kan somna även om en lampa står på.
Och när klumpen ska dra ner gardinerna så ser han inte mej och
sätter sig rätt på mig*ajaj* fan vad arg jag blir skäller och svår åt honom.
Det slutar med också att han ska sova nu och jag har skit svårt att somna
om ligger där och funderar och funderar sen börja mina äckliga
grannar att störa flytta på möbler och prata högt när kl är efter 2.
inte så normala grannar jag har som bor under mig.

Men i alla fall jag somnar till slut men vid 6 så vaknar jag igen ut av
Ffredriks dumma hjävla klocka som ringer så han springer upp
och klär på sig och sticker till  jobbet.
Jag bara kan man inte få sova någon stund nej vid 07 så vaknar
Filip och han ska inte till dagis i dag han ska sova har jag bestämmt.
Och i alla fall så somnar han om
men nästa sikund då jag har somnat om då är kl 8 då börja dom där
hjävla militär flyggplanen på och flyga och öva.
Man bara hallå snälla stick jag förösker faktist sova.
Nej dom höll på och flygga över 1 timma runt mitt hus.
Rena hjävla kriget som kommer.
Fan dom flyggplanen skrämmer ju fåglar och djur
förstår inte att dom får flygga mitt i centrum och
störa almänheten dom borde åka ner till irak
och vaar där så skrämmer dom i alla fall inte
djuren och inte stör folk.
Jag blir så hjäkla trött på deras flygg.
kan man inte bara lägga ner lumpen?
Och i alla fall under tiden jag fick höra på planen så
kommer det en hjävla postlastbil som börjar låta
och bära ut massa saker.
Tänkte vad fan håller alla på med är det kriget som kommer?
Så jag var tvungen att gå upp till slut.
Satt mig och kollade på tvn medans Filip han kunde sova.

När kl var 10:30 vaknade han upp och var kalas pigg medans
jag var as trött och baraville sova men man kani nte sova
när man blivit väck ett par anntal gånger på morgonen.
Och i morgon ska man till dagis.

När Filip kom upp så gjorde vi det vanligasde äta
och klä på oss.
Sen skulle vi gå till stan där passade vi på att köpa
massa grönsaker det är nyttigt och bra för oss alla
som äter det. Inget mer hittade jag på stan
ska väl försöka hålla lite hårader i mina pengar
den här månaden haha dom lär ju rycka på
direkten så mycket som jag vill ha nu
och sen ska jag betalla en tårta.
Men tårta är ju gott och det är jag o gästerna
som äter den F som fyller tycker inte om tårta
så han víll att jag ska stå för den.

Usch vet ni jag fick hem en hjävla räkning i dag
helt plötsligt utan att veta om det och gissa vad det var
för hjävla räkning???
Jo det var nämligen sjukhuset som hade skickat ut en räkning till
Filip på 75 kr för han inte hade kommit.
Det var så att vi hade fått dubbel tid på 2 sjukhus och då bestämmde vi
att vi åkte till det första och det första sjukhuset tyckte det var konstigt
att vi hade fått dubbla tider på 2 olika sjukhus så dom skulle fixa
och avboka den tiden så vi bara behövde gå till dä sjukhuset som vi var på.
Men tror ni fan att man kan lita på sjukhus?Nej för då skulle jag inte
ha fått hem någon räkning i dag.
Bara en sak jag ska ringa till dom och säga att jag tänker inte
betalla för sjukhus ska ju kunna sammarbete med varandra.
Och måste jag gå till försvar så säger jag att ni inte bevöer fika
på en vecka då har ni fått in 75 kr annars kan ni stoppa upp dom
pengarna i röven på er.
jag tänker fan inte betalla 75 kr för att folk lovar mig att fixa
det och sen inte blir av då får fan det andra sjukhuset
stå för kosnaden.
Jag är pank har inte råd och betalla något som inte
är mitt fel.
Jag hade ju tänkt att gå till båda sjukhusen.
men men nu får dom fixa det för jag tänker
i alla fall inte slössa 75 kr på ett hjävla
sjukhus förr så skänker jag 75 kr
till en uteliggare :-)
För då får man i alla fall ett tack.

Nej i dag så har jag bara kännt mig som ett barn
även om jag har lekt lite med Filip i dag så
har det blivit lite lekt vi har varit ute mycket i dag.
Fast jag är fortfarande arg för jag inte fått tillräckligt med
sömn i natt.
Så är jag fortfarande trött vid 8 så lägger jag mig då :-)

Ha en bra dag alla kära blogg läsare
puss puss mammatingeling

Kommentarer
Postat av: michaela

det finns väl människor och djur i Irak med Cizzi ;)

2009-01-21 @ 22:08:00
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0