Lördags dagen!


Nu  är det lördags kväll det var så hjäkla skönt och få
skriva av sig tididare i dag.
För jag kom i alla fall upp på ben och det blev mycket av i dag.
Så nu tänkte jag ta och berätta vad roligt vi har haft det i dag.

Vi började dagen med att äta frulle som vi alltid bruka göra här
senare blev det till och leka lite.
Efteråt jag hade klagat och så vidare blev det kladd med finger färg.
Sånt tycker Filip är så kul :-) Han gillar ju och gägga med allt ;-)
Precis som alla barn ska tycka om gägga moja var det bästa jag viste
när jag var ett litet barn haha.
Efter att vi hade kladdat klart ville pappa bada Filip och det blev en varm
dusch för Filips del *skönt*
Han är lite rädd och duscha men det gick bra till slut.
*jag behöver ett badkar nu tack* det vill jag ha.
Efter att Filip hade badat klart Fick han sova en stund då passade jag
på och koppla av lite blev till och ta bort lite jul saker som tomtarna och
adventsljusen. För nu är det över.Granen och det andra åker ut 13 dags knut.
För jag älskar granen den vill jag ha kvar länge sen var det inte länge sen
jag tog upp den ;-P vill inte plocka ner den så fort.
När jag var klar med det vaknade Filip då tog jag fram saxen för Fredrik
tyckte Filip hade en hockefrisyr.Och jag som älskade den frisyren och varje
gång han sov fick han små lockar ;-) så söt men nu är det borta men jag ser det
som en bra grej för håret växer ut igen.
Men håret blev i alla fall bra och Filip ser lite äldre och sötare ut.
Jag känner mig bäst på och klippa.
så 30 minuter tog det och klippa för att jag ville att det skulle se bra ut.
Så när Filip hade varit duktig blev det taco för hela familjen
vi var jätte hungriga.Orkade inte diska i dag urk har skit mycket disk
i morgon det vill jag inte ha ska ju tvätta i morgon.
Efter vi hade ätit gick vi ut i nya snön första snön som föll i dag
på det här året.
Blev till att åka mycket pulka och så och skönt att komma ut så
man kunde börja tänka på något annat så man inte bara sitter
inne och ugglar.
Vi passade även på att gunga och åka ner för nerförs backar med
pulkan.
Det var mörkt när vi var ute och Filip såg månen lyssa när han satt på
marken då pekade han på månen och sa dä titta och låg.
Så underbart och se han reagera på sånt och säga titta.
Så underbara saker han ser och hör och tittar på,
Jag njuter värkligen ut av och vara mamma.
Sen så gick vi in då var det kallt urk *buuurrrrrrr*
När vi var inne kollade vi på barn program Filip tyckte det var kul i dag
för det visades djur på tvn kaniner katter och massa sånt tillå med grisar.
Så det var riktigt skoj tyckte han.
Efter det så var kl 7 då var det gröt och sen läggdax.
jag passade på att gå ut när Fjonken sov så sött.
Var ute och gick o gick och nu är jag hemma.
Kvällen blir av att spela wii fiit jag älskar det spelet tycker det
är så kul.
Förutom i går så var Fredrik med och han rockade också rockring.
Och han vann över mej.jag som har varit bäst på det så det är jag
inte längre.Men ett gott skratt fick jag mej för han såg så rolig ut när han
rockade loss med rockringen ;-)
men synd bara att jag inte fick ta några kort på min älskling
annars kunde jag bjuda på ett fint foto på min älskling ;-)
Men så blir det inte nu.
Ha en trevlig natt sov gott
/mammatingeling
FRISÖRSET 3 DELAR 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0