Lugnt i dag.


Dagen har just bara börjat men jag har just gått upp och jag vaknade av att
all snö var borta och det regnade och blåste här :-(
Usch vilket otäck väder man har här i dag.
Blir nog inte alls mycket och göra i dag kanske ska smaka på det goda
pepparkaks huset som är kvar som stått hela julen haha får väl se om jag vågar
på och smaka det ;-) fast annars så har vi massa pepparkakor F har varit
så duktig på och handla massa pepparkakor.
Just en sak till som vi ska göra i dag är att vi måste handla bröd
usch vad jag hatar och handla i bland inte alls någon lust med det
men det måste göra och köper man bröd blir det säker massa
mera saker i korgen.

I går var det lördag hade hela dagen fullt upp.
först så åkte vi till en släkting och fixade med hans
dator sen fick han en sen julklapp ut av oss hehe
bättre sent det en aldrig.
Så han blev jätte nöjd över det han fick.
Filip tyckte det var kul att få komma ut och träffa honom
då han har 2 katter som ä så söta och Filip busar med dem
och det tycker om att busa.

På tal om djur så måste jag berätta för er roligt det var på Fredags
kvällen vi som hade varit hos farfar en stund och skulle låna tejp
farfar var förkyld....Urk inget skoj och vara förkyld.
Men i alla fall när vi skulle gå ut då kom granntanten med sin lilla
vovve som är en valp hihi jätte söt är den.
När det är en valp då är dom lekfulla och busiga och jag älskar
värkligen hundar så jag klappade den.
Filip klappade hunden också men när han hade klappat
hunden några gånger ville vovven busa och börja kolla
på Filip jätte mycket.
Och till slut sprang den där lilla vovven till Filip och hoppade på honom :-)
haha det var inte så roligt för Filip :-P han blev lite små rädd han förståg nog
inte att det var en valp.Först träffa världens snällasde hund som ville bli
klappad och sen ändra den sig och blir busig och börja hoppa på  Filip.
Klart att  Filip blir rädd då.
Men när hunden hade blivit så busig så tog vi och gick för den hade
så vassa tänder *ajaj* så det var ingen menning och stå
kvar där och klappa på vovven men söt var han i alla fall .

Lördagens eftermiddagen då åkte vi hem från släktingen
och åkte till Gammel mormor hon blev så förstås glad när
vi kom speceilt Filip som hon tycker så mycket om.
Där tog vi oss en fika och hjälpte henne.
Under tiden vi hjälpte henne höll hon på med fika
ute i köket och Filip var så klart med förstås så
det var ingen snack om saken att han ska ara med när
hon håller på och lägger upp goda mums mumsiga bitar.
Men gissa innan fikat så gav hon  Filip massa kakor
säker 8 st fast jag sa det räcker nu så gav hon honom
ännu fler varje gång han var klar med en kaka fick han en till.
Sånt tycker jag inte om för det är alldeles för mycket kakor i den
lilla magen.
Ajjabaja gammel mormor inte ge Filip för många kakor han måste
aceptera en kaka annars vänta tills alla gäster kommit.
För bortskämd vill jag absolut inte att min son ska bli.

Nu ska jag ta och busa med killarna kasta boll.
Puss /mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0