Pannkakor o sylt.


i dag blev det en promenad i det iskalla vädret 15 - *brrrrrr*men tur att
solen sken så lite skönt var det i alla fall tur det.
Vi gick och handlade då Filip sov så sött i vagnen blev mjölk o lite till
var inte så mycket vi handlade.
När vi var så nära affären passade vi även på och hälsa på farfar
han blev jätte glad när vi kom på besök :-) han höll på och göra pannkakor
och hanfrågade om vi ville han? vi bara ja jätte gärna *mums med pannkakor*
Jag som hade varit sugen på pannkakor jätte länge jag är dålig på att göra pannkakor.
Filip sov i vagnen under tiden vi smaskade i oss pankakor med sylt o glass förstås.
Efter det blev det efterrätt direkt på pannakorna blev glass och bananer mums.
Det var gott men jag orkade inte äta så mycket då jag hade ätit 5 st pannkakor.
När vi var klara vaknade Filip så han fick äta 2 pannkakor och en banan.
Efter maten blev det till och hjälpa farfar med datan han ville ladda upp bilder
på datan självklart hjälper man till om man kan :-)
Senare så gick vi hem.Så jobbigt att behöva ta på sig massa kläder
o specielt på Filip han skriker o skriker när vi tar på han kläder
så han får krokodil tårar jätte stora tårar rinner från hans ögon ner till kinde.
Så ledsen blir han och man tycker så synd om honom så man vill sluta
men hallå det kan man bara inte göra för då fryser han och blir sjuk.
Och det vill inte jag nej nej nej då får jag kämpa med min lilla krokodil bebis
i 10 minuter sen är man helt slut när han är klar.
Han är så underbar gullig mammas älskling.
Jag längtar så mycket till sommaren då man kan bara ta på sig skorna
och gå till stranden och köpa glass  och lägga sig där i solen och bli brun.

Nej nu har jag kastat ut julen här hemma fan vad gött.
Det tar så mycket plats i våran lilla lägenhet och nu känns lägenheten
störe i alla fall :-)
Granen kastar jag ut sen då jag gillar min gran fortfarande.
Julen är så mysig synd bara att den ska gå så fort *urk*

Här hemma händer det inte så mycket i alla fall i dag.
I morgon ska jag försöka gå ner till ams jag saknar ju dom
då jag vill ha ett jobb ;-) haha.
Senare på kvällen kommer S o J hit och ska passa Filip.
Vet ni vad Fredri och jag ska göra????
Vi ska nämligen på Hockeymats whoho yea hoppas vårat lag vinner.
det ska bli så kul och gå på hockey match har inte gjort det på 2 år
så nu hjäkla är det dax för oss att gå och heja och skrika lite
så man blir vild igen som en liten huligan tjej ;-)

Nu ska ajg se på tvn tvätten rullar på bra i tvätt maskinen
ska hämta den om 1 timma sen ska jag försöka gå och lägga
mig tidigt så man kan orka upp i morgon lillen ska nämligen till dagis i morgon.
Så då vill man vara pigg Filip sover redan och längtar redan tills i mon.
Så natten lär gå fort för oss :-)

God natt alla blogg läsare tack för att ni läser min blogg
puss på er /mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0