Städ dag o bus.


I dag har dagen värkligen bara rusat i väg och jag har hunnit gjort mycket.
Som ensamstående mamma så var jag ju tvungen och stor handla i dag och
det är inte det lättasde och göra när man inte har någon bil ;-P
Så direkt på morgon efter jag hade lämnat Filip på dagis for jag ner
till netto för där hade dom billig gröt och barn mat och man måste
ju spara in pengar nu när man är pank.
Men i alla fall det är en bit till netto i från mig och det blåste och
snöade. Fast det kändes inte som snö mer som hagel som kom ner
och det slåg direkt på kinden och i öronen *usch så kallt det blev*
Så jag sprang i alla fall till affären.
När jag väl kom in i affären var det fullt med folk och bara tänkte
ska jag värkligen stor handla här ja det ska jag.
Bara börja ta en korg och springa direkt till barn maten och börja
plocka...Sen så kunde jag gott och väl ta det lite lugnt i affären
kände ju hur tung min korg börja bli men jag hade inte ens
en anning om att jag skulle få fortsätta bära på det tills jag kom hem.
Jag är så bortskämt och ha bilen jämnt när man står handlar men
inte i dag.Efter man hade fått i allt var det bara och ställa sig i en kö
fast det fanns ju bara en kassa öppen så det var inte så mycket
och välja på förutom att den kassörskan skulle krångla så
mycket med dom andra som ståg före...Men men jag ska inte klaga
jag fick ju vila lite och Filip var ju endå så på dagis.

När man engligen var ute därifrån så hade jag bara tagit en kasse
med mig jag borde nog ha köpt 2 för det var så tungt det jag hade
i kassen och handtagen gick ut av :-( *bajs* sancka om att man
blev ett svensk yrväder jag svår och hade mig för den hjävla
påsen.Så jag fick knytta ihop den och sen bära på den
fan jag såg nog ut som en tatare.
Men inte nog med det så gick jag en annan väg hem som
jag tänkte den vägen går nog fortare och komma hem
men så fel man kan ha det i bland.
Det var ju rena omvägen för mig.
Usch jag fick så ont i min lilla kropp för att gå och bära
på en stor tung kasse.

Men vid 10:30 var man hemma igen och det första jag tar mig
är en banan då blir amn pigg igen och då hjäkla börja jag och
städa lägenheten.Fast min nya dammsugare sög inte alls
som den skulle hmm skumt.Så då var det inte lika kul och städa.
Filip har ju hunnit och kastat bröd på golvet både här och där
hmm undra hur det kan komma sig? hihi skyl inte på mig.
När man var klar med det så hade jag sparat en stor tvätthög i
ett hörn i badrumet och det var ju bara handtvätt
det är inget jag bruka göra så litet handfat som man har
då är det inte kul och handtvätta :-P
Men i dag så gjorde jag det och det luktade gott
om kläderna så nu har jag ingen tvätt kvar.

Hela min dag blev en städdag och en shoppingdag.
Snacka om att man kan känna sig som ensamstående nu.
Sen stack jag och hämtade Filip på dagis.
Filip hade bajsat och fröken skulle just byta på honom
men då såg Filip mig och då ville han absolut inte
ha en ny blöja.Så då var det bara att gå hem med
bajs i byxan och direkt byta blöja när man kom hem.
När ajg höll på och prata med fröken på dagiset ståg Filip vid yterdörren
och ville ut och när jag vände bort huvudet
så var han borta hmm vart är Filip nu tänkte jag.
Snacka om vad rädd jag blev på 1 sekund kunde jag tänka
1000 saker som hade hänt honom hmm har han gått ut
har någon kidnappat honom jag såg inte till honom.
Men efter en stund kom han tillbaka då hade
han gått in och sagt hej till dom störe barnen
till 5 åringarna.
Alltid kul och få vara med äldre ;-)passa på när man har
chansen och rymma i från oss alla...

När vi var hemma så började jag med maten det blev pasta
och gryta.Jätte god gryta gjorde hade aldrig gjord den förut
och det är min egna för jag mixade lite med maten i dag.
Tog massa gott som man hade hemma köttfärs korv
svam sås lök ketchup mycket gott blev det.
Fast smaken blev mycket korv gryta.
Så den kan man göra om igen.
I morgon ska duktiga jag göra pannkakor
det blir gott med något sött då blir jag söt
och filip blir sötast ;-)

På kvällen har vi haft fullt upp här Filip
har sprungit runt och härjat jag med
så nu är jag helt slut.
Men vad kul vi haft det i dag med elefantleken
bil leken och massa andra leker.
Även nu i kväll hörde vi ett konstigt ljud
sen såg vi ett konstigt ljus så jag tog
upp Filip i famnen och sprang till
fönstret och där gissa vad det var?
Jo titta en traktor det var spännade
kan jag säga.
Ojoj vad kul det var sen åkte traktorn bort
då blev Filip inte glad och han
ville stå vid fönstret hela tiden.
Efter det börja Filip prata om morfar
sa morfar hela tiden.
Så det var bara ta upp lurn och ringa honom.
Ojoj vad långt samtalet blev Filip o morfar
hade jätte mycket skoj och prata om.
men sen ville ju också jag få vara med
och det var inte alls lika uppskatat.
Filip blev tok arg på mig och börja skrika
och gråta han blev så arg så det
gick inte alls och höra vad morfar sa
och han hörde säkert inte mig heller
han hörde nog bara et argt skrik.
Så vi bestämmde oss att lägga på.
Får väl se om dom ringer mig i kväll.

Nu sover i alla fall Filip och jag är as trött
väntar bara på att andra avenyn ska börja
det är helt sjukt bra ju :-)
Förutom att jag väntar på det så
håller jag på och tvättar kläder i tvättstugan.
Ska väl gå ner senare och hämta det.

God natt alla kära blogg läsare tack ännu en
gång  för ni läser min blogg pöss
mammatingeling.


Kommentarer
Postat av: Skechers Shape - ups Fitness Shoes

<a href="http://www.skechersshape-ups.net/skechers-shape-ups-fitness-c-69.html">Skechers Shape - ups Fitness Shoes</a> and 2011 chun xia tide, new series make all brand in Asia Pacific cage's cooperative dealers and more confident. Si cage China, Hong Kong, Singapore, Malaysia and other southeast Asia area of the joint venture company chief candice chan said: "we in China,<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Outlet</a> southeast Asia's partner for this very excited.<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Shoes</a> equipment for the footwear market can always bring new products and more style. But Shape - ups is not only a new shoes, but also the whole global shoes have long expected innovation products. Shape - ups ,<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers UK Online</a> the special fitness shoes, innovation and technology that already became the model body cage's now the leading brand shoe industry.<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Cheap Skechers Shape Ups </a>This winter and next spring there will be many new launch markets. Skechers Trainers " As fitness shoes market more inclined to have a truly the fitness function shoes, Shape - ups fitness shoes in mainland China, Hong Kong, Singapore and other Asian local sales growth quickly.



<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Shape Ups Sale</a> brand, founded in 1992, design, development and promotion variety of male, female and children's shoes. At present in the United States has<a href="http://www.skechersshape-ups.net/"> Skechers Shoes for Women </a>become, cage is second only to Nike, in over 100 countries worldwide annual sales 8,000 million pairs, 14 billion dollar assets as the world's second-largest recreational shoe brand.

2011-06-21 @ 04:16:23
URL: http://www.skechersshape-ups.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0