Trött


god morgon kan ni gissa om att jag känner mig trött.
Måste nog bara ta och berätta hur min kväll såg ut i går.
Jag och Filip lekte en stund på kvällen innan det var dax för mat
tänkte att han skulle sova vid 7 så han orkade upp på morgonen.
Som ensamståenda mamma så var det faktist mycket att hinna med
och göra skulle bland annat göra köttfärsås och makaronner och spaggeti till mig.
Ja jag vill inte ge spaggeti till Filip då dom är så långa ormar då är det
bra med små makaroner :-)
Filip fick en hel skål med köttfärsås och makaroner.
Snacka om att han åt upp allt han måste värkligen ha älskat
mammas goda mat och kansek var han lite hungrig ;-)
Jag bruka ju alltid låta honom äta var tredje timma.
Efter kvälls maten passade vi på att gå ut fyfan vad det blåste
blev inte alls en lång promenad blev där i mot en snabbis
gick på 20 minuter.Filip frös värkligen fast han hade massa
kläder.

När vi kom hem så lekte vi och sen så fick han gröt då var kl 8
tog försent att gå och lägga sig.
Men det var skönt att få Filip i säng så man kunde pusta ut lite.
Men han somnade inte han låg där och trallade och spelade på
sin spelelefant han ville inte sova.
Jag var tvungen att duscha sen satt jag mig fram frö tvn.
han grät i alla fall inte när han låg i sängen han värkade bara
vara pigg och vänta på pappa.
Filip kunde inte somna utan att säga god natt till pappa.
Så när kl var efter 22:00 så kom F hem och då sa han god natt
men då ville Filip upp och leka med pappa så det blev
30 minuters lek innan han skulle sova.
Vi gick också och la oss då.
Man hörde Filip lite då och då på natten :-P
Men han somnade nog faktist till slut för jag somnade
och jag hörde honom inte och i morse så var han trots allt pigg.

Filip ville så klart gå upp kl 7 *jäsp* då var jag trött
innan jag gick till Filip kollade jag ut hjälp det snöade
jätte mycket snö hade det kommit.
Efter jag hade tagit på mig kläder blev det till och ta upp
Filip och ge honom mat det blev macka o korv
ingen gröt smakade han på så jag gav
honom fruktsoppa så han skulle klara sig
fram till 10 då får dom frukter på dagis.
Filip passade även på att leka med maten
*sånt tycker inte mamma om*
Kastade bland annat mackor och rån på golvet
och sin pip mugg så det var bara för
mig att plocka upp det.
Sa till Filip att man inte får göra så för då får
man ingen mat men ingeting blev bättre
av och säga det förutom att jag fick en macka med
smör i håret *haha* då blev mamma inte så glad :-P
Efter all lek och Filip hade ätit mycket bra
så tog jag ner honom på golvet och där
börja han att springa runt och leka.

Så var jag tvungen och ta honom vi skulle till dagis
och leka nu :-) tog på honom massa varma kläder
nu när det snöar.
Och vi sprang till vårt lilla dagis.
När vi kom fram till dagis ville man nog bara gå hem
det var rena kallabaliken där inne barn som skrek
och härjade hela tiden.
En liten flicka ville ut i snön sprang till dörren flera gånger
och sprang ut och fröknarna jagade henne
och hon gjorde samma sak om och om igen.
jag vill ut i snön och leka ähhh.
En annan liten flicka sprang också till dörren
och ville ut men hon ville till mamma och hon var
ca 4 år.Den lilla tjejen är jämnt glad
men även när man är 4 år kan man faktsit börja
sakna mamma.
Men i alla fall även om det var livat så var det mysigt
men jag tror inte att dagis är något för min del.

Jag gick hem jag hade sett Filip åka rutschikana det han tycker
är så roligt....Jag nöjd ut av det härliga cädret det var inte
så värst kallt mysigt med lite snö fast jag ser fram i mot
vår...När jag kom hem fixade jag badrummet så det glänser
och luktar gott här inne nu :-)
Sen så hängde jag in rena tvätten i morn blir det
ny tvätt fast det inte är så mycket tvätt
ska nog passa på och tvätta sängkläder då .
Efter jag hade fixat med rena tvätten blev jag
jätte sugen på clemertiner åt 3 st och fler
blir det säkert i kväll *gott*
Fast jag fick en stjärna  usch aj aj äckligt me det
då det fröstör smaken som man fått in av
en söt och god clermertin.

Nej nu ska jag gå och diska sen blir det till och
måla klart min tavla som jag håller på med.
hoppas alla ni som läser min blogg
får en jätte bra dag.
puss mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0