Filip bus bus!


Här på morgonen så drog Filip i gång fullt med bus medan jag
o Fredrik låg och sov som svin.
Vi var så trötta på morgonen fast vi hade lagt oss hyffsat tidigt
i går men allt beror ju säkert på att det bara regnar här hela
hjävla tiden det kan typ aldrig ta slut?
Man blir så trött ut av det och sen huvudvärk på deta.

I alla fall i morse så var Filip uppe 06:30 och roade sig
vi andra sov gott.
Filip kom in och ville att vi skulle läsa bok men vi var för trötta
och erbjöd honom en plats i sängen men inget som
lockande honom precis.
I alla fall så passade han på att roa sig och slänga ut alla
mina kläder som jag har i en låda i en garderob.
Men efter en stund blev det tyst o jag antog ju direkt
att han också hade gått och lagt sig igen men
tänk så fel man kan ha det när man har barn.
I alla fall när vi sov passade Filip på att göra hyss
han var inne i badrummet och röjde järnet.
Och där med la han in en legobit i tvättmaskinen
och satt i gång tvätt maskinen.
Tänk vad duktig mammas kille är som kan så mycket
reda jag hade typ svårt o lära mig och få igång tvättmaskinen.
men Filip är inte blyg av sig och vill man lära sig något måste man
våga testa på det :-)
Men i alla fall så vaknade Fredrik till och hörde att tvättmaskinen
var igång i full fart.Han trodde ju att det var jag som tvättade
och gick upp för att se vad jag tvättade.
Men jag låg ju kvar i sängen och snarkade fullt pot.
Så när han kom in i badrummet vem är det som står där
och tittar på tvättmaskinen jo Filip o ingen tvätt i.
Fredrik pausar tvätten och ser att det finns ingen
tvätt han hittar bara en legokloss.
Så sen vaknar jag av att Fredrik har en diskution med
Filip och Filip gråter och pappa är arg.
Så jag skyndar mig upp för att se vad som händer i mitt hem.
Då berättade Fredrik vad som har hänt.
Vist det e bra att han blir lite sur över det för
Filip ska lära sig att tvättmaskinen är ingen leksak,
Och en tvättmaskin kan ju göra många olyckor i hemmet.
Så den vill jag inte att Filip ska röra något mer men
han får gärna titta på när mamma eller pappa tvättar :-)
jag blev i alla fall mest rädd vet ju vad som kan hända *usch vill inte
ens tänka tanken*

Hela dagen har vi varit inne och hört på regnet som bara öser ner.
Vi åt ris och svampsås med kykling på eftermiddagen så
det var gott det :-)
Sen så åkte vi och handlade behövde ha mat här hemma.
Och sen så åkte vi till Fredriks morbror och där
blev det katt jakt H har en katt och den tyckte Filip om
och satt i gång och jaggade den stackars katten
som är van vid att vara själv hemma.
Men dom blev i alla fall goda vänner men inte
bästa vänner.
Men Filip försökte i alla fall pussa katten som undvek pussarna
men en kram ville den allt ha :-)
Och när Filip skulle bära katten blev den ju förskräck och
bara sprang i väg och Filip rakt efter den.
hehe stackars katt den måste ha tyckt det var skönt när vi gick
där i från.
Vi fick även en störe tv som är grå som vi ska
ha i sov rummet en 20 tummare kanon bra ju :-)
kommer lät komma till användning här hemma
för min del när det blir kallt o mörkt.
Usch jag börja redan på och tänka att sommaren
är snart över :-( Och snart måste man köpa
massa varma kläder jag avskyr och klä mig
så mycket men jag är så frusen ut av mig :-(
Tänk att vi redan är inne i Augusti snart usch.
Jag vill ha sommaren kvar länge länge och bara
kunna gå runt i korta lätta kläder som jag gillar :-)

Nu i kväll så har F o jag sett på film och mysigt
sen har vi även badat i badkaret som vi har.
Det är lyxigt kan jag säga till er.

Ha en bra kväll pöss på er /mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0