Full rulle

Hej hopp nu är det allt sen några dagar jag var här inne och berättade lite
vad jag har gjort och så vi kan börja med måndag fram till nu :-)

Måndag!
I måndag morse så var Filip o jag ute och lekte gick till massa olkia lekparker
och så :-) Något Filip tycker är kul.
När vi kom hem till lunch passade vi på att göra mat fick allt bli snabb mat i en burk.
hade inte någon störe lust och äta själv förutom en macka så filip fick så klart pasta
med köttbullar som han gillar *mums*
Efter maten fick jag för mig att vi skulle baka neger bollar och filip hjälpte så klart
till och han var jätte duktig :-) Förutom när jag skulle ta bilder på han då passade han på
att tjuva lite många bollar åkte ner men även var han duktig på att hjälpte till.
Så nu har vi många bollar att bjuda på om vi får gäster.
På kvällen tog vi oss en kvälls promenad var nog ute i 2 timmar i alla fall.

Tisdag!
Passade jag på att städa lägenheten ojoj tror aldrig att jag haft så mycket
skit i lägenheten någon gång massa damm och sånt.
efter jag hade städat kom S på besök och det var ett tag sen jag hade sett henne.
Men oj hon hade i alla fall en bulle på magen.
Andra bruka få en kula på magen men hon hade en bulle så jag tror faktist
det blir en liten flicka.Och hon vill ha en flicka och hennes man vill ha en liten son.
Men allt är välkommet så det ska bli kul sen i januari och se vad dom får.
Hela killens mor sida vill att det ska bli en flicka för alla som har fått barn har bara
fått pojkar och F mamma vill ju själv ha en flicka när hon hade barn men hon fick
nöja sig med 2 ur snygga killar därför hoppas hon ju att hennes söner ska få flickor.
Jag är i alla fall jätte nöjd över Filip han är mitt hjärta och han är underbar.
För i hela mitt liv har jag alltid önskat mig en son och redan när jag viste jag
var gravid så tvivlade jag aldrig på att det var en pojke,
När jag själv var liten så var jag en pojk flcika och mina föräldrar kunde inte se det.
Men min bästa kompis hete Alex och han var ett år yngre än mig.
Och mina bästa saker var bilar vatten krig och svina ner sig ;-D
Men mina föräldrar fortsatt att köpa barbie dockor och massa flick grejer men
vist lekte jag med det också.
jag hade ju mina kusiner som jag kunde låna bilbanor och lego och
riddarborgar utan att mian föräldrar behövde köpa det.
Jag gillade även fotboll när jag var liten och vi var ett helt röse som vi brukade säga då.
Vi var massa barn som spelade fotboll det var kul det.
Jag älskade även klättra i träd och göra massa tok heter haha.
Jag kommer även ihåg att jag nästan bara hade pojkar att leka med...
Nej jag kommer inte i håg något mer vad jag gjirde i tisdag men dagen rullade på bra.

Onsdag!
Jag hade planerat att gå ut och röra på mig men min svärmor skulle titta förbi
hade hon sagt eller ringa.
Och fan för mig jag litade på henne men kärringen kom inte :-(
En hel dag gick utan att hon kom *fifan* jag som väntade och tänkte  att
jag ska inte gå någonstans  ska vänta tills hon hör av sig.
Väntade fram till lunch men hon kom inte.
Efter lunch gick jag ut på gården och lekte med filip om hon skulle dyka upp.
Men en hel dag gick och hon kom aldrig.
Så jag var faktist lite arg fast mest besviken hon hade ju dragit i väg och spelat golf
men rackar kärringen då kunde hon väl ha ringt och sagt det.
Solen sken ju för fullt här och jag satt inne och väntade på henne medans hon passar
på att råar sig med golf spelet.Då kunde hon väl ha ringt och sagt det....
på kvällen passade vi på att dra ut i skogen :-)
Och där blev det massa blåbärs plock så nu kan jag baka sen till hösten *mums*
Filip var så duktig och hjäpa till fast dom flesta blådären som han plockade mumsade han
i sig så gott tyckte han att det var *mammas lilla björnunge*
Fast nu funderar jag på om vi ska ut och plocka en gång till för det är bra och ha blåbär
hemma om filip också vill äta dom till fil eller något sånt.
Hmm får väl se om jag får med min man ut i vilda skogen :-)
Efter allt plockande åkte vi till maxi och stor handlade köpte även en radiostyrd bil
till Filip som han ville leka med direkt,
men sorry den får han inte än på långa vägar.
Det är nämligen årets första julklapp jag köper ja jag vet att jag är tidig med det men
nästa månad så vet jag inte om jag får mer pengar jag kanske blir pank pank.
Mitt aktivetetstöd tar slut då :-( Och jag har inte hört något i från ams heller dom
är så hjävla arseldåliga på att höra av sig till mig :-( man blir värkligen ledsen.
Så i alla fall köpte jag den första julklappen till filip för en bil tycker han om :-)
Och skulle jag vara pank till jul då skulle jag inte ha råd att köpa något :-(
Och man skulle bli hjäkligt ledsen då tänk bara nu när man läser i massa tidningar
hur fattiga svenska barnfamiljer är det är helt sjukt.
men vi får väl se vad som händer med sverige land.

Torsdag är det i dag och här hemma har man inrätt med höstgardiner som
jag köpte i från jotex är jätte nöjd med köksgardinerna som är bruna med
gröna och oranges löv :-) och även vardagsrumms gardinerna med lös
som är begie.Det var så grått ute i morse även nu är det det och jag tänkte inte
sätta upp gardinerna än på ett tag men hela den här veckan har känt som höst
*blä* Men men man får vara glad över att sommaren bjöd på lite sol.
Så nu har jag ett höst hem här hemma i alla fall.
Märker ju även på mina blommor som är ute börja ju och ruttna bort :-(
Fan nu är det höst hatar det jag vill ha mer sol och värme så man kan ta årets
sista dopp och kunna ta sig en öl och grilla lite.
Funderar även på att ta ett återbesök till Eskilstuna nästa vecka vet inte men
det lutar åt det.Måste göra något kul med filip innan han börja på dagis.
För då skulle man kunna åka på måndag och gå på parken zoo sen måste
jag bara äta slagsta glass så gott.Men hallå alla eskilstuna bor när stänger
slagsta för sommaren??? Jag vill ha glass när jag kommer.
På tisdag funderar jag på om jag ska åka till sagostigen eller ut till travet.
Filip älskar ju hästar.
Men även ska jag träffa vänner när jag kommer så boka mig nu :-)

Nej nu ska jag ta och pyssa lite soffan filip sover sen ska vi leka tarzan här hemma.
Pöss på er mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0