Helgen!


Nu har det varit helg och snart är den kvällen slut och i mörn är det
redan en ny vecka.Shit alltså vad fort det går veckorna bara
springer i väg.
Så nu måste jag ju berätta hur min helg har varit.
Filips gammel mormor fyllde så klart år *grattis 78 år blev hon*
Hade bestämt att vi skulle fira henne på lördag och att vi skulle
gå till någon dyr rasturang och bara mysa och ha almänt trevligt.
Skönt och kunna komma ut och umgås och äta god mat.
Det är inte alls ofta som F o jag gör det.
Så vi såg värkligen fram i mot lördan i alla fall.
Så på lördag morse så fixade vi till oss sen åkte vi och handlade
pressent till mormor och lite mat till hemmet.
Efter handlade åkte vi på loppis ja jag gillar ju loppisar men
just dena gång hittade jag inte ett skit *tur det*då jag behöver spara in
mina pengar som jag får den här månaden allt kommer bara säga
böff så är mitt konto slut så många räkningar jag har att betalla
den här månaden...
När vi var hemma så pep fredriks mobil och det var från hans
mamma som skickade sms hon skrev att vi inte skulle gå ut och
äta hon tyckte det var bättre om vi åt hos henne.
Så självklart blev det som hon sa att vi äter hos henne.
Det är så hjäkla typiskt att hon ska komma på det sama dag
och att hon ändra sig så lite sur blev man ju.
Ja min svärmor gör ju jätte god mat det e väl det bästa med henne
men att hon ska ändra sig när man har planerat något det hatar
jag värkligen med henne ;-D jag hade i alla fall planer på att gå ut
och äta det är som att släppa en bomb när man säger att man ska
äta hemma hos någon.Men men så fick det allt bli.

Och det var ju trevligt vi hade sol fram till kl 7 då började det allt o regna.
God mat var det också.Så fullt drag var det och fira mormor på 78 års dagen.
När det var dax för fika så hade svärmor allt glömt bort och duka en
kopp kaffe till mig och självklart vågade hon inte stå att det var hennes fel.
Hon sa att hon tyckte jag hade sagt nej när hon frågade mig.Men som jag minns
så frågade hon inte mig ;-D Så hjävla typiskt henne hon vågar aldrig stå
för att det är hennes fel eller om hon gjort något.
Det är väl bättre och säga oj jag glömde och duka en kopp till dig det fixar jag :-)
Än att säga jag frågade dig men jag tyckte du sa nej.
Åhh jag satt där tyst och kände mig liten man blir så ledsen när man får höra sånt :-(

Det var som när Filip fyllde 2 år och hon först ville hon inte att vi skulle ha kalas
för filip hos henne så F o jag planerade att ha firande i sommar stugan och just
när vi nästan hade fixat med all planering då hjäkla ändra käringen sig.
Så det blir så klart hos henne.
Fredrik o jag hade bestämt att vi skulle bjuda på paj då man vill bjuda på mat
och det är inte så dyrt.Men då sa svärmor att vi måste också grilla så jag
sa ja det kan vi göra då behöver vi ju inte göra paj men hon sa gör 2 st
så det räcker...Så jag tog tid och fixa med det dagen innan gästerna skulle komma.
Så när gästerna var på plats hade hon gömt att ta fram pajen som inte var hela världen
för mig det räcker ju bara med grillat.
Men hon sa inget om det utan hon tog fram pajen och ställde den i spisen så den blev
varm sen när gästerna kom så sa hon ni får vänta på maten och droppen är att
hon säger;Cizzi ville ha paj och jag glömde att ta fram den men ni får vänta
så är den snart varm.Och det är där *cizzi ville ha paj* där blir jag arg som ett bi
men jag hörde inte det nämligen min morsa som hörde det och jag fick veta det
senare :-( Usch vad ledsen man blir när hon skyler på någon annan fast det var
hon som ville att jag skulle göra paj och det är inte mitt fel att hon glömde bort pajen.
För min del så hade det räckt med grillat men det var hon som tjatade flera
dagar innan att jag skulle göra paj och jag hade mycket att göra både baka kakor
bullar o tårta.
Man blir värkligen så ledsen och illa berörd när man får höra sånt.
Även kaffet i går bli man så besviken på för hon frågade inte mig.
Jag känner mig så liten o ensam och ledsen tårarna bara rinner ner
på min kind.
jag har aldrig i hela mitt liv möt en sån kall elak person som hon.
Och jämnt när man försöker och prata med henne så säger hon mm
eller går där i från.hjäkligt tråkigt måste jag ju säga.
Så nu säger jag inte alls mycket till henne finns liksom inget att säga till henne.
Men även om jag get mina chanser att prata med henne så får jag ändå
så höra ut av fåglarna att hon tycker jag är osocial men jag undrar vem
fan som är o social? när vi pratar då kan man typ bara inte svara mmm eller
går där i från eller ännu värre prata med nästa person.
Tänk er ni har just kommit in i ett samtal och då går hon därifrån eller
prata med någon annan.
Det kallar jag fan inte för soialt så gör amn tamefan inte.
men att säga att jag är o social det vill jag inte ens höra men nu
där i mot så kan jag kanske aceptera det då jag försöker undvika
henne så gott det går,Men det är inte det lättasde för hon springer här
2 till 4 gånger i veckan i bland mindra o det är jag glad för.

Men en annan rolig sak som fredriks bror berättade för oss
alla -han berättade att han ska bli pappa o Filip ska få en kusse.
Men det är inte än på långa vägar i januari nästa år *kul*
Så filip har snart 2 bebis kusiner o vad kul jag vill också ha
en till bebbe men F vill tyvär inte ha det :-(
Så jag kanske får efterlysa mig till en annan karl som har en framtid
att gå på. Nej kanske inte det är väl att ta i men i bland känns det så
För i bland så har inte F någon framtid då han tänker nästan bara
på pengar hela tiden och jobb som ingen av oss har :-(
Det var som när vi var i Örebro jag ville åka in till örebro slott och
ta mig en dyr lyxig fika det är inte alls ofta vi fikar men det första han
säger nej och går vi på kaffe så delar vi alltid på något.
Och äter vi ute så hamnar man ofta på en pizzeria eller något sånt skit ställe.
Oftast så är det pengar som sätter stop för saker.
Men när jag hade mammapening och han hade fast jobb vi gick ju aldrig
ut och fikade eller åt på dyra resturanger.
Fast om några månader så får min syster en bebis då får jag allt komma
oftare till henne och leka med Bebisen och tindra.
Tindra tycker i alla fall om mig vi har ju skit kul när vi leker :-)

I mörn så kommer mina föräldrar hit då har dom säkert med
sig trehjulingen som jag har bestämt att han ska få :-)
Å så kul att få se filip syklar jag längtar som en tok krössa måste jag säga ;-)
Hela veckan har jag typ bara pratat om den där trehjulingen stackars
fredrik som måste ha fått hört mitt tjatande om trehjulingen.
men det är något som jag har viljat get länge till filip redan sen i våras men
pengarna har tyvär inte räckt till och man har inte haft lika mycket behov ut av en
som man har nu :-)

Nej nu ska jag sluta skirva ska väl ta och diksa funderara jag
faktist på så det är fint hemma när familjen kommer pöss på
er alla blogg läsare ha en skön kväll pöss pöss /mammatingeling
hahah den där lappen hittade jag hos mina föräldrar ;-P

I bland blir amn väldigt ledsen hur illa fol behandlar än ;-(
Och så har man hem längtan när hjärtat säger i från då
får huvudet säga vad det vill.
jag saknar mina vänner så hjäkla mycket.


Kommentarer
Postat av: michis

Har aldrig lyckats prata med henne,, hon är så tyst och svarar kort och tittar inte ens på en när man pratar =/ som att hon försöker undvika en lr tycker att man är besvärlig som finns

2009-07-21 @ 18:40:44
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: malin

vill du vinna depend-lösnaglar?

kolla in mitt nyaste inlägg!:D



tävlingen pågår till den 31a juli

2009-07-22 @ 18:55:31
URL: http://malinnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0