Massa regn!





jag,filip har städat nästan hela dagen i dag.
Vad gör man annars när det regnar???
Jag städade jätte mycket för det såg ut som en stort vulkanutbrott här hemma.
Så jag passade även på att ta bort massa leksaker för Filip som jag tyckte han var för
stor för nu och sen så får man typ nya saker varje dag känns det som.
Filip ville också vara med o hjälpa till men jag tror han allt hade ögonen öppna på
vad jag la i påsarna för visa saker hämtade han upp igen men då förklarade jag
för grabben att det där har du inte lekt med på flera månader sen är det bara
små småttingarsom har såna leksaker nu ska du allt ha stora bilar som låter
bram bram och massa ljud sånt tycker Filip är kul.
Men i bland kan det även hända att farmor o gammel mormor köper bebis grejer
till Filip och det bruka jag ta bort direkt när han får.
Dom måste inse att Filip inte längre är någon bebis han är en liten kille nu.

Men självklart efter lunch så öste regnet som bara den och vem är det som
säger gå ut gå ut jo nämligen min son.
Så det var bara ta fram alla regnkläder o stövlar och gå ut i ett plask väder.
För inget hindrar mig att gå ut när man har kläder i alla väder :-)
Så direkt vi kom ut sprang Filip i en stor djup vatten pöl och börja lacsha med den.
Sen så kom granndamen med hunden den damen kalla Filip för vov vov för hon har en
hund.Hon tyckte det var jätte mysigt och se Filip stå där i pölen och plaska.
Så vi pratade en bra stund allt riktiga trevliga grannar har jag faktist.
Filip o jag hade jätte kul ute så vi går nog allt ut fler gånger när det regnar.
Så fort vi kom in så var jag tvungen att byta kläder på Filip han
var ju blöt som en katt hehe toker så händer det när man badar i vatten pölar.

Jag var nere på ams i dag tvi inget ställa man gillar precis alltid ångst
för att gå dit ner men det gick bra i dag phu det men man vet aldrig.
Efter det så passade jag på att gå i affärer är så sugen på att köpa
något nytt som är kort kort vill ju ha korta kläder nu när det är sommar.
Men tydligen så är det inte så värst mode med allt för korta kläder.
En sak som jag inte förstår mig på det är mode varför blir alla bloggar
med mode kläder så kända för? det finns ju tidningar och köpa och hur kul
är det och följa mode igenkligen? inte ett dug ku tänk att det är folk som
sitter i ett annat land som väljer vad vi ska ha för mode ska det vara
långa tunnika och ett par leggings när det är sommar så går alla så.
Ganska konstigt tycker jag då jag vill se mer uringat och kort korta kläder.
Även när jag väntade Filip i magen så var tunnika och leggings väldigt poppis
och jag behövde aldrig köpa några mamma kläder för tunnika och
leggings i st L passade jätte bra till mig fast jag var höggravid.
Fan kläderna är ju så stora nu för tiden jag får tillå med springa in på barnavdelningar
och titta efter kläder till mig som är i st 150 till 170 snacka om att jag är liten
och det är inget jag är stolt över.
Många vänner vet att har vägt 60 kilo normalt för min del men nu när
jag väger ca 50 kilo så tror många att jag har bantat och det är inget
jag har gjort :-) det skulle jag stå för annars,Jag tränar inte längre heller.
Det enda jag gör är att gå och dricka coca cola och äta och massa godis mular
jag i mig gott som bara den ju.
varför jag väger så lite som jag gör i dag det är nog mycket gener i från min
mamma som är small och även att jag har gått ner mycket beror nog på
att jag har varit sjuk och inte anorexi sjuk som många skulle tro jag
bruka få ångest någon gång i bland och det är hemskt då jag mår
så dåligt men nu har jag varit frisk ett tag o jag mår bra i från ånges
men jag är livrädd att den ska komma tillbaka.
Jag fick ångest senast när jag hade fött min son och jag bara for ner i vikt.
det gick alldeles för fort så kroppen hant inte med så därför har jag en
liten kropp men även små bröst som hänger och dinglar.
Det är inte alls kul skulle jag få välja hade jag haft mer o ta i och
gärna störe bröst än små pattar som hänger o dinglar på en liten kropp.
Men jag förstår inte det där med mode det är inget som lockar mig fast
det är alltid kul och se vad mode blir räcker att se i en Hm tidning sen så
är jag nöjd så har jag 2 allternatvin anntingen så väljer jag o beställa
från hm annars så tar jag min egna still :-)
Jag tycker att mer folk ska kunna gå i kläder som dom själva gilla
och inte känna er som slavar när ni behöver gå efter mode.
Hoppas mode åker bort snart så barn i skolan kan klä sig hur fan det vill.
För mode börjar ju redan när man är liten och det är sorgligt det.
Inte alla föräldrar som har råd att skaffa moderna kläder till sina barn :-(
Barn kläder kanske är billigt med tänk vad dyrt det blir om man fortsätter
så i några år hoppsan sa snart är barnet 13 år då blir det ändring.
Då blir kläderna dyra och mer vill det ha.
Det är hemskt att gå i skolan i dagens läge att behöva veta att man måste
ha något som passar in.
jag har alltid haft en egen still och det har jag fortfarande fast jag har blivit
mamma så är jag fortfarande den jag är och jag gillar korta klänningar
och kjolar jag klär mig i tjata kläder och uringat i bland jag vill klä mig
slampigt när det är sommar.men jag är tamefan ingen slampa där i mot
vill jag bli sol brun som bara atans.Skulle ni se mig och min rumpa skulle
synas tänk inte på slampa tänk på att den bruden vill bli solbrun haha.
Jag vill klä mig i det jag tycker om och jag tänker tamefan inte ändra still
bara för jag har blivit mamma eller låta en som styr vad vi ska ha för mode
i det här landet det är sjuk.
Då tar jag för på mig en säck potatis och skytter om det än att behöva
gå med mode.
Jag förstår bara inte ni med era mode bloggar kan bli så populära.
Ni kanske tycker det är kul med mode men mode är inget jag gillar
längre.Jag tar för och syr ett par kläder till mig än att följa era bloggar.
Pöss pöss mammatingleing

Jag har kollat jätte länge efter en barn klädhängare och jag
har inte hittat någon förän i går då köpte jag den på netto.
Tyckte den var så söt så jag kunde inte motstå den så behövde jag
en barnhängare där Filip kunde hänga sina kläder









Kommentarer
Postat av: Dessi

Vilken fin hängare han fick. Du får lägga upp bilder på eran nya lägenhet. Är ju nyfiken på hur det ser ut.

Va roligt att Filip fick följa med på Power meet!Vi har slutat åka dit. Var där när Sebbe var 3 år o han tyckte det var skojj, sen har det inte blivit av o åka dit nåt mer. Kanske åker dit nästa år med båda barnen.

2009-07-10 @ 08:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0