onsdag-båt tur


I går så sken solen in på oss och jag gick upp och såg att det
var 40 grader ute på uteplatsen och gissa jag blev sommar
stuga suegen på direkten.
bara flygger in till Fredrik o säger gå upp vi åker till stugan solen
skinner och det är jätte varmt ute.
han bara kollar på mig men det slutar med att jag får upp honom.
Jag tror han hade andra planer för dagen som att spela golf.
Men jag har sagt till honom att familjen är viktigare än golf
han vet ju hur sur jag kan bli om han spelar för mycket.

Så vid 11 åker vi i väg mot stugan och tror ni inte att solen
går i moln sen kommer det massa regnmoln och spruttar
ner massa vatten på oss.
Jag bara tänker å nej nu får vi allt vända hem *snyf*
Men vi har ju massa saker som vi skulle lämna i stugan och så.
Och när vi kommer fram så har det slutat o regnat :-)
Bara hoppas att solen tittar fram och efter någon timma skinner solen.
Vi bestämmer oss att ta ut båten och åka lite böt.

Tänkte mer på att det var länge sen Filip åkte båt och han
har aldrig gillat att åka båt så då ville jag se hur han skulle
göra i år med första båt turen.
var 100 procent säker på att jag skulle få vända hem med båten
men jag hade 100 gånger fel för filip tyckte det var as grymt att
åka båt :-)
Han gillade när vi åkte fort men inte när det drog så mycket på hans
ögon blir så mycket kraft när man åker båt.
Vi åkte ut till en ö och där blev de en fika innan vi begav oss hemåt.

När vi var på land så ville Filip direkt leka i sandlådan och klart han fick det
sen skulle vi gunga och springa runt och jaga varandra :-)
Vi hade en riktig trevlig dag.
Fast fredriks mobil förstörde allt ;-( *arg*
Hans polare frågade direkt om han ville vara med på fotboll
och han tackade ja direkt så var dagen slut o vi åkte i från
stugan ;-( Å jag som ville vara kvar där lite länge hehe.
Varför ska man ha mobilen med sig när man åker bort?
Man får ju aldrig någon riktig semester som man fick förr
då det inte fanns mobiler.
Nu pipper det ju för jämnan vart man än befinner sig.

Fredrik stack till fotbollen hemma blev jag o filip.
Vi bestämmde oss att vi skulle ut på power walk
som jag ville :-)
Självklart gick vi ut på landet för filip älskar hästar och kor
så där fanns de mycket och titta på.
Även 3 st åkande traktorer kom oj vad kul det var.

När jag kom hem så satt jag mig vid datan lite ego som man är.
men jag var trött o behövde piggna upp mig för natten Filip var
pigg som bara den kanske beror på att han hade fått piggelin
innan vi hade gått ut.
Jag satt mig vid datan och drack kaffe och blocknördade.
jag har ju varit dessperat behov ut av en trehjuling sen vi
flyttade hit.Och varje gång Filip ser en cykel säger han
cykel och vill klättra upp på den och cykla fast han inte når ner ;-D
Men Filip har en vanlig cykel som hans farmor köpte något som vi sa
nej han är för liten bättre med en trehjuling men det tyckte hon att han
var för stor för men jag kan säga att han är för liten för en cykel med stödhjul
problemet är att han inte når ner ;-P
Och jag som mamma känner mig så dum att han inte har fått någon trehjuling
men mina pengar har inte räckt till och sen tycker jag att 700 kr är lite
väl för dyrt och köpa en ny trehjuling för ;-(
Men sen så har jag ju blocknördat så mycket och varit i behov ut
av en trehjuling men dom snyggasde som jag vilja ha har varit så
långt bort i från mig :-(
men i går hade jag tur hittade en trehjuling på blocket för 500 kr
ja lite dyrt är det men jag blev kär i den och jag skrek på F och sa
att han skulle titta på den och han tyckte också om den.

Och jag som har telefon fobi är livrädd för telefoner utan att
tänka mig för så står jag där med min mobil och ringer
till henne och frågor hon cykeln finns kvar.
en riktigt trevlig pratglad tjeje jag kom fram till :-)
Sånt fölk som gillar att prata tyker jag om.
Och självklart fanns trehjulingen kvar o jag blev jätte
glad förstås.Skulle höras mer nästa dag.

Så jag tog fram hem telefonen och ringde mina föräldrar
vet att dom har semester så jag undrade om dom
kunde göra mig en tjänst och åka och köpa trehjulingen
åt mig morsan ja och medans pappa blev lite fundersam
och undrade vart dom skulle behöva åka dom var nog allt rädda
för att åka för långt bort.
Men det var tur att den låg i sama stad som dom :-)
Så  dom kunde hjälpa mig och köpa trehjulingen.
Så nu är jag grymt glad att vi har en trehjuling snart
här hemma :-)
Så nu har vi en trehjuling jag är så glad.

Efter det så åkte vi och handla på natten.

Pöss mammatingeling
Bilder på gårdagen kommer senare.

Klicka för att se nästa bild
 

Så här ser filips nya hoj ut snart får ni i den här byhölan se upp om
Filip kommer farande på sin nya hoj *se upp han lär ju köra som

Kommentarer
Postat av: knixie

byhöölan ja =D haha percis så sant =)

2009-07-17 @ 12:12:21
URL: http://knixiesblogg.blogspot.com
Postat av: knixie

vad bra att ni fick en trehjuling till slut... man undrar ju hur vissa tänker när de ger han en cykel, han kan ju inte cykla en på ett tag.

2009-07-17 @ 12:13:57
URL: http://knixiesblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0