Regn + trött =sant


Bjuder på en bild på morfar o Filip.
Bara för att Filip pratar så mycket om morfar :-)

Japp i dag så äre man trött måste ju bara bero typ på vädret att
det bara regnar och har sig.
Jag gick i alla fall upp vid 9 och endå så är man trött som fan.
Direkt när man kom upp gjorde jag frukost till Filip och han var allt pigg
och uppförde sig som en vild apunge hehe.
I bland kan man undra om han är en liten appa för han är vild på morgonen
flygger på både mig o Fredrik när vi sover och hoppar på oss.
Efter frukosten var jag jätte trött men jag tog en kall dusch för att piggna
till men det hjälptes inte :-(
Filip tjatade om att få gå ut men jag såg mig omkring i lägenheten och
det behövdes små städa fullt med saker o ting på byrå lådor och sånt.
Och det gillar inte jag o se så därför staäde jag lite.
När kl var 11 så ville jag att Filip skulle sova i någon timma så jag också kunde
kryppa ner i sängen och få sova en stund.
Men så blev det inte fick allt bli o leka en stund fram till lunch då fick
han mat och dett tyckte han var gott.
Så vid 14:00 gick han o la sig och äntligen kunde jag pusta ut.
Så det var bara sätta i gång tvn och dra täcket för kroppen för min del.
Och jag blev i alla fall något piggare och gladare sen när Filip kom upp.
Då tog jag ork till mig att vi skulle gå ut och det hade slutat regnat men fullt
med vatten pölar att hoppa i och granbarnen hade bara korta kläder
på sig så det var inget lockande och sätta på Filip regnkläder.
Så det fick allt bli ett par jeans och hans pop jacka ett par skor men
han klarade sig väldigt bra i från att bli blöt.
Vi gick först till farfar och vattnade blommorna och min bikinis hade
kommit som jag hade skickat efter så den var grymt snygg.
neongrön jag som gillar att synas så jag blev nöjd nöjdast :-)
Den kommer jag allt bli sezig i ska ni allt se.
Efter vi hade vattnat blommorna tog vi oss en promenad och Fili
fick allt gå som han ville och det gick bra.
Tills han stannade till och pekade på en snigel då sa jag en
snigel då säger filip akta dig.
hehehe oj vad han kan han kan värkligen den låten.
Jag sjungerLILLA SNIGELhan säger AKTA DIG jag säger ANNARS TAR JAG
han säger DIG.det var så kul när han sa det han lär sig så mycket nu och
äntligen fick han veta hur en snigel ser ut :-)
Efter vi hade kollat o klappat på snigel en bra stund gick vi till en
ledig lekpark och det var kul tyckte Filip där började även mammatingeling
o leka för fullt något som Filip tyckte var kanon bra :-)
Måste ju våga vara barn själv när man har barn så filip har någon o leka
nu när han har sommarlov.Fast även om Filip går på dagis och har fullt
med vänner så bjuder jag till mig för det :-) Varje gång vi kommer till en lekpark
så bruka jag faktost också börja leka ;-D inget fel för min del och
det har även smittat av sig på Fredrik nu.
Rolligare och se föräldrar leka med sina barn än att se föräldrar läsa en bok.
men jag leker nog för Filip för jag ser att han tycker det är kul.
Skulle jag sitta o läsa en bok skulle jag inte kunna koppla av måste
ju ha koll på Filip vart han än springer hehe.
Efter vi hade lekt så kom det en byteliten vovve vet inte vad det är för ras
ska föröska hitta bild på  den :-)
För i alla fall såna hundar har vi sätt förut många gånger och varje gång Filip ser
en sån hund så säger han majs precis som han säger till katter ;-P
Han tror att det är katter som går i kopper haha men annars
när han ser hundar säger han vovvov men inte till den rasen haha.
Och jag har sagt många gånger till Filip det är en vovvov men det vill
han inte lyssna på ;-P Men när han ser lösa katter säger han majs och börja
jagga dom haha stackars katter får allt se upp när vi kommer i svängarna...
I kväll så gjorde jag mat blev kykling och klyftpotatis Filip fick leka med fingerfärg
under tiden jag gjorde mat.Och det blev ju värkligen färg i hela köker
så sista gången att leka med fingerfärg när jag gör mat.
Men annars så gjorde han jätte fina tavlor :-)
Nu i kväll har vi grabbarna boys här ;-P Blir väl ett himmla party i kväll
för min man eller vad tror ni?
Jag vet i alla fall vad jag ska göra nu och jag ska sova tro det eller
ej men jag e trött ska sova nu pöss på er.
/mammatingeling


Den här hundrassen säger Filip majs om alltså katt,
Liten i rass men liknar ju ingen katt =-D
En till sån där hund :-P

Det där är allt en katt och så bruka kaatterna sitta
när vi kommer i full fart med vagnen ;-D


Kommentarer
Postat av: Michis

Håller med dig,, bättre och roligare för både föräldrar och barn att vara med och leka med barnet i parken än att sitta och glo bara på en bänk =)

2009-07-11 @ 09:11:08
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0