Snabbis!


Det här får allt bli ett kort inlägg då jag snart ska se på film med
min kära man.Han har jobbat hela dagen i dag och varit jätte
trött när han kommit hem så han sov fram tills nu.
Jag känner  också att jag är trött om dagarna.
Kommer alldels för tok sent i säng *skäms*
Och sen så klart är man så typiskt trött på mornarna när Filip kommer
in och latchar med mig.
I dag blev jag väckt med en stövel rätt i fäjan och sen en till på baken ajaj.
Min lilla busunge han är allt pigg och glad när han kommer in och han
gör allt för att väcka sin mamma som inte alls är på topp humör.
Jag kom i alla fall upp till slut.
Vid 10 så var vi redo att gå ut men jag känner mig så dum jag svek filip
det började regna och jad hade inte alls lust att gå ut :-( *dumma mamma*
Jag mår så hjäkla dåligt när man väl lovat något och sen inte blir av.
Och jag vet att jag har regn kläder och allt det där men jag hade
ingen lust att ta på mig dom :-(
Men efter någon timma slutade det och regna :-) Och då gick vi ut
en stund och lekte.Sen har vi lekt massa inne i dag.

Jag läste även en bok för filip i dag det bruka jag göra
varje dag för det gillar han :-)
Jag läste en färsk bok rån 1970 kändes det som fast det var
en barnbok men texten var jätte svår och se specielt på t som såg ut
som r men det gick i alla fall.Boken handlade om en pojke som reste
ut med sin båt och tog nallen med sig och vinkade hej då till mamma.
Och dom reste till olika länder och så.
Där jag ska komma till är dom kom till ett land och där ståg negerbarnen
och vinkade till dom och dom sprang genast upp i träd och hämtade
rukt så duktiga var dom att klättra.
Nallebjörn och pojken fick massa frukt med sig i båten sen åkte
dom där glatt i från och vinkade hej då till negerbarnen.
Nu är boken gammal men tänk för på 70 talet så var det
tillåtet att säga neger varför får man inte säga det i dagens samhälla för?
Vad är det för fel med neger?Vart är sverige på väg ska man inte få bevara
svenska språket eller???
Det ståg ju ändå så snällt om negerpojkarna i boken och så det var
ju inget fel med det.
Och kommer man från olika länder så har man olika namn.
Som finland blir finne hur kul är det? tänkter direkt på en stor fett finne
som man kan få på näsan i bland *blä*Det är inget fel och säga finne.
Och kommer man från irak är man muslim.Ska det också förbjudas snart eller???
Och också den där låten har ni hört flickan i från maylasia? DEn får man inte heller
spela men värst av allt min favolåt som jag har letat efter sedan jag var riktigt liten
Det är familjen krokodil den låten älskade jag när jag var liten.
Och det är en svensk låt som nu har blivit en svensk rasist låt???Hmm undra
vart sverige kommer att ta vägen? Jag vill dunka med blåt med familjen krokodil.
Jag efterlysser den låten nu för jag vill spela den här hemme NU.
Tänk er det var vanligt att man fick spela den låten när jag var liten nu
när jag är stor får  den inte finnas med bland barnskivor *helt hjävla sjukt*
Jag är ingen rast och låter som man gjorde på 70 talet ska väl inte helt plötsligt
bli rasistiska eller hmm hur kan det komma sig?

Nu ska inte sur tanten gnälla något mer.
dagen har varit okej.
Någon som vet vart man kan köpa någon cd skiva med
familjekrokodil på eller kan man ladda ner den?
Jag har letat men hittar bara text men jag vill ha sång
så inte jag behöver sjunga ;-P
Jag som inte kan sjunga får alltid låta andra göra det.


Familjen krokodil

I Niggerland, händer ibland
att man får se på Nilens svarta strand
Herr krokodil
Fru krokodil
och lilla krokodilen Lilleman
Solen den skiner ner på negerlandet ner
Där ligga de och gäspa käkarna ur led
Herr krokodil
Fru krokodil
och lilla krokodilen Lilleman

Herr krokodil, Fru krokodil
och lilla krokodilen Lilleman
De dra åstad,
vandra i rad
till gamla negerdoktorn Pillerman

Krokodilen Lilleman, han skrek i himlens höjd
Men doktor Pillerman han grinade förnöjd;
Jag tror minsann
Gapa du kan!
Jo-jo, sa gamle doktor Pillerman

Doktorn tar fram, högst alvarsam
en jätteflaska full med levertran
håll dig nu still
Herr krokodil
sa han, och käkens gångjärn smorde han

Herr krokodil slog gapet samman med en smäll
och det blev slut på krokodilebarnets gnäll
Gäspning man kan
bota minsann,
med levertran sa doktor Pillerman

Saknar den låten så mycket det är min
barndomsvisa varför varför har dom
tagit bort den för?
Förlåt men ser jag en neger ute så säger jag neger
och det säger dom flesta också.
Neger låter inte farligt i mina öron men säger man
där står en svartfigur eller vad nu tror jag säger så
tycker jag att neger låter fint.
Även folk som kommer från kina säger jag kines eller
japan till och dom är allt gulliga :-)
Jag som kommer från svrige blir en svenne kanske inte låter
så fint det men andra äger ju det och det är väl bara
aceptera det :-)
Nu får sverige en känna ut av mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0